m.vd.vlist

Level 12
  • 712Posts
  • 2Oplossingen
  • 302Likes

Vodafone Wifi hotspots in Duitsland

Ik was onlangs in Duitsland. Bij mijn zoektocht naar publiek toegankelijke Wifi, kwam ik op een aantal plaatsen Vodafone hotspots tegen. In twee varianten. Homespot en Wifispot of zoiets. Bij het aanmelden waren er een aantal mogelijkheden waaronder Vodafone gebruikersnaam en wachtwoord. Dus ik de gebruikersnaam en wachtwoord van "mijn Ziggo" geprobeerd. Je weet maar nooit, het is hier immers "Ziggo-Vodafone" en het verleden waren er ook een aantal landen waar de equivalenten van de Ziggo Wifi hospots ook toegankelijk waren. Maar helaas, ongeldige combinatie van wachtwoord en gebruikersnaam.

Het zou leuk zijn als hier iets geregeld zou kunnen worden. Zigo-Vodafone Nederland en Vodafone Duitsland opereren toch beiden onder de paraplui van moedermaatschappij Liberty Global?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Garihd

Level 17
  • 3521Posts
  • 113Oplossingen
  • 1947Likes

De Vodafone group waar Vodafone Duitsland onderdeel van is staat volledig buiten Liberty Global/ VodafoneZiggo.

Het is zelfs zo dat Liberty Global hun vaste internet diensten in 2019 heeft verkocht aan Vodafone Duitsland waardoor er geen enkele band meer is.

Het enige voordeel wat Nederlandse Vodafone klanten hebben is binnen het abonnement kunnen bellen in bijvoorbeeld Turkeye wat bij andere providers niet kan.

Bekijk in context

2 Reacties 2
Meldingen
Aan Uit
Garihd

Level 17
  • 3521Posts
  • 113Oplossingen
  • 1947Likes

De Vodafone group waar Vodafone Duitsland onderdeel van is staat volledig buiten Liberty Global/ VodafoneZiggo.

Het is zelfs zo dat Liberty Global hun vaste internet diensten in 2019 heeft verkocht aan Vodafone Duitsland waardoor er geen enkele band meer is.

Het enige voordeel wat Nederlandse Vodafone klanten hebben is binnen het abonnement kunnen bellen in bijvoorbeeld Turkeye wat bij andere providers niet kan.

m.vd.vlist
Topicstarter
Level 12
  • 712Posts
  • 2Oplossingen
  • 302Likes

Aha, die scheiding was me ontgaan. Tja, dan valt er inderdaad waarschijnlijk weinig te "regelen". Het weze zo...

Edit: Eigenlijk is het jammer dat er nooit een een Pan-Europese provider is gekomen die in de hele EU actief is. In de VS heb je die wel. Daar kun je met zo'n provider in de hele VS bellen voor hetzelfde tarief.  Met Vodafone leek dat te gaan lukken. Maar helaas. Overigens is met de EU roaming regels dat wat minder actueel geworden, maar toch....