Hallo, ik wil thuis een VPN server gaan draaien.
Ik denk aan een Raspberry Pi 0 W of raspberry pi 0, zijn ze beide oke?
Is openvpn goed en veilig genoeg?
Moeten er wijzigingen in het modem gedaan worden?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Of de raspberry pi zero krachtig genoeg is weet ik niet. Openvpn is een tikje complex, maar wel veilig, als je het goed inricht. Draai het zelf ook.
Oke, heb jij wat gewijzigd in het modem?
Waar draai jij het op?
Ik draai het op een Ubuntu server op een supermicro bordje. Geen zware bak hoor, maar wel meer pit dan een Raspberry zero. Heeft nog wat meer taken hier in huis. Maar ik zou het gewoon proberen als ik jou was. Een Raspberry 3 of 4 kan zeker wel. Voor openvpn moet je 1 poort forwarden in je modem naar je Raspberry. Standaard is dat poort 1194/udp.
Raspberry als VPN server: https://pivpn.io
Ik ga het proberen met de pi zero.
Maar eerst kijken hoelang het gaat duren voordat ik die binnen krijg ?.
Is het trouwens ook mogelijk om op een laptop client te zijn van 2 open vpn servers?
SO_ wrote:Ik ga het proberen met de pi zero.
Maar eerst kijken hoelang het gaat duren voordat ik die binnen krijg ?.
Is het trouwens ook mogelijk om op een laptop client te zijn van 2 open vpn servers?
2 gelijktijdig? Weet ik niet zeker, maar ik verwacht dat dat niet kan. Je kan in elk geval wel 2 profielen inladen, en daar tussen wisselen.
Ja, wisselen bedoel ik. Hoe stel je dat dan in?
Toevoegen in de open vpn client:
Is dat hetzelfde op Windows 10?
Ik heb pivpn geinstalleerd en alles en een account gemaakt. Maar hoe kan ik zien wat mijn profiel is/wat ik moet in vullen in de client?
Waarom nit een bestaande vpn-server ik gebruik nordvpn en deze werkt prima met goeie snelheden op alle apparaten. Tevens zijn de kosten laag bij een 3 jarig abbo
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.