Jovw

Level 1
  • 53Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes

Waarom Kabelkeur?

Overal op de website van Ziggo kom ik tips tegen om kabels van het Kabelkeurmerk te gebruiken. Waarom is dit zo belangrijk? Waarom kan ik niet gewoon een kabel bij een bouwmarkt kopen? Dat scheelt ook flink in de kosten.

MvG,
Ewoud
35 Reacties 35
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Tino wrote:
robbo wrote:
Tino wrote:
robbo wrote:
Heb je ook nog evt. splitsers in gebruik? haal deze er eens tussen uit. En probeer de coax rechtstreeks in de ontvanger te plaatsen.


De coax zit rechtstreeks op de ontvanger en op de hoofdaansluiting.
Dus dat kan het niet zijn.


voldoen sop en aop nog? je kan dan een ziggo monteur bestellen en deze worden dan gratis vv.
Dit heeft men medegedeeld. Verder is van belang of deze kabelkeur kabels ook nog aan de huidige normen voldoen. (hoe oud zijn deze) Bij sommige is het certificaat zelfs terug getrokken omdat deze niet meer aan de huidige normen voldeden. Wat ik al zei ook de splitsers/versterkers etc kunnen ook gevoelig zijn van deze stralingsstoring. (oude versterkers kunnen deze storing juist versterken.) Ik neem aan dat jou kabels wellicht goed zijn maar heb zelf dan het idee dat verm. het idd de aop/sop aansl. zijn.


De sop en aop zijn vorige week vervangen dus die zijn nieuw.
Wat betreft de kabel,die heb ik vorige week gekocht(hirsmann).


Het idee hebbende dat je dan als klant alles hebt gedaan zou ik toch wederom ziggo inschakelen!
Tino

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
robbo wrote:
Tino wrote:
robbo wrote:
Tino wrote:
robbo wrote:
Heb je ook nog evt. splitsers in gebruik? haal deze er eens tussen uit. En probeer de coax rechtstreeks in de ontvanger te plaatsen.


De coax zit rechtstreeks op de ontvanger en op de hoofdaansluiting.
Dus dat kan het niet zijn.


voldoen sop en aop nog? je kan dan een ziggo monteur bestellen en deze worden dan gratis vv.
Dit heeft men medegedeeld. Verder is van belang of deze kabelkeur kabels ook nog aan de huidige normen voldoen. (hoe oud zijn deze) Bij sommige is het certificaat zelfs terug getrokken omdat deze niet meer aan de huidige normen voldeden. Wat ik al zei ook de splitsers/versterkers etc kunnen ook gevoelig zijn van deze stralingsstoring. (oude versterkers kunnen deze storing juist versterken.) Ik neem aan dat jou kabels wellicht goed zijn maar heb zelf dan het idee dat verm. het idd de aop/sop aansl. zijn.


De sop en aop zijn vorige week vervangen dus die zijn nieuw.
Wat betreft de kabel,die heb ik vorige week gekocht(hirsmann).


Het idee hebbende dat je dan als klant alles hebt gedaan zou ik toch wederom ziggo inschakelen!



Ga ik zeker doen !
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Tino wrote:
robbo wrote:
Tino wrote:
robbo wrote:
Tino wrote:
robbo wrote:
Heb je ook nog evt. splitsers in gebruik? haal deze er eens tussen uit. En probeer de coax rechtstreeks in de ontvanger te plaatsen.


De coax zit rechtstreeks op de ontvanger en op de hoofdaansluiting.
Dus dat kan het niet zijn.


voldoen sop en aop nog? je kan dan een ziggo monteur bestellen en deze worden dan gratis vv.
Dit heeft men medegedeeld. Verder is van belang of deze kabelkeur kabels ook nog aan de huidige normen voldoen. (hoe oud zijn deze) Bij sommige is het certificaat zelfs terug getrokken omdat deze niet meer aan de huidige normen voldeden. Wat ik al zei ook de splitsers/versterkers etc kunnen ook gevoelig zijn van deze stralingsstoring. (oude versterkers kunnen deze storing juist versterken.) Ik neem aan dat jou kabels wellicht goed zijn maar heb zelf dan het idee dat verm. het idd de aop/sop aansl. zijn.


De sop en aop zijn vorige week vervangen dus die zijn nieuw.
Wat betreft de kabel,die heb ik vorige week gekocht(hirsmann).


Het idee hebbende dat je dan als klant alles hebt gedaan zou ik toch wederom ziggo inschakelen!



Ga ik zeker doen !


