Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Na het telefoneren met een zeer aangename klantenservice heb ik het volgende actuele probleem:
1) Er bestaat blijkbaar geen simpele optie “Account sluiten” in account.ziggo.nl wat ik anno 2021 wel een beetje verwacht van een website van een grote internetprovider. ((( Desnoods, uit angst (risico), kan je ook deze optie pas actief maken (dus van grijs naar actief), nadat een abonnement is gestopt. ))). Dit kost mij minder tijd, kost de klantenservice minder belletjes, kost jullie minder moderator werk. Huidige stand van zaken: eerst bellen met Ziggo service, daarna weer een account aanmaken, nu weer voor https://community.ziggo.nl/ (terwijl ik er juist vanaf wil, moest ik nu weer één aanmaken, lekker handig 🙂 ). En dan wachten op jullie en jullie besluit om zo vriendelijk mijn account te laten sluiten (verwijderen).
Let wel op: heb momenteel een actief account, die wil ik graag wel behouden. Mocht je ze beide hebben verwijderd, geen punt, maak ik wel een nieuwe aan. Ben namelijk nog klant bij jullie, alleen een andere abonnement voor dit jaar. Een zeer tevreden klant! Alleen kost dit mij tijd…
En als bonus:
2) Ik vind het niet zo erg om gratis ICT werk te verrichten, maar een vergoeding was wel fijn geweest 😛 maar nu: via account.ziggo.nl werkt optie "Wijzig gebruikersnaam" niet, deze is gewoon actief. Je vult je gegevens in met volgende melding:
" Je nieuwe login bevestigen. Klik op de link in onze e‑mail om je nieuwe e‑mailadres te bevestigen. De link is 2 dagen geldig. Je oude e‑mailadres blijft actief totdat je het nieuwe hebt bevestigd.”
Zo ver alles goed. Achteraf krijg je een link in de nieuw opgegeven e-mail. Na het openen van deze link krijg je een melding:
“Bijna klaar Als je de login nu wijzigt, moet je voor de veiligheid wel even opnieuw inloggen met je nieuwe e-mailadres.
>>> Ja, wijzig mijn login <<<”
Dan klik je vervolgens op “Ja, wijzig mijn login”. En dan krijg je ja-ja:
“Ai, de link uit de e-mail of de code uit de sms werkt (nog) niet. Probeer je het over 10 seconden nog eens? Lukt het niet, doe dan een nieuwe aanvraag, zodat je een nieuwe code of e-mail met link krijgt. Of bel onze klantenservice op 0900-1884.”
UPDATE: toen ik dit aan het typen was en de vraag al had gegeven, lukte het mij wel om de e-mail te wijzigen op de e-mail waar geen actieve abonnement meer op zit. Wonderbaarlijk is het 1 keer gelukt, zonder dit topic actief te maken. Maar bij de e-mail met lopende abonnement is het (nog) niet gelukt.
Kennelijk gebeurt het ‘vrijgeven’ om een e-mailaccount af te sluiten echt op commando? Hoe dan ook:
Zouden jullie graag naar dit alles aandacht willen luisteren (zie: lezen 😉 ) en met een gepast actie komen.
Bij voorbaat dank!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hi @Verwijdermij
Bedankt voor jouw reactie!
Hoe het met de AVG precies in elkaar steekt, durf ik je niet te zeggen en kan ik je enkel doorverwijzen.
Er is inmiddels gekeken naar de toegevoegde waarde van deze knop en deze zien ze niet.
Op dit moment zijn er twee opties: Je kunt het Mijn Ziggo account laten verwijderen door de klantenservice of je kunt alle gegevens laten verwijderen door een verzoek in te dienen via eerder genoemde stappen. Voor het eerste kun je op alle manieren contact opnemen en moet het gewoon geregeld worden. Het tweede regel je zelf via mijn Ziggo.
De specifieke vraag om enkel een Mijn Ziggo account te verwijderen komt niet vaak voor. Daarnaast kan dit ook weer voor vragen zorgen wanneer mensen per ongeluk hun account verwijderen. Dat je hiervoor contact op moet nemen en wij hierbij nodig zijn, weegt in dit geval niet op tegen het proces om dit in te richten. Hiervoor is de vraag hiernaar simpelweg te klein. Ik hoop dat je dit begrijpt.
In het geval van issues ben ik enkel een doorgeefluik. Om het probleem door te zetten, worden deze gegevens gevraagd. Hierin kan ik niets veranderen. Dat je deze gegevens niet wilt geven is uiteraard jouw goed recht. Het is geen moeten natuurlijk. Ik mag aannemen dat mijn collega's dit probleem zelf ook proberen te reproduceren, maar hierin niet voldoende problemen tegenkomen waarmee ze de oorzaak kunnen achterhalen. Ik laat het link activatie moment nog eens onderzoeken.
Dankjewel voor het meedenken 🙂
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
Hallo en welkom op de Ziggo Community @Verwijdermij
Dankjewel voor jouw bericht en suggestie!
Haha je hebt juist het tegenovergestelde gedaan van wat je nou precies wilde. Verre van handig inderdaad! 🙂
Er zitten inderdaad wel een aantal haken en ogen aan het verwijderen van Mijn Ziggo. Zo moeten facturen bijvoorbeeld voor een bepaalde tijd beschikbaar blijven na opzegging.
Uiteraard zou er na deze periode ook gewoon een verwijder knop kunnen komen. Ik heb jouw idee daarom doorgezet naar de afdeling die hier verantwoordelijk voor is.
Je kunt er op dit moment wel voor kiezen om jouw gegevens te laten verwijderen. Hierin wordt jouw Mijn Ziggo account meegenomen.
Voor het wijzigen van de gebruikersnaam staat een issue open op dit momenten wordt er nog druk onderzocht waar dit mis gaat. Hoe het in jouw geval uiteindelijk toch gelukt is, durf ik je niet te zeggen.
Er wordt in ieder geval nog gezocht naar voorbeelden. Mocht je jouw voorbeeld door willen zetten, ontvang ik graag de volgende gegevens via een PB.
Customer ID:
Current username:
New username:
E-mail:
Weblink received:
Extra info:
Alvast bedankt!
@Jiri Bedankt voor jouw antwoord en het doorzetten. Fijn dat er wordt gekeken naar een mogelijk toekomstig oplossing, met een delete knop. Dat zou heel fijn zijn. En ik had al in gedachte dat het niet gemakkelijk verwijderen te maken zou hebben met facturen en dergelijke.
Bovendien maak ik me niet zoveel zorgen, volgens de AVG(GDPR) mag een bedrijf alleen jouw gegevens bewaren als daar noodzaak bij is. Zonder noodzaak dient alles verwijderd te worden, ik denk 1 jaar als redelijk maximum.
Als laatst, ik waardeer dat je de tijd hebt genomen om alles aandachtig te lezen. Alleen denk ik dat het voldoende is om de situatie te verhelpen, zonder dat ik extra privégegevens verstrek. De foutcode is duidelijk, dat er een probleem is met de optie om een gebruikersnaam te kunnen vervangen is ook duidelijk. De route om een gebruikersnaam te wijzigen is ook omschreven en per stap aangeduid.
Graag zou ik willen dat je het alsnog wilt doorzetten, desnoods dat je aangeeft dat zij zelf een account aanmaken als test en dan meteen een gebruikersnaam wijziging doorvoeren om te kijken of het lukt. Ik denk dat het niets te maken heeft met mijn account of privégegevens, aangezien het probleem bij twee verschillende accounts voordoet. Wel is het per toeval bij 1 geluk (via een laptop) maar de andere niet. Wellicht runtime error of iets in die hoekje, ik vermoed iets met tijd wanneer de link actief wordt en dan weer non-actief. Mocht je net op het moment (seconde) op de link klikken om het te activeren waarbij het link ook daadwerkelijk actief wordt voor ?seconden? / ?minuten? i.c.m. de website en het activeerknop dat het dan wel lukt. Beetje Russisch roulette net op de juiste tijd/moment klikken(actie ondernemen) 😉
Ik laat het hierbij en nogmaals bedankt.
Gr,
Hi @Verwijdermij
Bedankt voor jouw reactie!
Hoe het met de AVG precies in elkaar steekt, durf ik je niet te zeggen en kan ik je enkel doorverwijzen.
Er is inmiddels gekeken naar de toegevoegde waarde van deze knop en deze zien ze niet.
Op dit moment zijn er twee opties: Je kunt het Mijn Ziggo account laten verwijderen door de klantenservice of je kunt alle gegevens laten verwijderen door een verzoek in te dienen via eerder genoemde stappen. Voor het eerste kun je op alle manieren contact opnemen en moet het gewoon geregeld worden. Het tweede regel je zelf via mijn Ziggo.
De specifieke vraag om enkel een Mijn Ziggo account te verwijderen komt niet vaak voor. Daarnaast kan dit ook weer voor vragen zorgen wanneer mensen per ongeluk hun account verwijderen. Dat je hiervoor contact op moet nemen en wij hierbij nodig zijn, weegt in dit geval niet op tegen het proces om dit in te richten. Hiervoor is de vraag hiernaar simpelweg te klein. Ik hoop dat je dit begrijpt.
In het geval van issues ben ik enkel een doorgeefluik. Om het probleem door te zetten, worden deze gegevens gevraagd. Hierin kan ik niets veranderen. Dat je deze gegevens niet wilt geven is uiteraard jouw goed recht. Het is geen moeten natuurlijk. Ik mag aannemen dat mijn collega's dit probleem zelf ook proberen te reproduceren, maar hierin niet voldoende problemen tegenkomen waarmee ze de oorzaak kunnen achterhalen. Ik laat het link activatie moment nog eens onderzoeken.
Dankjewel voor het meedenken 🙂
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.