1
Vraag
2
Reacties
AWE

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Wifispots: "kan niet verbinden, ongeldige aanmeldgegevens"

Hallo,

Het lukt me niet om gebruik te maken van de Ziggo wifispots. Ik krijg steeds een melding 'kan niet verbinden, ongeldige aanmeldgegevens'. Heb het stappenplan al een aantal keren doorlopen en wachtwoord gereset, maar blijf dezelfde melding houden. Ik heb het volgende gedaan:

- wifispots in Mijn ziggo aangezet en inloggegevens opgevraagd en Certificaat op telefoon gedownload (zie bestand)

- certificaat 'Installeren uit apparaatopslag', zowel een keer Wi-Fi certificaat gedaan als CA-certificaat gekozen omdat het niet lukt. Heb 'Wifispots certificaat Ziggo' geselecteerd en naam Ziggo gegeven

- vervolgens naar Wifi instellingen en Certificaat geselecteerd (zie bestand) en Identiteit en Wachtwoord (herhaaldelijk) ingevoerd. Dit heb ik zowel thuis als op mijn werk gedaan.

 

Ik weet niet wat ik fout doe, maar steeds dezelfde melding. Hopelijk kan iemand zien wat er mis gaat.

Met vriendelijke groeten

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
AWE
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hallo,  wachtwoord had ik al eens gewijzigd en via SmartWifi app lukte het ook niet. Ik heb contact opgenomen met Samsung en kreeg de tip om het op een oude smartphone te proberen en dat lukte wel. Daarna de tip gekregen om het in de veilige modus te doen en dat ging goed en nu blijft het ook verbonden in de gewone modus!

Dus opgelost.

 

Bekijk in context

8 Reacties 8
Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes

En wat gebeurt er als je het stappenplan op https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/wifispots/instellen#/ doorloopt?  Neem dit eens rustig door en geef aan waar je precies vastloopt. 

AWE
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb het idee dat alles goed gaat, alleen gaat het verbinden niet goed.

Indien ik bij punt 8 het Wifi-certificaat wil installeren krijg ik een melding, zie bijlage. Maar daarna kan ik punt 9 helemaal doorlopen en krijg ik een melding 'Wifi-certificaat geïnstalleerd'.

Vervolgens gaat punt 10 goed en kies ik 'ik krijg een pop-up melding'.

Bij punt 11 voer ik alles in, zie bijlage. En dan krijg ik de melding 'kan niet verbinden. ongeldige aanmeldgegevens'.

 

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Hi AWE! Jammer dat het verbinden met WifiSpots niet lukt ondanks verwoede pogingen dit aan de praat te krijgen. Ik begrijp dat je heel ver komt maar uiteindelijk blijft steken bij het daadwerkelijke verbinden. Tijd om nog wat zaken te checken!

Omdat de melding weergeeft dat je gebruik maakt van ongeldige aanmeldgegevens adviseer ik je om je wachtwoord voor WifiSpots eens te wijzigen vanuit je Mijn Ziggo account. Mogelijk helpt dat en lukt het verbinden daarna! 

 

Lukt het dan nog steeds niets? Download dan eens de Ziggo SmartWifi app en probeer het vanuit daar eens in te stellen. Check ook goed of je WifiSpots nog niet geïnstalleerd hebt op 5 andere apparaten, want er kunnen maximaal 5 apparaten op WifiSpots ingesteld zijn.

AWE
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hallo,  wachtwoord had ik al eens gewijzigd en via SmartWifi app lukte het ook niet. Ik heb contact opgenomen met Samsung en kreeg de tip om het op een oude smartphone te proberen en dat lukte wel. Daarna de tip gekregen om het in de veilige modus te doen en dat ging goed en nu blijft het ook verbonden in de gewone modus!

Dus opgelost.

 

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Ah, wat fijn dat het gelukt is na die tip! Goed om te weten 🙂 Ik selecteer je reactie hier als oplossing zodat anderen die dit lezen en hetzelfde ervaren hier mogelijk ook wat aan hebben. Dank voor je terugkoppeling hier @AWE!

Mel03

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goedmiddag , ik ben ook al meerdere dagen bezig, maar het lukt me ook niet om verbinding te maken met de ziggo wifispots. Alles gedaan geprobeerd, de stappen doorloopen,  wifi app, certificaten etc.

Kan iemand mij misschien zeggen wat ik het beste kan doen?

groet, Melanie

AWE
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hoi, ik heb het opgelost via Samsung.

Ik heb contact opgenomen met Samsung en kreeg de tip om het op een oude smartphone te proberen en dat lukte wel. Daarna de tip gekregen om het in de veilige modus te doen en dat ging goed en nu blijft het ook verbonden in de gewone modus!

Dit staat in de topic, helpt jou niet?

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hi @Mel03 

Is het gelukt met de tips van @AWE ?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic