guarana

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zelf DNS server opgeven in connectbox

Gisteren ontving ik een connectbox omdat de Technicolor TC7200 die ik had problemen gaf.

 

Na installatie van de connectbox blijkt dat ik niet zelf DNS servers in de connectox kan opgeven, wat in de Technicolor wel het geval was.

 

Ik gebruik Pihole als DNS server als adblocker, dubbel uitgevoerd voor redundancy, dus 2 Piholes die elk als afzonderlijke DNS server dienen. De adressen hiervan had ik als DNS server in het Technicolor modem staan.

 

De alternatieven die er zijn vind ik geen optie:

- Modem in bridge zetten en een extra router erachter zetten: extra apparaat en stroomgebruik terwijl de connectbox eigenlijk alles kan.

- Pihole als DHCP server: mogelijk, maar niet handig als je een en ander redundant wil uitvoeren, je moet dan zorgen dat de ranges van beide Piholes elkaar niet overlappen en daarbij rekening houden met statische adressen. De vraag is of dat wel goed af te stemmen is.

 

De connectbox omruilen voor een Technicolor 7210 is niet mogelijk, Ziggo wil blijkbaar uniformiteit hebben. Niets mis mee, maar extreem vervelend dat hierbij functionaliteiten worden beperkt. De medewerker had mij verteld dat de functionaliteit van de nieuwe modem dezelfde was als de oude.

 

Bij deze dan ook het dringende verzoek om het mogelijk te maken zelf DNS servers op te geven in de connectbox.

 

 

2 Reacties 2
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2658Likes

helaas is er geen andere oplossing 

ook verwacht ik niet dat ziggo het gaat veranderen zodat je wel zelf een dns kunt opgeven

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hallo @guarana! Een warm welkom op de Ziggo Community! 

Helaas is het niet mogelijk om de DNS servers aan te passen in de Connectbox. Dus jammer genoeg kan ik je verzoek niet nakomen! Hier vind je een topic waar je misschien wat tips uit kunt halen. 

Uitgelicht topic