Suc6 en laat even weten of dan alles ok is!
Thewessen

Level 12
  • 628Posts
  • 40Oplossingen
  • 77Likes
Op deze pagina kan je eventueel controleren of het gebruikte materiaal (nog) voldoet aan de eisen die op dit moment gesteld worden aan het kabelkeur keurmerk: http://www.keurmerk.nl/NL/Gastpagina-s/NLKabel-Kabel-Keur. In mijn vorige reactie kan eventueel enige info staan welke reeds eerder bekend gemaakt was. Dit komt dan doordat zich het schrijven en plaatsen van onze reactie a.h.w. gekruist heeft. Succes.
caesar

Level 17
  • 4140Posts
  • 70Oplossingen
  • 1327Likes
Dat het kabelkeur bestaat is natuurlijk prachtig. Echter lang niet iedere fabrikant van antennematerialen zal zijn spullen ter keuring aanbieden. Dat hoeft dan niet te betekenen dat ze van onvoldoende kwaliteit zijn. Denk bijvoorbeeld aan fabrikanten van installatiematerialen zoals wandcontactdozen en lichtschakelaars. Die kunnen best uitstekende coax contactdozen in hun assortiment hebben, die alleen niet gekeurd zijn. Heb je een bepaalde lijn van dit soort materiaal in gebruik, dan zul je ook graag coax contactdozen van die lijn willen hebben, en het zou mij verbazen als die niet goed genoeg zijn.
Thewessen

Level 12
  • 628Posts
  • 40Oplossingen
  • 77Likes
Hier moet ik je wederom voor de volle 100% gelijk in geven caesar. Wat ik alleen aan wil geven is dat je met kabelkeur materiaal (ongeacht de kwaliteit) hoe dan ook goed moet zitten. Zeker als je het materiaal betrekt van de bouwmarkt, kun je het beste zorgen dat dit voorzien is van het keurmerk. En de bouwmarkt is nou eenmaal over het algemeen de eerste plaats waar de gemiddelde doorsneeklusser aan denkt als hij dat materiaal nodig heeft. Mocht je natuurlijk met 100% zekerheid weten dat materiaal van een bepaald merk, of van een bepaalde lijn voldoet aan alle eisen zonder dat het voorzien is van het keurmerk, dan kan dit materiaal natuurlijk zonder enig probleem gebruikt worden.
Showtime

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier al sinds jaar en dag alles hirschmann, ik heb dit al 10 jaar geleden zien aankomen en alles koka 799 gelegd. Kom nu nog vaker bij mensen met vlieger touw. Probleem is en blijft gewoon dat vroeger een beetje ruis geacepteerd weg, de ruis is nu blokken en zwart beeld geworden. Mensen kunnen wel dure tv's kopen, de rest vinden ze dan best.
Tino

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
robbo wrote:
Tino wrote:
robbo wrote:
Tino wrote:
robbo wrote:
Tino wrote:
robbo wrote:
Heb je ook nog evt. splitsers in gebruik? haal deze er eens tussen uit. En probeer de coax rechtstreeks in de ontvanger te plaatsen.


De coax zit rechtstreeks op de ontvanger en op de hoofdaansluiting.
Dus dat kan het niet zijn.


voldoen sop en aop nog? je kan dan een ziggo monteur bestellen en deze worden dan gratis vv.
Dit heeft men medegedeeld. Verder is van belang of deze kabelkeur kabels ook nog aan de ihuidige normen voldoen. (hoe oud zijn deze) Bij sommige is het certificaat zelfs terug getrokken omdat deze niet meer aan de huidige normen voldeden. Wat ik al zei ook de splitsers/versterkers etc kunnen ook gevoelig zijn van deze stralingsstoring. (oude versterkers kunnen deze storing juist versterken.) Ik neem aan dat jou kabels wellicht goed zijn maar heb zelf dan het idee dat verm. het idd de aop/sop aansl. zijn.





De sop en aop zijn vorige week vervangen dus die zijn nieuw.

Wat betreft de kabel,die heb ik vorige week gekocht(hirsmann).


Het idee hebbende dat je dan als klant alles hebt gedaan zou ik toch wederom ziggo inschakelen!



Ga ik zeker doen !


Suc6 en laat even weten of dan alles ok is!

Ik heb inmiddels contact gehad met ziggo over wat hier beschreven is,en de volgende dag een monteur langs gestuurd.
Je raad het al niets aan de hand,maar wel een andere ontvanger van humax aangesloten met een single tuner om te kijken of er storingen voor komen( ik had al zoiets van dit is geen vergelijk). En natuurlijk geen storing gehad.
De andere dag is hij terug gekomen om mij te vertellen dat het probleem wel degelijk bij ziggo ligt en in het bijzonder bij de ontvangers van humax(is nu ook bekend bij de klanten service).
Er word nu door ziggo en humax naar een oplossing gezocht over het probleem
Dus wat er standaard word gezocht van kabels of iets degelijks kan misschien wel in de ijskast.
Wanneer er een oplossing is gevonden kon hij niet zeggen........
caesar

Level 17
  • 4140Posts
  • 70Oplossingen
  • 1327Likes
Het verhaal over de kabels kan zeker niet in de ijskast, dat is veel te kort door de bocht. Bij 90% van de mensen die problemen hebben met de ontvangst is de bekabeling de oorzaak, dat is aangetoond.

Bij de Humax recorders is er een bekend probleem met de aarding van de tweede tuner, maar dat is heel eenvoudig op te lossen door een draadje te solderen tussen de behuizingen van beide tuners.

Andere problemen zijn mij niet bekend, en mijn eigen Humax 5200 doet het prima.
Caseyeldering

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
EwoudvMarum wrote:
Overal op de website van Ziggo kom ik tips tegen om kabels van het Kabelkeurmerk te gebruiken. Waarom is dit zo belangrijk? Waarom kan ik niet gewoon een kabel bij een bouwmarkt kopen? Dat scheelt ook flink in de kosten.

MvG,
Ewoud


Gisteren 4-4 een kabelkeur kabel gekocht (voor mijn oude moeder) vanwege slechte ontvangst kanalen die op de digitennefrequenties zitten, blijkt nog slechter resultaat te geven dan de kabel die er in zat.
caesar

Level 17
  • 4140Posts
  • 70Oplossingen
  • 1327Likes
Beschrijf eens de hele antenne installatie, te beginnen bij het AOP.
Caseyeldering

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Betreft een jaar of twintig jaar oude seniorenflat waarbij de groene kabel binnenkomt in de meterkast op de galerij (noordzijde), daar vandaan loop er een kabel door de muur naar de huiskamer (zuidzijde). De TV staat vlak bij het aansluitpunt en is met een kabel van 1.5 meter verbonden.
caesar

Level 17
  • 4140Posts
  • 70Oplossingen
  • 1327Likes
Die groene kabel zal dan eindigen in een AOP naar ik aanneem, en dan is die kabel door de muur op het AOP aangesloten met een coax stekertje?

Dan kan het AOP een probleem zijn (dat moet Ziggo dan vervangen), de kabel door de muur kan van onvoldoende kwaliteit zijn (zgn. coax 12 bijvoorbeeld), de coax connector die in het AOP gaat kan een probleem zijn, en de coax contactdoos in de kamer ook. Al die onderdelen kunnen gevoelig zijn voor instraling. Dus je moet alles bij langs ben ik bang.
Thewessen

Level 12
  • 628Posts
  • 40Oplossingen
  • 77Likes
Daar het hier een seniorenflat betreft blijft dan alleen de vraag, tot waar loopt hier de verantwoordelijkheid van Ziggo? Stopt hier de verantwoordelijkheid van Ziggo in de meterkast op de galerij, of is Ziggo verantwoordelijk t/m het aansluitpunt in de div. huiskamers? Zeker gezien het feit dat we hier voornamelijk met oudere mensen te maken hebben, lijkt me dit in deze een nogal belangrijke factor.
caesar

Level 17
  • 4140Posts
  • 70Oplossingen
  • 1327Likes
Ik weet niet wat voor soort seniorenflat het is. Het kunnen compleet zelfstandige appartementen zijn met een eigen meterkast etc., of kamers in een flat.
Thewessen

Level 12
  • 628Posts
  • 40Oplossingen
  • 77Likes
Denk eerlijk gezegd dat Caseyeldering het beste even overleg kan plegen met de eigenaar van de flat of eventueel met Ziggo.

Daar het probleem naar alle waarschijnlijkheid zit in het aansluitpunt in de woonkamer of in het daarvoorliggende gedeelte van de bekabeling, kan het beste eerst vastgesteld worden wie voor dit deel verantwoordelijk is. Mocht de verantwoordelijkheid bij de eigenaar of bij Ziggo liggen, dan zou ik deze daar gewoon op aanspreken, daar zij het probleem dan ook gewoon moeten oplossen. Mocht de verantwoordelijkheid echter bij de bewoner liggen, dan zal er waarschijnlijk voor Caseyeldering werk aan de winkel zijn. Wellicht dat er ook nog eerst bij andere bewoners van de flat geïnformeerd kan worden of er zich nog meer problemen voordoen. Samen sta je immers sterker dan alleen.

In ieder geval veel succes gewenst.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic