MartijnK

Level 1
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Tijd tonen Infobalk Nextbox na schakelen verkorten

Na het schakelen verschijnt er op de TV aan de onderzijde op het scherm een infobox waar je het nummertje, de zenderinformatie, vorige en volgende uitzendingen kan zien, ect.

Ik irriteer mij aan de tijd dat het duurt voordat het infoscherm verdwijnt. Het duurt +/- 5 seconde en ik kan er verder echt helemaal niets mee. Als ik wil weten wat na het huidige programma komt of als ik wil weten wat ik ervoor gemisr heb dan pak ik de guide er wel bij. Nu is het 5 seconde lang een storende factor en kan je niet direct het scherpe beeld zien en daarnaast kan ook de ondertiteling niet direct gevolgd worden omdat het infoscherm als een overlay op het scherm geplakt zit.

Maar eerlijk is eerlijk, wat voor mij storend is hoeft niet storend te zijn voor een ander daarom heb ik een feature request.

Bouw een optie in het beeldmenu waar de gebruiker kan bepalen hoe lang het infodeel na schakelen getoond wordt. Keuze tussen  1 en 10 seconden bijvoorbeeld. Ik kan mij overigens voorstellen dat er doelgroepen zijn, maar zeker ook moment zijn, waarbij het langer tonen een voordeel kan brengen.

Hoe dan ook Ziggo, denk er eens over na als jullie willen.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Welmoed
Community Moderator
Community Moderator
  • 2158Posts
  • 200Oplossingen
  • 1510Likes

Dag @MartijnK, ik snap je irritatie! Ik heb dit daarom direct gelogd als zijnde verbetervoorstel. Dan is het in ieder geval kenbaar gemaakt dat hier vraag naar is. Dankjewel!

Bekijk in context

6 Reacties 6
Meldingen
Aan Uit
Steefb

Level 20
  • 16842Posts
  • 3088Oplossingen
  • 7999Likes

Verdwijnt die balk niet met de return toets? Toets 8.

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24749Posts
  • 1071Oplossingen
  • 8073Likes

Fito weggehaald die heeft @Steefb  al geplaatst.

Hopelijk kan een moderator je meer vertellen, zet dan je postcode en huisnummer in je profiel dan komt er meestal 1 binnen 1 a 3 dagen langs.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten. 

Op de pagina iets naar beneden scrollen. 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5778Posts
  • 601Oplossingen
  • 3453Likes

Hi @MartijnK en welkom op de Community! 

Top dat je je topic hebt geplaatst in het Forum ‘Deel je tips en suggesties’, zo kunnen andere gebruikers ook laten weten wat ze hiervan vinden. Je kunt de infobalk inderdaad met toets 8 sneller laten verdwijnen zoals @Steefb hierboven stuurt. Wat vind je daarvan? 

timmermanswim2

Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Ik sluit me geheel aan bij het voorstel van MartijnK. Het zou fijn zijn als de standaardtijd van de infobalk instelbaar zou zijn. Het iedere keer weer indrukken van de return knop om de tijd te verkorten is bij zappen niet handig. Het zou naar mijn mening ook mooier zijn dat bij het tonen van de infobalk het onderste deel van het scherm minder zwart wordt. Het mooie beeld direkt na kanaalwisseling op een mediabox next mag wel getoond worden.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78695Posts
  • 5317Oplossingen
  • 23502Likes

Ik heb die wens ook al bijna 6 jaar.

Welmoed
Community Moderator
Community Moderator
  • 2158Posts
  • 200Oplossingen
  • 1510Likes

Dag @MartijnK, ik snap je irritatie! Ik heb dit daarom direct gelogd als zijnde verbetervoorstel. Dan is het in ieder geval kenbaar gemaakt dat hier vraag naar is. Dankjewel!