Kees20

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Tip, mail direct definitief verwijderen

Bij deze een tip voor Ziggo.

Graag aan webmail de mogelijkheid toevoegen om mail te verwijderen zonder dat het eerst in de prullenbak komt. Met name SPAM, bij bijvoorbeeld GMail kan je dat meteen definitief verwijderen.

Als SPAM via de prullenbak wordt verwijderd geeft het veel overlast bij het terug zoeken van mail uit de prullenbak.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Kees20  schreef:

....Graag aan webmail de mogelijkheid toevoegen om mail te verwijderen zonder dat het eerst in de prullenbak komt. Met name SPAM...


U kan natuurlijk altijd zelf een email regel aanmaken, die ongewenste mail direct verwijderd.

Maar SPAM is niet altijd SPAM, soms wordt geheel legale mail ook als SPAM aangezien en dan mist u ook die mails.

Persoonlijk maak ik altijd zelf email regels, die de betreffende mails naar de prullenbak verplaatst. Zo houd ik zelf de controle, want de prullenbak leeg ik pas, als ik gecontroleerd heb wat er instaat.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Kees20  schreef:

....Graag aan webmail de mogelijkheid toevoegen om mail te verwijderen zonder dat het eerst in de prullenbak komt. Met name SPAM...


U kan natuurlijk altijd zelf een email regel aanmaken, die ongewenste mail direct verwijderd.

Maar SPAM is niet altijd SPAM, soms wordt geheel legale mail ook als SPAM aangezien en dan mist u ook die mails.

Persoonlijk maak ik altijd zelf email regels, die de betreffende mails naar de prullenbak verplaatst. Zo houd ik zelf de controle, want de prullenbak leeg ik pas, als ik gecontroleerd heb wat er instaat.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Spam kun je het best naar de spam map verplaatsen of slepen met IMAP of in de webmail, daar leert de automatische spamfilter van en krijg je vanzelf minder spam.

Cloggyjohn

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het klopt dat niet alles wat in de spambox terechtkomt spam is maar, nadat ik alles gecontroleerd heb, wil ik de echte spam in een keer verwijderen zoals bij Gmail bijvoorbeeld. Met Ziggo kan dat niet, het gaat eerst naar de prullenbak en vandaar uit moet ik het echt verwijderen, een onnodige dubbele handeling dus. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Voor de volledigheid.

De spam mail wordt automatisch na een bepaalde periode van een aantal weken, soms langer soms korter, verwijderd uit de spam map.

Dus verplaatsen naar de spam map helpt om de spamfilter steeds beter te maken en de mails worden vanzelf daaruit verwijderd.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic