Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Wifi Printers, wel verbinding, geen prints. (Canon Pixma MG5750)

In overleg met Ronald Ziggo was het een goed idee om deze tip te delen met de Community. Dit is mijn ervaring met de Canon Pixma MG5750 printer maar het kan ook bij andere merken voorkomen.

Omdat printen via Wifi de laatste tijd veel voorkomt op de Community en in het Netwerk soms niet wil lukken, hier handige Tips:

Bij de nieuwere printers wil wel eens gebeuren dat Wifi op de printer wel werkt maar niet wil printen, probeer dan eens het volgende ( De meeste Nieuwe Printers hebben dit aan Instelling staan)

Foto 1 - Ga naar Lan instellingen


Foto 2 - Instellingen Draadloos Lan


Foto 3 - Andere instellingen


Foto 4 - Geavanceerde instellingen


Nu Komt het:
Als je geavanceerde instellingen aanklikt komt je Wifi SSID tevoorschijn ( voorbeeld:D&J's Place Foto 5 ) en kan je die aanklikken en daarna wachtwoord invoeren van je Wifi SSID en laten verbinden. Dan is je printer online, dat is standaard optie.

Maar als: Foto 6 en Foto 7 Er in huis een Powerline Adapter/Wifi Booster of een apparaat die ook een Wifi SSID uitzend, dan komt er in dit scherm een MacAdress te staan en dan is het belangrijkste dat je die van je Modem weet en kiest, dan is de printer verbonden en kan je printen zonder probleem.

Nog een Aantekening
Als je op een plek gaat werken waar een Powerline Adapter/Wifi Booster zowel zonder kabel als met kabel, houd dan rekening dat dat MacAdress en Wifi SSID geldig is en je vanaf die locatie niet kan printer - Hier reeds uitgetest op Zolder en printer staat in de woonkamer, Afstand is dan te ver en je zit op de sterkte Signaal en wifi punt, dan is het weer MacAdress gekoppeld.

Ik wilde dit toch even delen en als er een Topic in de community staat dan hoor ik het graag, dit was een leuke info en het kan mensen ook behoorlijk veel geld schelen als ze een Ziggo monteur laten komen die het probleem niet in 1 keer ziet.

Foto 5 - Wifi Router/Modem gebruiken


Foto 6 - Wifi SSID zoals in de tekst


Foto 7 - MacAdress Controleren


Foto 8 - MacAdres van de Wifi Apparaten Modem-Powerline Adapter-Wifi Boosters en ander Wifi uitzend apparaten.


In mijn geval is de Bovenste de MacAdress van me Modem, de 2e MacAdres is van me Powerline Adapter ( Extra Wifi Punt van Ziggo ) en de 3e MacAdress is van de Zonnenpanelen die verbonden is met Wifi.
4 Reacties 4
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hi Dave, mooie tip dit, super! En je vindt het vast niet erg dat ik de foto's wat bijgeknipt heb voor de leesbaarheid.
Dave!
Topicstarter
Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Mark Ziggo dank je wel en nee vind ik niet erg bijknippen, dat zien jullie beter als ik :wink:
JanHartman52

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Waar moet ik deze aktie uitvoeren de printer is een HP deskjet 3050
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
JanHartman52 Die aktie kun je niet uitvoeren met een HP.

Ik zou dit proberen, ik heb dit hier ook zo gedaan.
(Dit heb ik ook in je eigen topic geplaats.)
Be rt wrote:
Mogelijke oplossing: gebruik een SSID en een beveiligingssleutel met alleen Hoofdletters, kleine letters en cijfers.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic