Beste Ziggo,
Na jaren als klant bij Liberty Global(UPC daarna Ziggo) met niet 1 maar 2 peper dure abonnementen voor verschillende locaties kan ik niet ontkennen dat de frustraties tegenwoordig enorm zijn. Ziggo waardeerd de klanten en hun investering niet met goeie kwaliteit producten. En onze verzoeken worden niet gehoord.
Even in het kort de punten en dan uitleg:
- Doorspoelen bij terugkijken programma's mag niet?
- Programma's terug kijken met chromecast mag niet?
- Ziggo Go app layout laat dezelfde programma's meerdere keren zien maar laat ze niet afspelen tenzij je de juiste aan klikt?
- Geen Ziggo Go Smart TV App?
- Geen 4K TV nog in 2020?, geen 60FPS voor sport wedstrijden of races en HDR zou enkel maar een droom zijn.
- Geen archief met oudere evenementen of races die we kunnen terug kijken(de debuut race van Max die in de Red Bull de GP weet te winnen bijvoorbeeld, legendarische content op Ziggo Sport maar geen enkele manier dit legaal terug te zien?).
- Internet snelheden met name upload kan nog niet tippen aan glasvezel concurrenten. Hoe komt het dat Ziggo na 10 jaar glasvezel nu pas inzet op het concurreren met glasvezel.
- Belachelijk hoge prijzen maar geen 4K, geen mogelijkheid door te spoelen en al zeker niet de reclame blokken, geen toegang tot een archief of het casten van gemiste evenementen en belachelijk lage waarde als men dit vergelijkt met Netflix, Youtube of andere (on-demand)streaming platforms.
Vandaag weer, na een eerste helft Ajax- Atlanta kom ik enkele uren later thuis om de 2e helft terug te kijken. Tot mijn verbazing laat de Ziggo Go app mij niet toe het programma door te spoelen. Ik wordt noodgedwongen een 2 uur durende voorbeschouwing en 1e helft met reclame blokken terug te kijken voor ik verder kan waar ik was gestopt. Hoe is dit fucking mogelijk? Enig idee hoe beschamend slechte service dat is voor klanten. Dat kan je geen terug kijken noemen! Dat is gewoon dwang.
Maar dat is niet enkel waar het fout gaat. De ziggo go app laat mij bij de meeste programma's niet casten met de chromecast. WAAROM? Waarom mag ik een F1 wedstrijd die ik graag wil terug kijken niet met de chromecast casten en wordt ik noodgedwongen om een HDMI kabel te gebruiken met mijn laptopje die dat nauwelijks aan kan op mijn 4K TV. WHY?!
Maar we gaan verder, de Ziggo Go website of app. Dan zoek je naar een F1 wedstrijd die je wilt terug kijken krijg je de meest bizar slechte suggesties die helemaal geen rekening houden met wat je werkelijk probeert te kijken en krijg je taloze opties om op te klikken maar niet het programma. Enkel en alleen als je precies typt wat je zoekt zoals in de titel van het programma is beschreven kun je het programma vinden. Maar het gaat daar ook fout. Wil ik de race van zondag zien zie ik deze er 3 KEER IN STAAN!. Bij 2 hiervan wordt er beweerd dat mijn abonnement het niet toelaat om terug te kijken, wat vreemd is. Bij 1tje doet ie het wel. Waarom moeten we voor ieder evenement of programma die wij missen meerdere zoekopdrachten vinden die exacte kopiën zijn van het andere maar waar niks afgespeelt kan worden? FIX JULLIE LAYOUT! ER KLOPT HELEMAAL NIKS VAN!
Maar we gaan verder. Waarom in godsnaam kan ik nog altijd geen Smart TV app vinden? NPO, KIJK, NOS, RTL gemist en al deze zenders hebben al een app maar waarom hebben wij nog geen smart tv app?
Liberty Globel of Ziggo Nederland specifiek is een monopolist. De kabel markt in NL was ooit exclusief toegekend aan UPC en Ziggo. En wegens bijzondere omstandigheden hebben rechters besloten deze exclusieve rechten toe te kennen aan deze 2 merken en heeft niemand de overname van Ziggo gestopt. Fijn voor Liberty Global en de versie van Ziggo die we nu hebben maar ontzettend slecht voor klanten en concurrentie. Ziggo heeft compleet innovatie en verbeteringen laten vallen maar wel de prijzen belachelijk duur gemaakt. Klanten als ik zonder glasvezel zijn noodgedwongen om Ziggo abonnementen af te sluiten om fatsoenlijk internet te hebben in huis en dit kost niet alleen veel geld in de portemonee, Ziggo doet er verder niks bijzonders voor. Want waar blijven de 4K kanalen? Ik kan op netflix voor een 10tje per maand alle films en series zonder reclame in 4K met HDR kijken. Op Youtube kan ik dit zelfs gratis. Maar bij ziggo betaal ik belachelijk hoge prijzen voor enkel “HD” kanalen op enkel 24 of 30 frames en vaak niet eens in Full HD. Dit is belachelijk!
Het is nu 2020. Streaming platvormen zijn al aan het voorbereiden op 8K en Dolby Vision in 60 FPS. Maar Ziggo en TV zenders lopen nog vast met HD alleen al.
En laten we de Horizon box fiasco maar even vergeten. Dat was zo'n slecht apparaat. Ik snap niet dat Liberty Global zich niet schaamd. Godzijdank dat de CI+ module beschikbaar was.
Ziggo moet werkelijk aan de slag gaan en de kwaliteit van hun services flink wat aandacht geven!
Ook heeft de monopoly positie Ziggo laks gemaakt. Waarom hebben wij 10 jaar na de komst van Glasvezel nog altijd geen goeie upload speeds en krijgen we nu pas beschikking tot 1 GBit download speeds? Als dit nu kan kon dit 10 jaar geleden al. We weten allemaal dat Ziggo nu pas beseft dat concurrentie een inhaal slag aan het maken is en er werk aan de winkel is.
Ik ben een F1 fan, ik wil jullie graag tenminste 1 compliment geven. Het F1 team van Ziggo sport doet geweldige zaken en de technologie met AR is prachtig om te zien. Maar dit is formule 1 in 2020. We willen 4K en we willen 60 FPS. Wees een voorbeeld voor de TV industrie. Het geld en de technologie hebben jullie al lang. En laat ons in godsnaam gewoon programma's kijken zonder gezeik en limieten. Laat ons doorspoelen en laat de Chromecast alles casten of nog beter. Maak Ziggo Go beschikbaar op smart TV's met een native app.
Ik wil graag herinnerd worden waarom Ziggo mij 6 keer zoveel kost als een 4K abonnementje van Netflix zonder reclame blokken. En ik wil graag horen wanneer al deze punten in mijn post behandeld worden. Elk van deze punten zijn niet enkel kritiek. Het zijn verwachtingen die in 2020 al lang gerealiseerd hadden moeten zijn.
Ik hoop werkelijk dat ziggo deze post serieus neemt en dit ziet als eerlijke en denk ook terechte feedback. Ik ben al meer dan 20 jaar klant. Eerst trouw, daarna enkel uit omstandigheden. Ik mis deze dingen enorm in het TV kijken. Ik kijk enkel TV op zaterdagen en zondagen als er een F1 wedstrijd is of met de champions league en dan nog is het frustrerend hoe de kwaliteit mist vooral als men kijkt naar concurrerende providers uit het buitenland of abonnementen bij de sportbonden zelf, 4K en 60FPS voor wedstrijden moet gewoon komen. Het is hoog tijd dat Nederland sprongen maakt in de TV wereld want TV kijken 15 jaar geleden was precies zoals het nu is. Plak mijn post desnoods bij het hoofdkantoor en laat de technische diest en de directie er iedere dag naar kijken want deze functies missen en ik hoop dat jullie dit als positieve feedback kunnen ontvangen.
Dankjewel voor het lezen.
Nima