RemGGo

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wellicht een idee om een timer functie toe te voegen op de ECO modus

De Mediabox XL biedt in de snelle stand het meeste comfort tijdens het opstarten. Maar in Stand-by is het energieverbruik gewoon absurd hoog. Mijn verlichting in de woonkamer gebruikt slechts een fractie van dat verbruik als ze notabene aan staan.
Maar in de ECO stand gaat het verbruik fors omlaag en is zeer acceptabel. Alleen duurt het opstarten verschrikkelijk lang. 

Zou het niet mooi zijn als Ziggo een extra functionaliteit toevoegt, waarbij de Mediabox XL bijvoorbeeld van 0:00 uur in de ECO stand gaat en om 18:00 uur automatisch weer in de snelle opstart stand. Veel mensen zetten de Mediabox pas in de avond aan. Pas dan is het extra comfort van het snelle starten gewenst. Zo kun je 18 uur per dag besparen en heb je de 6 uur die je voor tv kijken gebruikt het optimale comfort. Uiteraard moet de gebruiker dan kunnen aangeven op welke tijden welke stand gebruikt moet worden.

5 Reacties 5
Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Ik zet hem helemaal uit met de schakelaar op de achterzijde. Als je hem maar weinig gebruikt of slechts een beperkt aantal uren op een dag is iets langer opstarten voor mij geen enkel probleem.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Zo'n timerfunctie zal in de praktijk niet werken voor veel mensen. Er zijn mensen die as later gaan kijken, of juist wel overdag etc. Een echte oplossing is er dus niet, naast gewoon maar even wachten En gezien de winst in stroomverbruik is dat even wachten best lonend. 

RemGGo
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

De bedoeling is dat men dan ook zelf kan instellen op welke tijden de Mediabox in Eco modus moet gaan. Dus als je meestal overdag kijkt en 's avonds (bijna) nooit, kun je er voor kiezen om het apparaat overdag niet in Eco modus te zetten. Dat kan iedereen dan voor zicht bepalen. En mensen die 'm altijd in eco of altijd in snelle opstart willen zetten, kunnen daar ook voor kiezen.
Zo kun je zelf de juiste mix maken tussen comfort en energiebesparing.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

denk dat de kans klein is dat ziggo een timer gaat toevoegen.

voor liberty global (ziggo) nieuwe functies beschikbaar stelt moet er eerst genoeg vraag naar zijn.

wel zou je de mediabox xl op een tijdschakelaar kunnen aansluiten 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Bedankt voor je suggestie, @RemGGo, ik plaats deze even op de Suggesties pagina van de Community 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic