Jantje Beton

Level 4
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 23Likes

Zender suggestie: FOX News

Ik wil graag de Fox nieuws zender in het basis pakket het is de tegenhanger van CNN die links is en Fox nieuws is rechts.
Uitgelicht
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Reacties
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Hi allen, de wens is gehoord en als suggestie doorgezet naar de verantwoordelijke afdeling.

 

Het is voldoende om je wens kenbaar te maken, zonder dat dat moet ontaarden in een (politieke) discussie. We hebben daarom in dit topic de mogelijkheid om te reageren uitgezet. Je kunt vanaf nu je voorkeur voor deze suggestie uitspreken door op de knop 'ik heb deze vraag ook' te klikken. Mutaties rondom het zenderaanbod zijn te vinden op deze pagina.

155 Reacties 155
Pietje puk2

Level 1
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Be rt wrote:

Natuurlijk, @iamsander nu begin ik het misschien pas goed te snappen, alle NPO en RTL zenders zijn linkse zenders en geven een heel verkeerd beeld van de werkelijkheid met nep nieuws en Fox News is de enige die de waarheid laat zien?
Begrijp ik je goed zo?


Je leert snel Bert! Heel goed! Allemaal extreemlinkse propaganda. Met Eva Jinek voorop. Weg ermee. Nu.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Pietje puk2 schreef: “Weg ermee. Nu.”

Ik denk dat dit in een open democratie niet snel zal gebeuren, alleen met een extreem rechtse of extreem linkse dictatuur zullen bepaalde zenders moeten verdwijnen.

En als de vraag nu zo groot was en is om Fox News te laten zien via Ziggo?
Dat valt ook erg tegen, ik zie hier geen drommen mensen hierom vragen en stromen de berichten niet hard binnen.

 Bericht van 16 maanden geleden: 

Anne H Ziggo wrote:

Hallo Jantje Beton. Suggesties doen mag altijd. Graag zelfs! Ik verplaats je topic naar de 'Denk mee' categorie. Als meer klanten er brood in zien dan stromen de berichten vanzelf binnen

 

Pietje puk2

Level 1
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

Het is allemaal niet zo democratisch als jij zegt dat het is. Ziggo heeft, net als een speler als RTL, uit strategische overwegingen belang bij een goede verstandshouding met de gevestigde macht. Ze zijn immers monopolist op de kabelmarkt. Het uitzenden van een pro-Trump zender als Fox News zal niet in goede aarde vallen bij deze (linksextreme) gevestigde macht en daarom ziet men er maar vanaf. Triest, maar het is waar. De NL televisie kijker moet het doen met Eva Jinek, Nieuwsuur, Michiel Vos en Wolf Blitzer dit verkiezingsjaar.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Pietje puk2 

Je gaat voorbij aan het feit dat er hier vrijwel niemand vraagt om Fox News.

Pietje puk2

Level 1
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

@Be rt 

 

Jij gaat voorbij aan het feit dat er tig andere zenders zijn die wél uitgezonden worden en waar nóg minder vraag naar is. Waar CNN standaard in het pakket zit; kan Fox News toch op zijn minst in een keuzepakket passen?!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Je hebt ook nog een andere keuze, kies dan een provider die wel aan je wensen tegemoet komt.

Pietje puk2

Level 1
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

Dan moeten we het monopolie van Ziggo ook maar ‘s aanpakken.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Er is geen monopolie in Nederland, want je hebt zelf de keuze om naar een andere provider over te stappen.

https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1 

 

Pietje puk2

Level 1
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

Hartstikke mooi! Kan ik hier in Wormerveer eindelijk bij Caiway klant worden. Oh nee toch niet! Waarom niet? Omdat concurrenten niet worden toegelaten op de kabel.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Over de open kabel zijn al een bosje topics geopend en is de discussie al heel lang aan de gang, wil je daar over discussiëren?
 https://community.ziggo.nl/search?q=kabel%20concurrentie

iamsander

Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Be rt wrote:

Je hebt ook nog een andere keuze, kies dan een provider die wel aan je wensen tegemoet komt.

Is er dan een provider die FOX News aanbied? Ik dacht het niet.

Online heb ik een site gevonden waarop je FOX News in SD live en gratis kan kijken.

 

iamsander

Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Be rt wrote:

Er is geen monopolie in Nederland, want je hebt zelf de keuze om naar een andere provider over te stappen.

https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1 

 

 

Ziggo heeft wel een monopoliepositie. 

 

Waarom?

 

Simpel, omdat je niet voor een ander op de kabel kan kiezen aangezien ze de enigste op de kabel zijn.

 

Als via de telefoonlijn geen alternatief is omdat je via dat max 20 a 25mb qua snelheid haal (in mijn geval). Zit je dus voor televisie vast aan Ziggo.

 

Ze hebben pas geen monopoliepositie meer als je ook via de kabel voor een ander kan kiezen.

 

 

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@iamsander schreef: “Als via de telefoonlijn geen alternatief is omdat je via dat max 20 a 25mb qua snelheid haal (in mijn geval). Zit je dus voor televisie vast aan Ziggo.”

Dat je als enige keuze Ziggo hebt, ligt dan aan de andere providers die niet meer willen leveren aan je via de koperkabeltjes en hier niet verder in willen investeren en ook niet in glasvezel naar je huis.

De kabel is eigendom van Ziggo, dat was heel anders bij KPN, die was van de overheid, dus van iedereen en daarom mag daar iedere provider op, dat ze dit niet uitbreiden ligt aan hen.

Als er nu een aantal mensen een stuk van je woning willen gebruiken en een stuk van je tuin, dan zeg je vrijwel zeker ook nee, want dat is mijn eigendom.

Trouwens Ziggo heeft wel de mogelijkheid gegeven om gebruik te laten maken van de kabel door andere providers, maar die vinden de basiskosten te hoog, Ziggo mag daarvoor heel simpel de kostprijs voor vragen.

https://www.vodafoneziggo.nl/wholesale

De partijen die op de kabel willen vinden dit te veel geld en er blijft voor hen te weinig winst over en hebben de ACM gevraagd hier een oordeel over te vellen, de uitspraak lijkt ergens begin 2020 plaats te vinden.

Daarnaast is Ziggo in beroep gegaan bij de ACM / College van Beroep voor het bedrijfsleven (CBb): https://www.totaaltv.nl/nieuws/cbb-stelt-uitspraak-over-openbreken-kabel-ziggo-uit/

en de uitspraak is weer uitgesteld: https://www.totaaltv.nl/nieuws/voorlopig-geen-concurrentie-op-kabelnetwerk-ziggo/

iamsander

Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Be rt wrote:

@iamsander schreef: “Als via de telefoonlijn geen alternatief is omdat je via dat max 20 a 25mb qua snelheid haal (in mijn geval). Zit je dus voor televisie vast aan Ziggo.”

Dat je als enige keuze Ziggo hebt, ligt dan aan de andere providers die niet meer willen leveren aan je via de koperkabeltjes en hier niet verder in willen investeren en ook niet in glasvezel naar je huis.

De kabel is eigendom van Ziggo, dat was heel anders bij KPN, die was van de overheid, dus van iedereen en daarom mag daar iedere provider op, dat ze dit niet uitbreiden ligt aan hen.

Als er nu een aantal mensen een stuk van je woning willen gebruiken en een stuk van je tuin, dan zeg je vrijwel zeker ook nee, want dat is mijn eigendom.

Trouwens Ziggo heeft wel de mogelijkheid gegeven om gebruik te laten maken van de kabel door andere providers, maar die vinden de basiskosten te hoog, Ziggo mag daarvoor heel simpel de kostprijs voor vragen.

https://www.vodafoneziggo.nl/wholesale

De partijen die op de kabel willen vinden dit te veel geld en er blijft voor hen te weinig winst over en hebben de ACM gevraagd hier een oordeel over te vellen, de uitspraak lijkt ergens begin 2020 plaats te vinden.

Daarnaast is Ziggo in beroep gegaan bij de ACM / College van Beroep voor het bedrijfsleven (CBb): https://www.totaaltv.nl/nieuws/cbb-stelt-uitspraak-over-openbreken-kabel-ziggo-uit/

en de uitspraak is weer uitgesteld: https://www.totaaltv.nl/nieuws/voorlopig-geen-concurrentie-op-kabelnetwerk-ziggo/

 

 

Tja,  de prijs voor andere aanbieders zo hoog maken dat het kansloos is klanten te krijgen omdat de kosten van een abo dan bij een concurrent via de kabel dan zo hoog is.  En dan zeggen Ziggo heeft geen monopolie want we laten andere toe is gewoon kul.  Dan houden ze willens en wetens een monopolie in stand. 

Dat ligt niet aan andere providers.

 

De overheid moet er gewoon voor zorgen dat er ‘eerlijke’ concurrentie komt. En een keuze. We zitten niet in Noord-Korea.

