Nimac91

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Wat is ziggo nog waard voor de klant? Dit gaat er allemaal fout!

Beste Ziggo,

Na jaren als klant bij Liberty Global(UPC daarna Ziggo) met niet 1 maar 2 peper dure abonnementen voor verschillende locaties kan ik niet ontkennen dat de frustraties tegenwoordig enorm zijn. Ziggo waardeerd de klanten en hun investering niet met goeie kwaliteit producten. En onze verzoeken worden niet gehoord.

Even in het kort de punten en dan uitleg:

  • Doorspoelen bij terugkijken programma's mag niet?
  • Programma's terug kijken met chromecast mag niet?
  • Ziggo Go app layout laat dezelfde programma's meerdere keren zien maar laat ze niet afspelen tenzij je de juiste aan klikt?
  • Geen Ziggo Go Smart TV App?
  • Geen 4K TV nog in 2020?, geen 60FPS voor sport wedstrijden of races en HDR zou enkel maar een droom zijn.
  • Geen archief met oudere evenementen of races die we kunnen terug kijken(de debuut race van Max die in de Red Bull de GP weet te winnen bijvoorbeeld, legendarische content op Ziggo Sport maar geen enkele manier dit legaal terug te zien?).
  • Internet snelheden met name upload kan nog niet tippen aan glasvezel concurrenten. Hoe komt het dat Ziggo na 10 jaar glasvezel nu pas inzet op het concurreren met glasvezel.
  • Belachelijk hoge prijzen maar geen 4K, geen mogelijkheid door te spoelen en al zeker niet de reclame blokken, geen toegang tot een archief of het casten van gemiste evenementen en belachelijk lage waarde als men dit vergelijkt met Netflix, Youtube of andere (on-demand)streaming platforms.

Vandaag weer, na een eerste helft Ajax- Atlanta kom ik enkele uren later thuis om de 2e helft terug te kijken. Tot mijn verbazing laat de Ziggo Go app mij niet toe het programma door te spoelen. Ik wordt noodgedwongen een 2 uur durende voorbeschouwing en 1e helft met reclame blokken terug te kijken voor ik verder kan waar ik was gestopt. Hoe is dit fucking mogelijk? Enig idee hoe beschamend slechte service dat is voor klanten. Dat kan je geen terug kijken noemen! Dat is gewoon dwang.

Maar dat is niet enkel waar het fout gaat. De ziggo go app laat mij bij de meeste programma's niet casten met de chromecast. WAAROM? Waarom mag ik een F1 wedstrijd die ik graag wil terug kijken niet met de chromecast casten en wordt ik noodgedwongen om een HDMI kabel te gebruiken met mijn laptopje die dat nauwelijks aan kan op mijn 4K TV. WHY?!

Maar we gaan verder, de Ziggo Go website of app. Dan zoek je naar een F1 wedstrijd die je wilt terug kijken krijg je de meest bizar slechte suggesties die helemaal geen rekening houden met wat je werkelijk probeert te kijken en krijg je taloze opties om op te klikken maar niet het programma. Enkel en alleen als je precies typt wat je zoekt zoals in de titel van het programma is beschreven kun je het programma vinden. Maar het gaat daar ook fout. Wil ik de race van zondag zien zie ik deze er 3 KEER IN STAAN!. Bij 2 hiervan wordt er beweerd dat mijn abonnement het niet toelaat om terug te kijken, wat vreemd is. Bij 1tje doet ie het wel. Waarom moeten we voor ieder evenement of programma die wij missen meerdere zoekopdrachten vinden die exacte kopiën zijn van het andere maar waar niks afgespeelt kan worden? FIX JULLIE LAYOUT! ER KLOPT HELEMAAL NIKS VAN!

Maar we gaan verder. Waarom in godsnaam kan ik nog altijd geen Smart TV app vinden? NPO, KIJK, NOS, RTL gemist en al deze zenders hebben al een app maar waarom hebben wij nog geen smart tv app?

Liberty Globel of Ziggo Nederland specifiek is een monopolist. De kabel markt in NL was ooit exclusief toegekend aan UPC en Ziggo. En wegens bijzondere omstandigheden hebben rechters besloten deze exclusieve rechten toe te kennen aan deze 2 merken en heeft niemand de overname van Ziggo gestopt. Fijn voor Liberty Global en de versie van Ziggo die we nu hebben maar ontzettend slecht voor klanten en concurrentie. Ziggo heeft compleet innovatie en verbeteringen laten vallen maar wel de prijzen belachelijk duur gemaakt. Klanten als ik zonder glasvezel zijn noodgedwongen om Ziggo abonnementen af te sluiten om fatsoenlijk internet te hebben in huis en dit kost niet alleen veel geld in de portemonee, Ziggo doet er verder niks bijzonders voor. Want waar blijven de 4K kanalen? Ik kan op netflix voor een 10tje per maand alle films en series zonder reclame in 4K met HDR kijken. Op Youtube kan ik dit zelfs gratis. Maar bij ziggo betaal ik belachelijk hoge prijzen voor enkel “HD” kanalen op enkel 24 of 30 frames en vaak niet eens in Full HD. Dit is belachelijk!

Het is nu 2020. Streaming platvormen zijn al aan het voorbereiden op 8K en Dolby Vision in 60 FPS. Maar Ziggo en TV zenders lopen nog vast met HD alleen al.

En laten we de Horizon box fiasco maar even vergeten. Dat was zo'n slecht apparaat. Ik snap niet dat Liberty Global zich niet schaamd. Godzijdank dat de CI+ module beschikbaar was.

Ziggo moet werkelijk aan de slag gaan en de kwaliteit van hun services flink wat aandacht geven!

Ook heeft de monopoly positie Ziggo laks gemaakt. Waarom hebben wij 10 jaar na de komst van Glasvezel nog altijd geen goeie upload speeds en krijgen we nu pas beschikking tot 1 GBit download speeds? Als dit nu kan kon dit 10 jaar geleden al. We weten allemaal dat Ziggo nu pas beseft dat concurrentie een inhaal slag aan het maken is en er werk aan de winkel is.

Ik ben een F1 fan, ik wil jullie graag tenminste 1 compliment geven. Het F1 team van Ziggo sport doet geweldige zaken en de technologie met AR is prachtig om te zien. Maar dit is formule 1 in 2020. We willen 4K en we willen 60 FPS. Wees een voorbeeld voor de TV industrie. Het geld en de technologie hebben jullie al lang. En laat ons in godsnaam gewoon programma's kijken zonder gezeik en limieten. Laat ons doorspoelen en laat de Chromecast alles casten of nog beter. Maak Ziggo Go beschikbaar op smart TV's met een native app.

Ik wil graag herinnerd worden waarom Ziggo mij 6 keer zoveel kost als een 4K abonnementje van Netflix zonder reclame blokken. En ik wil graag horen wanneer al deze punten in mijn post behandeld worden. Elk van deze punten zijn niet enkel kritiek. Het zijn verwachtingen die in 2020 al lang gerealiseerd hadden moeten zijn.

 

Ik hoop werkelijk dat ziggo deze post serieus neemt en dit ziet als eerlijke en denk ook terechte feedback. Ik ben al meer dan 20 jaar klant. Eerst trouw, daarna enkel uit omstandigheden. Ik mis deze dingen enorm in het TV kijken. Ik kijk enkel TV op zaterdagen en zondagen als er een F1 wedstrijd is of met de champions league en dan nog is het frustrerend hoe de kwaliteit mist vooral als men kijkt naar concurrerende providers uit het buitenland of abonnementen bij de sportbonden zelf, 4K en 60FPS voor wedstrijden moet gewoon komen. Het is hoog tijd dat Nederland sprongen maakt in de TV wereld want TV kijken 15 jaar geleden was precies zoals het nu is. Plak mijn post desnoods bij het hoofdkantoor en laat de technische diest en de directie er iedere dag naar kijken want deze functies missen en ik hoop dat jullie dit als positieve feedback kunnen ontvangen.

Dankjewel voor het lezen.

