JAC00088

Level 4
  • 31Posts
  • 3Oplossingen
  • 21Likes

Toevoegen Kink bij digitale radio

Ik heb nu een aantal weken de Mediabox Next. Wat een mooie verbetering. Heel compleet, waardoor ik mijn smart tv eigenlijk niet meer gebruikt.

Het enige gemis nu is, dat Kink nog niet tussen de radiozenders staat. Ik het weet, het luxe want ik kan ook gewoon via Sonos luisteren. Maar het schakelt wel lekker makkelijk en maakt voor mij de Next compleet.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
JAC00088
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 3Oplossingen
  • 21Likes

Via Facebook heb ik meer informatie gekregen wat betreft dit onderwerp. Het heeft in dit geval niet zozeer met Ziggo te maken. 
 

Om ook via de digitale kabel (lees Ziggo, KPN en T-Mobile) te mogen uitzenden moeten extra bijdragen worden betaald aan de BUMA/ Sena.
 

Op dit moment kiest Kink ervoor om dat nog niet te doen, omdat het nog een (opnieuw) startend station is en eerst voldoende inkomsten zeker wil zijn. De intentie om dit later te doen is er zeker wel. 

Bekijk in context

21 Reacties 21
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Waarschijnlijk omdat KinK een podcast station is en nog geen vaste FM en Kabelfrequentie heeft. Maar je tip is welkom en hopelijk zetten de moderators dit door naar Ziggo.
JAC00088
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 3Oplossingen
  • 21Likes
Dave- dank voor je reactie.

Sinds februari 2019 is Kink weer een volwaardig radiostation en meer dan alleen podcasts.

In plaats van via de FM is het via DAB+ te ontvangen in de ether. Maar in mijn ogen verdiend het station dus ook een plekje via Ziggo ?
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Kink dient zekers een plekje terug, was altijd vanaf eerste uur tot laatste uur fan en nog steeds. Hopelijk door je topic wil Ziggo dit doorzetten voor een aanpassing in de Next.
JAC00088
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 3Oplossingen
  • 21Likes
Dave- kijk nog een fan van goede muziek. ?. Hopelijk zetten ze het door inderdaad.
Verwijderd account
Niet van toepassing
+1 fan van Grolleman
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Ik zocht een alternatief voor de avond en weekend uren, overdag luister ik trouw 538 en na 20:00 uur en weekend Kink en af en toe meer, vind het gewoon heerlijke muziek en echt fan van de zender. En zeker nu Michiel Veenstra het stokje weer in handen heeft. Jammer dat RTL de zender gewoon heeft gesloopt zeg maar.
simonlebon

Level 8
  • 260Posts
  • 4Oplossingen
  • 61Likes

Nadat Kink van de kabel af was gegooid, ben ik op zoek gegaan naar alternatieven (pun intended) en ben eigenlijk vooral bij StuBru blijven hangen. Wat meer Vlaamse bandjes, maar dat is prima :). Nu ook weer af en toe Kink.

 

Oh ja, en de Ziggo moderators moeten hun slotjes wat meer op zak houden, gek word ik ervan dat er zoveel onderwerpen gesloten worden met de opmerking dat je maar een nieuw topic moet starten….

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
simonlebon wrote:

Nadat Kink van de kabel af was gegooid, ben ik op zoek gegaan naar alternatieven (pun intended) en ben eigenlijk vooral bij StuBru blijven hangen. Wat meer Vlaamse bandjes, maar dat is prima :). Nu ook weer af en toe Kink.

 

Oh ja, en de Ziggo moderators moeten hun slotjes wat meer op zak houden, gek word ik ervan dat er zoveel onderwerpen gesloten worden met de opmerking dat je maar een nieuw topic moet starten….