 

Concurrentie is goed voor burger en bedrijven. Het heeft burgers keuze en drukt prijzen (mits bedrijven geen illegale prijsafspraken maakt) en zorgt ervoor dat bedrijven dan hun best moeten doen klanten te pleasen. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@iamsander schreef: “Tja,  de prijs voor andere aanbieders zo hoog maken dat het kansloos is klanten te krijgen omdat de kosten van een abo dan bij een concurrent via de kabel dan zo hoog is.”

Je kunt het makkelijk zelf uitrekenen als je de cijfers bekijkt van Ziggo en de vraagprijs ernaast legt, alles is openbaar, het is niet meer dan de kostprijs.

“Dat ligt niet aan andere providers.”

Als andere providers niet de moeite willen doen om je een als klant binnen te halen, door geen aanvullende kasten, kabels en versterkers te plaatsen om de snelheid op het koper te verhogen en om geen glasvezel bij je aan te leggen, aan wie ligt het dan?

Ik ben ook benieuwd wat je doet met deze situatie:

Als er nu een aantal mensen een stuk van je woning willen gebruiken en een stuk van je tuin, dan zeg je vrijwel zeker ook nee, want dat is mijn eigendom.

Of geef je ze dan alle ruimte die ze willen hebben?

Pietje puk2

Level 1
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Be rt wrote:

 

De kabel is eigendom van Ziggo, dat was heel anders bij KPN, die was van de overheid, dus van iedereen en daarom mag daar iedere provider op, dat ze dit niet uitbreiden ligt aan hen.

 

 

Het is een beetje een raar geformuleerde zin; maar bedoel je nou te suggereren dat de kabel nooit eigendom was van een (lokale) overheid?! Dan ben je toch echt niet goed op de hoogte vrees ik.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Pietje puk2 wrote:
Be rt wrote:

 

De kabel is eigendom van Ziggo, dat was heel anders bij KPN, die was van de overheid, dus van iedereen en daarom mag daar iedere provider op, dat ze dit niet uitbreiden ligt aan hen.

 

 

Het is een beetje een raar geformuleerde zin; maar bedoel je nou te suggereren dat de kabel nooit eigendom was van een (lokale) overheid?! Dan ben je toch echt niet goed op de hoogte vrees ik.

Ik suggereer helemaal niets, je vult dit zelf in.

Grote delen van Ziggo zijn aangelegd door gemeenten en provinciale overheden en langzaamaan zijn die gekocht door voorgangers van Ziggo b.v. Essent Kabelcom werd @Home en dat werd Ziggo.

Deze gemeenten en provinciale overheden hebben miljoenen gekregen voor de verkoop van de coax kabel en de klanten gratis apparatuur en nog jaren korting op de abonnementen, althans zo heeft de gemeente dat hier uitonderhandeld.

Oftewel Ziggo heeft dit van de gemeenten en overheden gekocht en deze hebben er miljoenen voor gevangen, net zoals later met de verkoop van Essent Energie.

 

De overheid was zelf tot december 2005 hoofdaandeelhouder van KPN en kon moeilijk alleen KPN op de koperdraadjes laten die door ons allemaal betaald waren met ons belastinggeld. In 2006 verkocht de staat de laatste aandelen.

Pas nadat de laatste aandelen door de overheid zijn verkocht van KPN, werd het pas een volledig zelfstandig opererend bedrijf en heeft de overheid de miljoenen gevangen voor de verkoop.

Pietje puk2

Level 1
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

Zowel het koper als de kabel waren dus ooit in overheidshanden. Dan zijn we het daarover eens. Hartstikke mooi.

John van Dongen

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Heb niet de hele discussie gevolgd maar is het al bekend wanneer we eindelijk Fox News kunnen kijken? 

De verkiezingen komen eraan en zou fijn zijn als het nieuws ook eens met een andere insteek  benaderd wordt want van alleen CNN / NOS / RTL etc krijg je een erg eenzijdig beeld voorgespiegeld.

 

Maximilean

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sluit me aan bij de reactie van John. Ook ik zou graag Fox News toegevoegd zien worden aan het huidige zenderpakket. Niets tegen CNN, NOS en RTL, maar het is wel steeds meer van hetzelfde. Fox News heeft wat dat betreft zeker een toegevoegde meerwaarde voor het zenderpakket van Ziggo. 

 

Voor mensen die op zoek zijn naar een goede website om Fox News te kijken, zie hier:

https://www.livenewsmag.com/fox-news-live-stream/

 

 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic