Virgin Media levert al glasvezel over coax
Ze leveren Sagemcom 5685
Zie foto’s
Wanneer is Ziggo aan de beurt?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Glasvezel leveren over de coax kan niet, het gaat om de techniek erachter die je bedoeld denk ik?
@Tjeerd85 schreef:Glasvezel leveren over de coax kan niet, het gaat om de techniek erachter die je bedoeld denk ik?
Virgin Media gebruikt 2 smaakjes bij de Virgin media hub 5x gebruik van XGS-PON 2gbps en op sommige plekken via RFoG dus docsis signaal over optic fibre
Voor Nederland heeft Liberty Global besloten om voorlopig met coax en Docsis door te gaan. Er zijn wel wat nieuwe projecten waar meteen glasvezel naar binnen gaat, de rest van het bestaande netwerk zal voorlopig niet veranderen.
@Garihd schreef:Voor Nederland heeft Liberty Global besloten om voorlopig met coax en Docsis door te gaan. Er zijn wel wat nieuwe projecten waar er meteen glasvezel naar binnen gaat, de rest van het bestaande netwerk zal voorlopig niet veranderen.
en bij die projecten houd je de normale sagemcom met coax aansluiting
Nieuwbouw Rotterdam niet
@Meedenkertje26 schreef:Nieuwbouw Rotterdam niet
met nog steeds dezelfde snelheid als docsis
zo'n ding wordt gebruikt door ziggo als voorbeeld
Deze glasvezelaansluitingen zullen in ieder geval 'voorlopig' dezelfde maximumsnelheden bieden als het bedrijf nu al hanteert. Dit omdat Ziggo de bestaande modems blijft gebruiken, die nog steeds een stukje 'ouderwetse' coaxkabel vereisen voor hun aansluiting. De initiële reden voor de aanleg is economisch: coaxkabel kost volgens het stuk drie euro per meter en glasvezel twee euro. De deur wordt hiermee wel geopend voor het inzetten van glasvezelmodems, die dan ook glasvezelsnelheden kunnen bereiken.
"Wanneer is Ziggo aan de beurt?"
Mogelijk over 20 jaar, mochten er hogere snelheden voor standaard internet gebruik nodig zijn, van meer dan 10 Gbit/s download en 6 Gbit/s upload, wat ik nog niet zo snel zie gebeuren.
Ziggo gaat na Docsis 3.1, Docsis 4.0 uitrollen en dan kan de download 10 Gbit/s en de upload 6 Gbit/s worden.
@Meedenkertje26 schreef:Nieuwbouw Rotterdam niet
Ik weet van VodafoneZiggo niet hoe dit precies zit. Ook hier is nog coax naar binnen gebracht in een net opgeleverde nieuwbouwwijk.
Dat zal te maken hebben wanneer exact met de plannen is begonnen. Er wordt hier nu een nieuw project bouwrijp gemaakt ik verwacht eigenlijk dat daar wel glasvezel van VodafoneZiggo naar binnen zal gaan, en bijna zeker ook een vezel van KPN.
@Bert dat Ziggo vast houd aan Docsis staat natuurlijk los van het fysieke kabel netwerk daar gaat de vraag over als ik goed lees. En ook dat zal nog wel jaren duren voor de laatste meters worden verglaasd.
@Garihd ik zelf weet alleen
project zalmhaventoren
en edam-volendam natuurlijk dankzij het glasvezel netwerk wat van de gemeente zelf was en de coax gaat eruit dus ziggo moet wel over
Het is wel een mooie snelheid!
En een mooie latency.
dit zijn pas mooie snelheden
Zie link in het Engels, hoe ze alles uitvoeren..
https://d3v0ps.cloud/2023/09/20/virgin-media-xgs-pon-installation/
Hopelijk gaat Ziggo, hetzelfde doen hier in Nederland!
@Meedenkertje26 schreef:
Zie link in het Engels, hoe ze alles uitvoeren..
https://d3v0ps.cloud/2023/09/20/virgin-media-xgs-pon-installation/
Hopelijk gaat Ziggo, hetzelfde doen hier in Nederland!
de ceo van liberty global heeft al gezegd dat dit niet gaat gelden voor vodafoneziggo netherlands
Het kan nog veranderen, binnenkort is er een nieuwe CEO
@Meedenkertje26 schreef:Het kan nog veranderen, binnenkort is er een nieuwe CEO
Ik bedoel de ceo van Liberty global hoofd investeerder/moederbedrijf van vodafoneziggo
@Meedenkertje26 schreef:Het kan nog veranderen, binnenkort is er een nieuwe CEO
Uiteraard kan het veranderen echter er moet dan duizenden meters coax worden vervangen naar ruim 8 miljoen woningen. In de woningen met een actief abonnement moet een rfog worden geplaatst om en nabij 3 miljoen apparaten.
Er moet in de diverse gemeenten de nodige vergunningen worden gevraagd wat het nodige gaat kosten. Dan nog de personeel kosten voor de werkelijke uitvoering. Ik zie het nog eerder gebeuren dat Liberty Global het klanten bestand verkoopt aan de eigenaren van Delta.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.