Nima

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Heel verhaal een aantal punten deel ik, een aantal zaken, is bij elke provider niet veel anders. En een paar zaken daar zijn de providers nog niet klaar voor.

1. De app voor Smart TV,s die is er echter 'nog' niet voor Samsungs en LG. Zie dit topic

2. Replay via de Chromecast een terechte aanmerking de standaard reactie is dat Ziggo ons dat niet mag laten doen van de content leveanciers.

3. 4K behalve de nieuwste films en wat evenementen valt dat aanbod vies tegen, dat ligt echt niet alleen bij Ziggo HDR heeft voor mij persoonlijk een hogere meerwaarde dan UHD, dat is persoonlijk.

4. Het archief een goed punt, dan moet Ziggo daar wel de uitzendrechten voor blijven betalen.

5. De upload dat is net als bij het koper dsl netwerk nu eenmaal voor een deel de manco van de Docsis techniek.

6. Het doorspoelen van commercials, dat is een restrictie van de content leveranciers, dat is bij alle providers hetzelfde, vaak kan je dat omzeilen door een opname pakket af te nemen.

7. Netflix het abonnement met uhd aanbod is toch echt 13,99 euro per maand toch iets meer dan een tientje. En zeer zeker niet 'alle' films en series enkel recent materiaal.

8. 8k bij streamdiensten, de enige waar ik daar iets over lees is Rakuten dan is het nog maar de vraag of er al 8k producties worden gemaakt, en hoeveel bandbreedte heb je nodig voor een stream? Er is blijkbaar al wel een nieuwe codec voor H.266

 

Houd er ook rekening mee dat lang niet elke Ziggo klant een TV heeft van maar 1 jaar oud, ook daar moet Ziggo rekening mee houden, meer dan genoeg klanten die nu al moeten investeren omdat analoge TV is uitgezet.

Wat de kabel betreft was er naast Ziggo en upc ook nog Delta en Caiway in het westen van het land. 

Ziggo is duurder dan je Netflix abonnement omdat Netflix geen netwerk hoeft te onderhouden en verbeteren in Nederland en de bij komende apparatuur bij een paar miljoen klanten.

Ziggo is ook duurder omdat ze licentie rechten moeten afdragen voor diverse TV kanalen om die aan ons te mogen laten zien. Netflix, HBO en Amazon maken niet voor niks eigen content. Daarom kan Disney zo goedkoop zijn alle op Disneyplus beschikbare content is van hun.

Ziggo is als provider en netwerkbeheerder wel iets meer dan wat Netflix doet. Zonder je Ziggo verbinding, kan je geen eens Netflix kijken. Dan moet je naar en andere provider die met exact dezelfde zaken heeft te maken.

 

Bekijk in context

5 Reacties 5
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Heel verhaal een aantal punten deel ik, een aantal zaken, is bij elke provider niet veel anders. En een paar zaken daar zijn de providers nog niet klaar voor.

1. De app voor Smart TV,s die is er echter 'nog' niet voor Samsungs en LG. Zie dit topic

2. Replay via de Chromecast een terechte aanmerking de standaard reactie is dat Ziggo ons dat niet mag laten doen van de content leveanciers.

3. 4K behalve de nieuwste films en wat evenementen valt dat aanbod vies tegen, dat ligt echt niet alleen bij Ziggo HDR heeft voor mij persoonlijk een hogere meerwaarde dan UHD, dat is persoonlijk.

4. Het archief een goed punt, dan moet Ziggo daar wel de uitzendrechten voor blijven betalen.

5. De upload dat is net als bij het koper dsl netwerk nu eenmaal voor een deel de manco van de Docsis techniek.

6. Het doorspoelen van commercials, dat is een restrictie van de content leveranciers, dat is bij alle providers hetzelfde, vaak kan je dat omzeilen door een opname pakket af te nemen.

7. Netflix het abonnement met uhd aanbod is toch echt 13,99 euro per maand toch iets meer dan een tientje. En zeer zeker niet 'alle' films en series enkel recent materiaal.

8. 8k bij streamdiensten, de enige waar ik daar iets over lees is Rakuten dan is het nog maar de vraag of er al 8k producties worden gemaakt, en hoeveel bandbreedte heb je nodig voor een stream? Er is blijkbaar al wel een nieuwe codec voor H.266

 

Houd er ook rekening mee dat lang niet elke Ziggo klant een TV heeft van maar 1 jaar oud, ook daar moet Ziggo rekening mee houden, meer dan genoeg klanten die nu al moeten investeren omdat analoge TV is uitgezet.

Wat de kabel betreft was er naast Ziggo en upc ook nog Delta en Caiway in het westen van het land. 

Ziggo is duurder dan je Netflix abonnement omdat Netflix geen netwerk hoeft te onderhouden en verbeteren in Nederland en de bij komende apparatuur bij een paar miljoen klanten.

Ziggo is ook duurder omdat ze licentie rechten moeten afdragen voor diverse TV kanalen om die aan ons te mogen laten zien. Netflix, HBO en Amazon maken niet voor niks eigen content. Daarom kan Disney zo goedkoop zijn alle op Disneyplus beschikbare content is van hun.

Ziggo is als provider en netwerkbeheerder wel iets meer dan wat Netflix doet. Zonder je Ziggo verbinding, kan je geen eens Netflix kijken. Dan moet je naar en andere provider die met exact dezelfde zaken heeft te maken.

 

Nimac91
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
RoWi. wrote:

Heel verhaal een aantal punten deel ik, een aantal zaken, is bij elke provider niet veel anders. En een paar zaken daar zijn de providers nog niet klaar voor.

1. De app voor Smart TV,s die is er echter 'nog' niet voor Sansungs en LG. Zie dit topic

2. Replay via de Chromecast een terechte aanmerking de standaard reactie is dat Ziggo ons dat niet mag laten doen van de content leveanciers.

3. 4K behalve de nieuwste films en wat evenementen valt dat aanbod vies tegen, dat ligt echt niet alleen bij Ziggo HDR heeft voor mij persoonlijk een hogere meerwaarde dan UHD, dat is persoonlijk.

4. Het archief een goed punt, dan moet Ziggo daar wel de uitzendrechten voor blijven betalen.

5. De upload dat is net als bij het koper dsl netwerk nu eenmaal voor een deel de manco van de Docsis techniek.

6. Het doorspoelen van commercials, dat is een restrictie van de content leveranciers, dat is bij alle providers hetzelfde, vaak kan je dat omzeilen door een opname pakket af te nemen.

7. Netflix het abonnement met uhd aanbod is toch echt 13,99 euro per maand toch iets meer dan een tientje. En zeer zeker niet 'alle' films en series enkel recent materiaal.

8. 8k bij streamdiensten, de enige waar ik daar iets over lees is Rakuten dan is het nog maar de vraag of er al 8k producties worden gemaakt, en hoeveel bandbreedte heb je nodig voor een stream? Er is blijkbaar al wel een nieuwe codec voor H.266

 

...

 

Ik merk op dat je wel behoorlijk veel voor ze goed praat. De app daar kunnen we het allemaal over eens zijn. Dat mag er van mij liever eerder komen dan later maar in iedergeval moet de layout en het gebruiks gemak flink op de schop.

De Chromecast replays moeten gewoon werken. Punt. Dat dwing je af als provider bij de content leveranciers want het slaat nergens op om het wel te kunnen op de laptop maar een chromecast is dan ineens een probleem? Als ik het op mijn telefoon al kan zien waarom mag ik het niet delen naar mijn TV? Is gewoon geen uitleg voor.

 

8K is toekomst muziek dat snap ik maar het is al een bezigheid wat Netflix gaat ondersteunen en wat youtube al ondersteund naast dingen als HDR en Atmos of spacial audio. Ik snap dat Ziggo niet makkelijk concurreert tegen zulke enorme platvormen. Maar Liberty Global is ook enorm. Ze hebben een enorme markt wereld wijd en ze hebben het echt wel voor het zeggen bij de verschillende zenders. TV kijken staat al jaren onder druk door on de-mand. Maar dat doen ze toch echt zelf met hun nutteloze limieten en reclame blokken van dik een half uur soms. Dat kan veel beter en dat kan beter opgelost worden, ik betaal geen 70 euro per maand om meer reclame te zien dan TV en de reclame blokken zijn zelfs van hogere kwaliteit dan de wedstrijden en evenementen. is dat niet belachelijk?

4K ligt al lang bij mensen thuis. Al jaren inmiddels en een 4K TV is tegenwoordig spot goedkoop aan te schaffen. Maar daar gaat het niet eens om. Het gaat om het feit dat Ziggo wacht tot 90% van de markt deze TV's heeft en dan pas een kijkje waagt ipv de investering vooraf doet om zo klanten blij te houden. Ik word er niet blij van om 10 jaar te moeten wachten op iets wat mijn TV al lang kon. Ze lopen achter de feiten aan en dit is gewoon bagger slechte televisie. Ik kan nauwelijks zien wie ik zie spelen in een voetbal wedstrijd. Ze plakken er HD aan maar het is duidelijk 480P. We betalen voor kwaliteit maar krijgen absolute bagger TV wat je met een abonnementje met live streamen beter voor elkaar krijgt dan via een provider. Zelfs IPTV kastjes hebben tegenwoordig betere kwaliteit TV met 4K.

 

Ziggo verdient miljoenen een archief met goeie wedstrijden, races en leuke programma's zou zelfs een slim verdien model kunnen worden om nog enigzins te concurreren met streaming platformen van nu. Maar het is belachelijk dat ik een zeer bijzondere race met geweldig commentaar van het Ziggo team gewoon nergens kan vinden meer.

De upload is belooft uiteindelijk op 1 GBit te kunnen. Het feit dat dat binnenkort kan betekent dat het jaren geleden al had gekunt. Ze zijn hier veel te laat mee aan de slag gegaan!

Doorspoelen van programma's en commercials again. Dat mogen ze absoluut afdwingen want die commercials zijn live al geweest. Of gewoon net als youtube 2 advertenties aan het begin en misschien 1 in het midden en 1 aan het einde maar laat mij toch niet een programma van 4 uur kijken vanaf de eerste seconde als ik vanaf het 3e uur wil hervatten. Dat is toch absurd. Moet ik dan ook 6 reclame blokken kijken voor ik dat 3e uur mag zien? Als je daarbij alleen nadenkt is dat toch gewoon belachelijk.

Netflix is voor klanten die er vanaf begin waren goedkoper, maar die 1 of 2 euro duurder maakt absoluut niks uit want het is een koopje als je dat tegenover een ziggo abonnement legt.

 

Als Ziggo niet op past zal Youtube TV straks ook in NL beschikbaar komen en hebben we Youtube als provider net als Amerika. En ja die hebben wel echt HD en zelfs een redelijk 4K aanbod, dat zullen zij weer wel afdwingen bij de content makers dan om de kwaliteit van youtube te waarborgen. Ziggo mag echt even hiervoor de voet tussen de deur zetten en verwachtingen neerleggen bij content makers. Klanten betalen een godsvermogen aan Ziggo.

 

Ps. Netflix, HBO etc betalen veel meer om content te mogen aanbieden aan film studio's. Dat gaat om miljarden, niet miljoenen. Wat denk je dat 20 nederlandse zenders kost. Toch is de betaal constructie van Netflix efficienter ondanks dat het een wereld wijde markt betreft is Ziggo ook gewoon overpriced wegens hun kabel positie waar mensen als ik al dik 25 jaar geen enkele andere keus hebben dan accepteren dat TV en internet ons een godsvermogen gaat kosten.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Niet zo zeer goed praten gewoon de feiten zover ik op de hoogte ben benoemen.

Het via chromecast niet van Replay gebruik mogen maken is inderdaad bijna een reden om weer bij Ziggo te vertrekken, dat ben ik volledig met je eens. Zover ik weet is van de grotere drie  providers Ziggo de enige waar dit niet kan of mag.

