Bert

Level 21
Super Expert
  • 66905Posts
  • 4698Oplossingen
  • 18538Likes

Thuisnetwerk storing, werkt niet of niet te installeren op Mediabox XL

***Moderator: Weten hoe je de Mediabox XL uit het thuisnetwerk haalt? Check de video gemaakt door klanten, voor klanten.***

Er bestaat de mogelijkheid om de Mediabox XL op te nemen in een thuisnetwerk.

Helaas kan dit nu storingen opleveren of zelfs geheel niet werken door een bug in de software.

Mogelijke storingen:

* In het geheel niet kunnen installeren.
* Haperende verbindingen en uitvallend thuisnetwerk.
* Niet kunnen bereiken van andere apparaten in het thuisnetwerk.
* Haperingen van replay en apps zoals Netflix en Videoland.
* Haperend geluid.

Hoe deze storingen weer kwijt te raken:

* Haal de kabel tussen de Mediabox XL en het modem of andere apparaten af.

* De Mediabox XL uit het thuisnetwerk halen:
Ga naar Menu
Ga naar Opties
Ga naar Mijn Thuisnetwerk
Ga naar Instellen Thuisnetwerk
Kies Op de Mediabox
Kies Terug bij Mediabox bibliotheek samenstellen

Controleer daarna bij Thuisnetwerkmodus. Staat deze nu op Gateway Modus? Dan is het gelukt!

Het is aan te bevelen om de box na de verwijdering van de UTP kabel 30 seconden van de stroom te halen voor een verse netwerk startup van zijn eigen systeem en verbinding via de coax kabel. De box heeft een eigen IP adres via de coax kabel voor replay, on-demand, apps en de gids.

69 Reacties 69
Bert
Topicstarter
Level 21
Super Expert
  • 66905Posts
  • 4698Oplossingen
  • 18538Likes

Ja, dan werkt de oplossing ook. magnamaniac
Jammer dat het thuisnetwerk toch niet blijkt te werken.

Je signaalsterkte is voldoende, ergens in goed is de juiste sterkte.
In matig of uitmuntend gaat het vaak/altijd fout.

Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust.
Nick999

Level 17
Expert
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1078Likes

Ik vraag me trouwens af of deze bugs ooit opgelost gaan worden aangezien het probleem met koppelen van de Horizon op je netwerk, bij de Betatest al bekend was.
Bert
Topicstarter
Level 21
Super Expert
  • 66905Posts
  • 4698Oplossingen
  • 18538Likes

Ik vraag me dat de laatste tijd niet meer af, zonde van de tijd. Nick999

Gezien de technische ontwikkelingen ………………………………….
PDR

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Na maanden van frustratie gelukkig dit stappenplan gevonden. De EPG was supertraag (pagina zappen duurde 5 seconden of langer) . Ook mijn Wifi netwerk presteerde ondermaats. Op 5G haalde mijn tablet doorvoersnelheden van slechts 20-40 Mbit en ik heb zelfs overwogen om een andere router aan te schaffen omdat ik vermoedde dat het daar aan lag. Na het uitvoeren van het stappenplan is de EPG stukken sneller. Het zal nooit een snelheidsmonster worden maar is nu zeker acceptabel. Mijn tablet haalt nu ook weer 200 Mbit!

Bedankt!
Bert
Topicstarter
Level 21
Super Expert
  • 66905Posts
  • 4698Oplossingen
  • 18538Likes

PDR Graag gedaan, veel kijk- en internetplezier gewenst.:relaxed:
PDR

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Be rt ja top, gaat nu wel lukken!
r1bow

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

We hebben de mediabox nu ca. 3 jaar. In het begin geprobeerd het ding in het thuis netwerk op te nemen. Niet gelukt. Nu, zo nu en dan, als er een netwerk issue thuis is, dan blijkt het ding zich nogal brutaal te gedragen. Inmiddels alle kabels er uit getrokken en alles uit gezet. Alleen via coax tv kijken. Het was allemaal niet erg geweest als Ziggo vooraf, bij afsluiten van het contract transparant was geweest over wat wel en wat niet zou werken. Ze hebben verwachtingen gewekt, die niet waar te maken bleken, en waar je eerst tientallen uren en ergernis in moet steken om daar achter te komen. We zijn nog steeds klant, dus er zit kennelijk wel meerwaarde in, maar het blijft op dit gebied een slechte organisatie met slechte producten, die gecompenseerd worden door enkele goodies.
Bert
Topicstarter
Level 21
Super Expert
  • 66905Posts
  • 4698Oplossingen
  • 18538Likes

r1bow Hier ben ik het helemaal mee eens.

