bdonk

Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Veilig emailen: aanwijzingen ziggo webmail: hoe te wijzigen bij outlook 2021 standalone +hoe bkup

Hi allen,

Het stappenplan van ziggo om veilige imap e.d. instellingen van je ziggo webmail te regelen bevat geen stappenplan voor wijziging m.b.t. Ms Outlook 2021 stand alone. Op basis van de aanwijzigingen outlook 2019, die wel in het stappenplan staat, lukt het mij ook niet.

 

Ik heb windows 10 + ziggo webmail (via POP haal ik die binnen in outlook).

Bij Ziggowebmail heb ik de optie aangevinkt  om kopie ook op ziggo webmail server te laten staan.

Ik haal ziggo webmail binnen via Ms Outlook 21 standalone versie. --> wat is het stappenplan om de settings te wijzigen in outlook 2021 standalone?

 

NB: ik heb een kopie van mijn MS mail gemaakt. Dit bevat niet alle ziggo webmails.

Ik weet niet hoe ik een kopie van de ziggo webmail moet maken bij ziggo: kon dat niet vinden -  is daar ook een handleiding voor?

 

Wie kan helpen?

Alvast heel heel veel dank.

Groeten, B

 

@Bert: begrijp dat jij veel weet. Heb jij dit al eens beantwoord 🙂 ?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
bdonk
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Beste allen en Bert,

Het is gelukt.

 

Wat ik heb gedaan bij outlook21 standalone versie:

email - file /bestanden - accountinstellingen - vervolgens gaan naar: serverinstellingen.

Vervolgens de instellingen volgen voor POP die ziggo aangeeft (Bert hierboven ook) en bij uitgaande email de STARTTLS optie bij 'encryption' gebruiken (en niet de TLS/SSL optie). Dit laatste zorgde dat het bij mij wel ging werken.

Ik ben een blij mens!

Veel dank Bert, je bracht me op het goede spoor.

Groetjes, B

Bekijk in context

Uitgelicht
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Reacties
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Als je via Outlook via POP je mail binnenhaalt met de onderstaande instellingen, dan hoef je niets te wijzigen.

het gaat alleen over POP met zeer verouderde instellingen.

De berichten hieromtrent lijken aan te geven dat IMAP veiliger is, maar dat is niet zo, ze zijn beiden even veilig.

De communicatie was wat ongelukkig.

Inkomende serverinstellingen

  • server: pop.ziggo.nl
  • serverpoort: 995
  • verificatie vereist: ja
  • type versleuteling: TLS/SSL
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

 

Ik vind POP zelfs beter vanwege de volgende reden:

POP staat op je computer en je kunt heel makkelijk een backup maken van alles in Outlook in 1 keer.

Exporteren naar een .pst bestand, deze is heel makkelijk weer in te laden in een account of als aparte persoonlijke map links in het menu van Outlook, hier staan daar de mails in van 1997-2010.

Vanaf 2010 staat in mijn huidige mail account.

 

Met IMAP kijk je naar de emails en die staan op de Ziggo server en als daar iets misgaat, is alles weg of je moet met regelmaat een backup maken naar een .pst bestand.

IMAP mails worden deels bewaard in een .ost bestand, maar daar staan niet alle mails volledig in.

4 Reacties 4
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Als je via Outlook via POP je mail binnenhaalt met de onderstaande instellingen, dan hoef je niets te wijzigen.

het gaat alleen over POP met zeer verouderde instellingen.

De berichten hieromtrent lijken aan te geven dat IMAP veiliger is, maar dat is niet zo, ze zijn beiden even veilig.

De communicatie was wat ongelukkig.

Inkomende serverinstellingen

  • server: pop.ziggo.nl
  • serverpoort: 995
  • verificatie vereist: ja
  • type versleuteling: TLS/SSL
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

 

Ik vind POP zelfs beter vanwege de volgende reden:

POP staat op je computer en je kunt heel makkelijk een backup maken van alles in Outlook in 1 keer.

Exporteren naar een .pst bestand, deze is heel makkelijk weer in te laden in een account of als aparte persoonlijke map links in het menu van Outlook, hier staan daar de mails in van 1997-2010.

Vanaf 2010 staat in mijn huidige mail account.

 

Met IMAP kijk je naar de emails en die staan op de Ziggo server en als daar iets misgaat, is alles weg of je moet met regelmaat een backup maken naar een .pst bestand.

IMAP mails worden deels bewaard in een .ost bestand, maar daar staan niet alle mails volledig in.

bdonk
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

HI Bert,

Enorm bedankt voor je antwoord. Ik wil ook graag POP behouden dus heb jouw aanwijzigingen opgevolgd. Echter, Outlook2021 is heel anders om in te stellen; het lukt mij vooralsnog niet - zelfs niet met jouw aanwijzigingen - de instellingen goed aan te passen (er zijn allerlei opties die ik wel of niet moet aanvinken die niet in andere versies staan of op andere plaatsen bij accountinstellingen staan).

 

Wellicht dat iemand anders ook outlook21 standalone heeft en dit wel kan aangeven....?

bdonk
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Beste allen en Bert,

Het is gelukt.

 

Wat ik heb gedaan bij outlook21 standalone versie:

email - file /bestanden - accountinstellingen - vervolgens gaan naar: serverinstellingen.

Vervolgens de instellingen volgen voor POP die ziggo aangeeft (Bert hierboven ook) en bij uitgaande email de STARTTLS optie bij 'encryption' gebruiken (en niet de TLS/SSL optie). Dit laatste zorgde dat het bij mij wel ging werken.

Ik ben een blij mens!

Veel dank Bert, je bracht me op het goede spoor.

Groetjes, B

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

TOP, dank voor je update, dat kan anderen ook weer op weg helpen en veel mailplezier gewenst.🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic