machiel.verbrug

Level 3
  • 23Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Waarom niet inloggen met nfc chip van je rijbewijs i.p.v. wachtwoorden die je altijd vergeet?

Altijd gedoe met het vergeten van wachtwoorden of bij vernieuwen van een app dat je oude wachtwoord niet meer werkt. Op je rijbewijs zit een identificatiechip waarom kan dat niet gebruikt worden?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34338Posts
  • 2514Oplossingen
  • 17303Likes

Oplossing voor het vergeten van wachtwoorden is een password manager gebruiken, bijvoorbeeld KeePass. Authenticatie m.b.v. NFC is meer voor apps die met gevoelige gegevens werken, zoals DigiD en de bank.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34338Posts
  • 2514Oplossingen
  • 17303Likes

Oplossing voor het vergeten van wachtwoorden is een password manager gebruiken, bijvoorbeeld KeePass. Authenticatie m.b.v. NFC is meer voor apps die met gevoelige gegevens werken, zoals DigiD en de bank.

Edje040

Level 6
  • 110Posts
  • 2Oplossingen
  • 51Likes

Inderdaad is het gebruik een goede wachtwoordmanager een hulpmiddel. 

Zelf gebruik ik, naast een wachtwoordmanager, ook een algoritme voor mijn wachtwoorden.

Gebruik een algoritme wat voor jezelf makkelijk te onthouden is en daarnaast natuurlijk voldoende en verschillende tekens bevat. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34338Posts
  • 2514Oplossingen
  • 17303Likes

Een password manager beschikt vaak/meestal over een ingebouwde password generator, zo ook KeePass, echter gebruik ik zelf meestal Norton Password Generator.

puppie

Level 17
  • 2955Posts
  • 75Oplossingen
  • 1183Likes

Hier een Lastpass gebruiker

Edje040

Level 6
  • 110Posts
  • 2Oplossingen
  • 51Likes

Ik gebruik zelf de betaalde versie van Bitwarden. Een password generator kan je inderdaad ook helpen. Het is net wat je het handigste vindt. Als je maar voldoet aan eisen qua lengte etc. (en dus niet welkom123). Een password generator doet dat zeker.