Het systeem reageert als er na zoveel dagen geen activiteit is of er maand tot langer overheen gaat. Dan gaat er een slotje op. Je kan altijd vragen of ze deze willen openen, bijvoorbeeld door een mij als Super Expert vragen of ik een moderator kan mailen met het topic wat jij wilt die open gezet moet worden. Maar de topic’s komen in het archief en daar kan je verder lezen. Dat is om het schoon te houden en zo kan je een nieuw topic maken of vragen of de oude opengezet kan worden. (Kleine werkwijze van de community)

caesar

Level 17
  • 4140Posts
  • 70Oplossingen
  • 1327Likes

Het zou natuurlijk nog veel mooier zijn als er een IP radio app in zou komen, dan kunnen we naar duizenden radio stations luisteren. Voor de liefhebbers van klassiek, de vele zenders van Concertzender bijvoorbeeld.

Gradjepatatje

Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Ik mis Kink ook op de Next. Het radiostation is door Michiel Veenstra weer terug op de kaart gezet en rockt en danst weer als vanouds! Voor mij weer hèt station voor alternatieve muziek in Nederland. Dit verdient om uitgezonden te worden via de Ziggo Next. 

JAC00088
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 3Oplossingen
  • 21Likes

Ah.. dus als ik het goed heb gelezen moet we iedere maand wat plaatsten. Net zo lang tot Kink bij ziggo te ontvangen is ?.

Het blijft een gemis dat Kink niet beschikbaar is. 

Gradjepatatje

Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Nou. Op het werk luister ik via DAB+ naar Kink. Dit super radiostation is het beste wat in NL in het alternatieve muziek genre te horen is.  Wanneer wordt dit eindelijk eens toegevoegd bij Ziggo. Voormalig 3FM dj Michiel Veenstra heeft hier een top zender neergezet.  

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Alleen iedere maand 2 mensen zet geen zoden aan de dijk.

Laat meer mensen hier reageren, dan heb je misschien een kans.

JAC00088
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 3Oplossingen
  • 21Likes

Via Facebook heb ik meer informatie gekregen wat betreft dit onderwerp. Het heeft in dit geval niet zozeer met Ziggo te maken. 
 

Om ook via de digitale kabel (lees Ziggo, KPN en T-Mobile) te mogen uitzenden moeten extra bijdragen worden betaald aan de BUMA/ Sena.
 

Op dit moment kiest Kink ervoor om dat nog niet te doen, omdat het nog een (opnieuw) startend station is en eerst voldoende inkomsten zeker wil zijn. De intentie om dit later te doen is er zeker wel. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@JAC00088 Dank voor je bericht, dat maakt alles een stuk duidelijker.

pjz

Level 8
  • 184Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes

Zou persoonlijk veel liever Pinguin Radio toegevoegd willen zien als enige echte alternatieve radiozender. Een kleine 5 uur na het stoppen van Kink waren zij al online en tot de dag van vandaag top indie radio.

Met name dit stukje geeft mij reden om Pinguin te steunen:

De uitzending is vrij van reclameblokken. Inkomsten probeert men te genereren uit donaties van luisteraars, merchandising, internetreclame via de website en door zenduren te laten sponsoren door organisaties waaronder poppodia. De bestuurders ontvangen geen beloning voor hun diensten. Alle inkomsten uit sponsoring en donaties worden gebruikt voor de exploitatie van Pinguin Radio.”

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@pjz Als een zender op de kabel wil, dan moet er wel Buma/Stemra betaald worden voor alle muziek die doorgegeven wordt en dat is met bijna 4 miljoen aansluitingen niet weinig, ik vermoed dat Pinguin Radio dit zonder reclameblokken niet kan betalen.

j.d.jonge

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

VOOR MIJ OOK HEEEEEL GRAAG KINK FM OP DE KABEL

DaniMol

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

We zijn 3 jaar verder, Kink is inmiddels “gevestigde orde” in radioland 😜 , maar nog steeds niet te beluisteren op de Next box..

Er staan wel allerlei andere obscure zendertjes tussen, vreemd genoeg. 

Uitgelicht topic