Het lijkt erop dat de marketing in zijn voorlichting voorrang heeft op de werkelijkheid in de praktijk en de ervaringen en adviezen die hier op het forum al jaren geplaatst worden.

Wat betref het thuisnetwerk:
Al is de reclame nog zo mooi, het is en blijft een grote zooi.

Dit heeft al veel frustratie opgeleverd bij vele klanten die maanden met problemen te kampen hadden en nieuwe boxen en monteurs aan huis en maar geen oplossing.

En na dit topic gelezen te hebben in 1 keer van de problemen af waren.

Ik ga hier niet plaatsen hoe ik er werkelijk over denk, anders wordt dit vanwege onwelgevoegelijk taalgebruik heel snel en terecht verwijderd door een moderator.
3driel

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

zojuist ook contact gehad met Ziggo. heb namelijk hetzelfde probleem met Netflix. ik kreeg echter een heel duidelijk antwoord : 'de mediabox is gewoon ruk in combinatie met de netflix app' en ook dat 'dat voor de mediabox niet opgelost gaat worden'.
Er schijnt in februari/maart een nieuw apparaat op de markt te komen bij Ziggo , dat is beter , kleiner, sneller etc. Dat nieuwe apparaat zal ook beter met APP's omgaan zoals de netflix app. Kortom een heel duidelijk antwoord : even geduld hebben nog en dan zo snel mogelijk het nieuwe apparaat bestellen zodra Ziggo dat beschikbaar heeft.
Bert
Topicstarter
Level 21
Super Expert
  • 66905Posts
  • 4698Oplossingen
  • 18538Likes

Vreemd, hier werkt hij wel goed.

Heb je de Mediabox XL nog in het thuisnetwerk opgenomen?
Of heb je een UTP kabel tussen je modem en Mediabox XL?
Of heb je een Wifi verbinding tussen het modem en de Mediabox XL?
headhunter46

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

https://www.bright.nl/nieuws/artikel/4422161/ziggo-horizon-4-mediabox-4k-ultra-hd-nederland
Bert
Topicstarter
Level 21
Super Expert
  • 66905Posts
  • 4698Oplossingen
  • 18538Likes

headhunter46 Dat bericht is van 19 september 2018.

Inmiddels zijn er een paar stappen gezet, lees en kijk en praat mee.

De nieuwe Mediabox - discussieer er hier op los!

Kingraap

Level 1
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Be rt wrote:
Er bestaat de mogelijkheid om de Mediabox XL op te nemen in een thuisnetwerk.

Helaas kan dit nu storingen opleveren of zelfs geheel niet werken door een bug in de software.

Mogelijke storingen:

* In het geheel niet kunnen installeren.
* Haperende verbindingen en uitvallend thuisnetwerk.
* Niet kunnen bereiken van andere apparaten in het thuisnetwerk.
* Haperingen van replay en apps zoals Netflix en Videoland.
* Haperend geluid.

Hoe deze storingen weer kwijt te raken:

* Haal de kabel tussen de Mediabox XL en het modem of andere apparaten af.

* De Mediabox XL uit het thuisnetwerk halen:
Ga naar Menu
Ga naar Opties
Ga naar Mijn Thuisnetwerk
Ga naar Instellen Thuisnetwerk
Kies Op de Mediabox
Kies Terug bij Mediabox bibliotheek samenstellen

Controleer daarna bij Thuisnetwerkmodus. Staat deze nu op Gateway Modus? Dan is het gelukt!

Het is aan te bevelen om de box na de verwijdering van de UTP kabel 30 seconden van de stroom te halen voor een verse netwerk startup van zijn eigen systeem en verbinding via de coax kabel. De box heeft een eigen IP adres via de coax kabel voor replay, on-demand, apps en de gids.

En ja, dat werkt! Bibliotheek eraf halen.
Streamen van content, ook van synology NAS trouwens, kan prima via de TV (LG) of chromecast. Wel treurig dat Ziggo dit soort problemen met de mediabox niet oplost, omdat zo eigenlijk niet de gehele functionaliteit kan worden gebruikt. Triest.
Nick999

Level 17
Expert
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1078Likes

Het trieste is dat deze bug al gemeld is (o.a. door mij) bij het development team, nog voor de publieke betatest begon en dus ook ver voor de uitrol.
Helaas heeft men toen in alle "wijsheid" besloten om de uitrol door te zetten omdat er al teveel vertraging was geweest en de gebruikers bleven roepen/zeuren om de box (eigenlijk wat ze nu ook weer met de 4k box doen)

Dus een bug die al vanaf dag 1 bekend is en nog steeds niet is verholpen, gaat ook zeker niet verholpen worden. Grappig genoeg zijn een deel van de problemen met de extra XL box gerelateerd aan deze bug en dus ook niet 100% te verhelpen. Wellicht dat daardoor ook niet verdergegaan is met de levering.
sebe3835

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo allemaal,

Ben sinds kort in het bezit van een Mediabox XL en een Arris Connectbox.
Het is me (na talloze pogingen) niet gelukt om de MB op te nemen in een thuisnetwerk.

Wat me wel is gelukt is het volgende:

• Mediabox via UTP naar de Connectbox. Het netwerk via de MB instellen op de Mediabox. De PC met Plexserver met UTP aan de MB koppelen. Ik heb dan mogelijkheden om data te streamen vanaf de PC naar de MB. Echter heb ik dan geen internet.
  • Het netwerk via de MB instellen op de Connectbox. PC en MB via UTP aangesloten op de Connectbox. Op het modem krijgt de MB keurig een IP range toegewezen via DHCP van de Connectbox. Ook op de MB zie ik dan dat de MB de PC en Plexserver ziet. Het zwaait naar elkaar. Echter als ik bijv. een foto probeer te kijken dan krijg ik een leeg zwart vlakje. Ofwel dan heb ik geen steamingsfunctionaliteit.

Voordat ik begin met handmatig IP en DHCP te configureren heb ik een paar vagen:

• Wat is de status van dit probleem?
  • Zit er echt een bug in de MB of is het een routeringsprobleem in de Connectbox? (want de MB lijkt wel data van een DLNA server af te kunnen halen).
  • Is dit probleem op te lossen door een eigen router achter de Connectbox te plaatsen en daar het thuisnetwerk op te configureren?

P.S. Op de Connectbox vind ik een beperkte routerfunctionaliteit, o.a. portfowarwarding en porttriggering.
sebe3835

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Worden hier berichten verwijderd?
Nick999

Level 17
Expert
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1078Likes

sebe3835 Het kan zijn dat je bericht op een of andere manier gemodereerd moet worden van het spamfilter. Ik kreeg ook een mail dat je iets gepost had maar er staat nog niks. Maar dat kan nog komen.
sebe3835

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nick999

Okay, thanks. Had een uitvoerig bericht getypt die er gewoon stond (want ik kon hem nog aanpassen). Kom ik even later terug is het hele verhaal weg ☹
sebe3835

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Okay... Nu staat het er wel weer.
sebe3835

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nog een aanvulling:

Op de Mediabox XL
Tijdens het instellen van het netwerk op de MB via het modem en dus via de netwerkkabel, krijg ik een verontrustende melding dat er geen netwerkkabel is gevonden.
Check ik later de THUISNETWERKMODUS, dan staat er echter dat hij VERBONDEN is.
Onder STATUS THUISNETWERK (LAN) zie ik 2 IPv4-nummers.

• IPv4 192.168.178.15
  • IPv4 Standaard Gateway 192.186.178.10

Op de Connectbox
De MB krijgt een hele trits IP-nummers van de Connectbox allemaal poort 24.
Het staat dus allemaal vrolijk naar elkaar te zwaaien. 🙂
Pingen vanaf de Connectbox naar de .10 en .15 werkt echter niet (100% packet loss).
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.