ZCargamel

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Wenslijst Functies Mediabox Next

Het leek me zinvol om dit te starten met de hoop dat de “software ontwikkelaars” dit kunnen meenemen in de hopelijk nog komende software updates.

Vooruit en achteruit skiptijden instelbaar maken zoals bij de mediabox horizon kon.
bv stappen van 10-30-60-120-480-510sec.

Het kunnen “inleren” van een spraakcommando. Bv “skip” met de actie 500sec vooruit “skippen”. Of meer commando’s die bij Ziggo online staan met deze functie en de actuele commando lijst publiceren op de site.

Met de “home toets” direct in je Bewaard map komen ipv TV & Replay zoals nu.
Of eventueel zelf de volgorde van de mapjes kunnen indelen.

Een eigen map kunnen maken in bewaard om je opnames beter te kunnen archiveren.
bv MAP MAN, en MAP VROUW etc.

Het verschil in kleur tijdens afspelen van de verstreken tijdlijn tov de achtergrondlijn is te klein omdat beide geel zijn. De achtergrondlijn zou beter nog lichter moeten zijn (wit).

De programma’s die bij de “Kijklijst” en “Verder Kijken” komen te staan kun je niet wissen.
Dit kan wel via de app Ziggo-Go?

De volgorde van “geplande opnames” is verwarrend ivm (series) die er onlogisch tussen staan. Liefst chronologische volgorde van opnames ook de series.

Bij het verplaatsen van favoriete zenders via de App Ziggo-Go gooit de fav. Lijst in de mediabox door elkaar en andersom ook!

Er is geen diagnose zichtbaar op het inkomende coax antenne signaal. Maar wel van (alleen) de wireless netwerk verbinding.

Leeftijdsgrens instelling lijkt niet werkend of het staat bewust altijd aan bij bv erotiek zenders. Ik zou het niet standaard aan zetten maar bij de optie “Ouderlijk toezicht” deze op 18 jaar zetten en de erotische zenders die in je pakket zitten of bestaan in de lijst opnemen.

A.U.B. Aanvullen . . . . . .
11 Reacties 11
Meldingen
Aan Uit
K_Hlo

Level 8
  • 221Posts
  • 14Oplossingen
  • 94Likes
Home toets

Dat lijkt mij ook handig ja. Of bijv bij 2x drukken ofzo. Laat het een instelbare toetselactie zijn. Dan kan iedereen zelf bepalen welk onderdeel er geopend kan worden.

Je kunt dit eventueel wel snel doen via Voice Control met het commando 'Opnames'

Kijklijst

Deze kun je gewoon opschonen door het item te openen en 'Verwijder van je kijklijst' te kiezen. Of door het item te selecteren en dan de knop met de drie bolletjes (rechts van de navigatientoetsen) in te drukken en de optie 'Verwijder van Kijklijst' te kiezen.

VoiceControl

Heb je deze lijst van Ziggo al eens bekeken? Handig overzicht met VC commando's:

https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-next/stembesturing/

Mappen aanmaken

Mappen zou fijn zijn ja. Ook handig als je opnames onder je eigen profiel kunt opslaan. Kan eenieder een eigen profiel aanmaken inclusief eigen Kijklijst, opnames etc.

Leeftijdsgrens

zoek maar eens op dit forum op 'leeftijdsgrens' of 'pincode'. Er zijn meerdere topics over dit probleem.

En je hebt een mooie lijst met punten gemaakt ??
Buurman

Level 15
  • 1126Posts
  • 55Oplossingen
  • 1029Likes
Radio

De radio app mag gewoon blijven bestaan, maar ik persoonlijk prefereer toch liever net als bij de andere decoders/mediaboxen te kiezen via radio kanaalnummers 800+
Een keuze tussen beide opties zouden meer mensen tevreden stellen.
Koentje117

Level 5
  • 55Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes
K_Hlo wrote:
Home toets

Dat lijkt mij ook handig ja. Of bijv bij 2x drukken ofzo. Laat het een instelbare toetselactie zijn. Dan kan iedereen zelf bepalen welk onderdeel er geopend kan worden.

Je kunt dit eventueel wel snel doen via Voice Control met het commando 'Opnames'

Kijklijst

Deze kun je gewoon opschonen door het item te openen en 'Verwijder van je kijklijst' te kiezen. Of door het item te selecteren en dan de knop met de drie bolletjes (rechts van de navigatientoetsen) in te drukken en de optie 'Verwijder van Kijklijst' te kiezen.

VoiceControl

Heb je deze lijst van Ziggo al eens bekeken? Handig overzicht met VC commando's:

https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-next/stembesturing/
Mappen aanmaken

Mappen zou fijn zijn ja. Ook handig als je opnames onder je eigen profiel kunt opslaan. Kan eenieder een eigen profiel aanmaken inclusief eigen Kijklijst, opnames etc.

Leeftijdsgrens

zoek maar eens op dit forum op 'leeftijdsgrens' of 'pincode'. Er zijn meerdere topics over dit probleem.

En je hebt een mooie lijst met punten gemaakt ??

Js inderdaad dot zijn goede suggesties voor verbetering.
stanis40

Level 5
  • 70Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes
standby tijd verkorten nu minimaal 4 uur, handig als dit terug kan naar 1 of 2 uur. Prettig in de slaapkamer
joepke-m

Level 15
  • 1125Posts
  • 1Oplossingen
  • 658Likes
Mijn wishlist:

• Beeldverbeteraars UIT
  • Dolby geluid synchroon met beeld
  • Stereo zenders 2.0 als 2.0 doorgeven en niet 3 lege kanalen toevoegen

Dus eerst de essentiele zaken oplossen aub. Daarna mogen ze zich concentreren op die snufjes van jullie...
robkempers

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik vind het jammer dat je niet op de nex tbox de verder kijklijst kunt wissen wel de normale opnames werkt het via de Ziggo go app.

Bij de Horizon werkt het ook niet via on demand als je kijkt komt er altijd een hele lijst te staan. Ik zit een paar keer per jaar in een ander huis dus de eigenaren kunnen exact zien waar ik naar gekeken heb en ik kan ze niet wissen helaas een manke dit geld ook voor de next hoop dat daar een oplossing voor komt waarom wel de opnames en niet de verder kijken lijst erg onhandig verder top hoop dat hier een oplossing voor komt
Poesiemau

Level 5
  • 222Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Ok ik heb de Next nu een paar weken in gebruik en ben over het algemeen tevreden over de werking in de zin van weinig storing, geen haperende beelden, alle opnames (vooralsnog) lang genoeg opgenomen met de standaard 5 minuten voor en 15 minuten na.

Maar natuurlijk heb ik ook wel wat verbeterpuntjes:

1. Opnemen: programma's zouden toch echt wel in te stellen moeten zijn als dagelijks, wekelijks, enz.
  2. Opnames wissen: opdracht toevoegen aan stembesturing. Procedure via afstandsbediening is vrij bewerkelijk.
  3. Replay TV: als ik iets in Replay heb bekeken en druk de terugknop in, dan kom ik terug bij de actuele dag, tijd en zender. Onhandig als je nog iets wilt terugkijken dan al een paar dagen geleden is.
  4. Tv-gids: waarom klopt de tijd en tijdlijn bij de programma's niet met de daadwerkelijke tijd? Ik bedoel dus die regel bovenin met tijden en dat verticale streepje over programma's heen.
  5. Verbetering in startpunt als een programma (zowel opname als replay) al gedeeltelijk is bekeken. Dit wordt niet altijd onthouden en heb je alleen de optie om vanaf begin af te spelen.

That's it!
(for now… 😉 )

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78345Posts
  • 5296Oplossingen
  • 23354Likes

@Poesiemau schreef: “Tv-gids: waarom klopt de tijd en tijdlijn bij de programma's niet met de daadwerkelijke tijd? Ik bedoel dus die regel bovenin met tijden en dat verticale streepje over programma's heen.”

Dit kan opgelost worden door 30 seconden de stroom van de Next te halen.

Ik kwam ergens tegen dat dit in een volgende update opgelost wordt.

Poesiemau

Level 5
  • 222Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes
Be rt wrote:

@Poesiemau schreef: “Tv-gids: waarom klopt de tijd en tijdlijn bij de programma's niet met de daadwerkelijke tijd? Ik bedoel dus die regel bovenin met tijden en dat verticale streepje over programma's heen.”

Dit kan opgelost worden door 30 seconden de stroom van de Next te halen.

Ik kwam ergens tegen dat dit in een volgende update opgelost wordt.

Bert, je bent de goeiste! Ik ga het proberen 🙂

Mi666

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mijn wenslijst voor de mediabox next zou zijn:

Om zelf extra opname tijd toe te kunnen voegen. Zowel voor als na het programma. 

Toevoeging van de Spotify app.

Iets duidelijker ondertiteling. 

Hopelijk is dit te realiseren. 

anoniemforum

Level 19
T.E.A.M.
  • 10309Posts
  • 597Oplossingen
  • 2930Likes
Mi666 wrote:

Mijn wenslijst voor de mediabox next zou zijn:

Om zelf extra opname tijd toe te kunnen voegen. Zowel voor als na het programma. 

Toevoeging van de Spotify app.

Iets duidelijker ondertiteling. 

Hopelijk is dit te realiseren. 

extra opname tijd voor en achter de opname dat is niet mogelijk om

dat als je een programma opneem wordt het niet individueel voor jou opgenomen maar komt het programma in jou opname lijst te staan de programma’s staan op een grote server eigelijk is het enige dat er gebeurt dat je een opname reserveert in jou opnamelijst