Geen idee hoelang docsis 3.1al in ontwikkeling is, feit is wel dat voor de hogere upload bij het Giga abonnement FM radio uit moet, dat zal nog 1 of 2 jaar duren, kortom die hogere upload kon blijkbaar eerder gewoonweg nog niet, ik ben het wel volledig met je eens dat 50Mb upload bij 1000Mb download belachelijk laag klinkt. Dat er sinds 2016 al is aangekondigd dat met docsis 4.0 synchrone snelheden mogelijk zijn. Bron

Het 4K verhaal, ligt niet bij de providers, dat ligt bij de omroep groepen, Talpa, RTL, NPO en noem maar op die kopen zelf ook hun content weer in. Heb je een link die staaft dat Netflix of youtube 8K al ondersteunen?

Geen enkele Nederlandse provider heeft 4K aanbod, wat ze hebben is een lachertje.

Het is maar wat je spotgoedkoop noem, en hoe ruim iemands budget is, een snelle zoektochtlevert een 43 inch Salora op voor € 259,00 dat blijft toch een redelijk serieus bedrag. Is het betaalbaar ja, toch is dit voor genoeg mensen een half weekloon.

Wat de commercials betreft, dat kan zeker anders, een sitcom van net 20 minuten via een stream dienst duurt bij een rtl als snel een uur door die reclame. Daarvoor moet je echt bij die partijen zijn niet bij Ziggo.

Nogmaal je kan en mag het totaal product van een provider en netwerkbeheerder of een streamdienst niet met elkaar vergelijken.

Vergelijk Netflix dan met NLziet die kosten nagenoeg evenveel, toch heeft NLziet niet hetzelfde aanbod wat een Netflix heeft, en ook bij Netflix verdwijnt regelmatig aanbod, omdat het naar andere streamdiensten verdwijnt bijvoorbeeld.

Ziggo bied tot 125+tv kanalen dat is wel iets meer dan een paar Nederlandse zenders. Daarnaast nog een redelijk films en series aanbod.

Ja Ziggo kost genoeg de duurste van de grotere drie helemaal mee eens.

Je hebt zeker geen ongelijk met een aantal zaken die je noemt, toch zullen zeker in Nederland de providers achter de ontwikkeling aan blijven lopen. Of ze moeten bijvoorbeeld de tak tv helemaal loslaten en enkel nog concentreren op de verbinding zelf.

.

 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@Nimac91 

Jammer voor jou is het nu eenmaal zo dat de provider beslist wat hij aanbiedt en hoe hoe hij het aanbiedt.

En er zijn in de door jou genoemde punten nu eenmaal afspraken gemaakt tussen de content eigenaren en rechthebbende en als dat betekend dat je niet vooruit kan spoelen dan is dat zo en daar zal je genoegen mee moeten nemen en ben je het daar niet mee eens kan je altijd kijken of een andere provider wel kan en wil bieden wat jij allemaal wilt.

Dat er allemaal content aanbieders komen zoals Youtube en zo die dan 4 K aanbieden dat loopt allemaal via internet en daar heb je wel een goede downstream voor nodig een 250Mb/s is dan wel handig.

Tevens vraagt dit behoorlijk veel bandbreedte en waarom de live TV kanalen nog niet 4 k worden doorgegeven heeft ook zijn redenen, alle NL zenders bieden dat nog niet eens aan….en er zijn nog network technische issue's die aangepast moeten worden en daar is Ziggo ook hard mee aan het werk. 

Wat ik persoonlijk wel jammer vind is dat kan 14 sport van Ziggo nog geen 4 k is. 

De uploadsnelheden gaan in de nabije toekomst omhoog maar daar moet 1e de FM in het kabelnet voor worden uitgeschakeld. , download snelheid kan je al in grote delen van het Ziggo gebied upgraden naar tot 1 Gb/s snelheid   

 

Resumerend ik denk dat we in een overgangssituatie/tijdperk zitten waar geduld een schone zaak is.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Resumerend ik denk dat we in een overgangssituatie/tijdperk zitten waar geduld een schone zaak is.

 

Dat is het inderdaad we zijn ineens gewend dat er meer kan en wanneer wij het willen, we zijn soms verwende kinderen ik wil het en ik wil het nu.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic