Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Thuisnetwerk storing, werkt niet of niet te installeren op Mediabox XL

***Moderator: Weten hoe je de Mediabox XL uit het thuisnetwerk haalt? Check de video gemaakt door klanten, voor klanten.***

 

Er bestaat de mogelijkheid om de Mediabox XL op te nemen in een thuisnetwerk.

Helaas kan dit nu storingen opleveren of zelfs geheel niet werken door een bug in de software.

Mogelijke storingen:

* In het geheel niet kunnen installeren.
* Haperende verbindingen en uitvallend thuisnetwerk.
* Niet kunnen bereiken van andere apparaten in het thuisnetwerk.
* Haperingen van replay en apps zoals Netflix en Videoland.
* Haperend geluid.

Hoe deze storingen weer kwijt te raken:

* Haal de kabel tussen de Mediabox XL en het modem of andere apparaten af.

* De Mediabox XL uit het thuisnetwerk halen:
Ga naar Menu
Ga naar Opties
Ga naar Mijn Thuisnetwerk
Ga naar Instellen Thuisnetwerk
Kies Op de Mediabox
Kies Terug bij Mediabox bibliotheek samenstellen

Controleer daarna bij Thuisnetwerkmodus. Staat deze nu op Gateway Modus? Dan is het gelukt!

Het is aan te bevelen om de box na de verwijdering van de UTP kabel 30 seconden van de stroom te halen voor een verse netwerk startup van zijn eigen systeem en verbinding via de coax kabel. De box heeft een eigen IP adres via de coax kabel voor replay, on-demand, apps en de gids.

69 Reacties 69
sebe3835

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hmmmmmm okay. Dit gaat allemaal niet meer relevant zijn denk ik aangezien ik nu (pas) artikelen en topics lees over de Mediabox Next die er aan zit te komen.
Bert
Topicstarter
Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
De Mediabox XL werkt niet in het thuisnwetwerk, zoals je kunt lezen in het eerste bericht van dit topic.

Je hebt nu ook 2 DHCP servers in je netwerk in 2 verschillende IP ranges wat problemen op kan leveren met de internetverbinding.

Voor het kwijtraken van je problemen lees het eerste bericht: https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-op-mediabox-xl-20580?postid=198524

Wil je de Mediabox XL als Acces Point gebruiken, volg de volgende stappen, Ziggo ondersteund dit niet en er is geen garantie of help bij het instellen van de Mediabox XL als Acces Point: De Mediabox XL gebruiken als Access Point.
baarsha

Level 1
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zou de opvolger van de xl de Next dus dit probleem niet hebben anders ga ik weer gewoon over op de Zgemma box of de VU. Want dit is zwaar Klo... enz.
Bert
Topicstarter
Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
De Next heeft dit probleem niet, deze heeft geen eigen modem / router aan boord en krijg je geleverd met een nieuw modem wat speciaal hiervoor wordt geconfigureerd in de toekomst.

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/waarom-moet-ik-een-connectbox-bij-de-mediabox-next-mijn-modem-staat-immers-in-bridge-40040?postid=400759
sebe3835

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb nu de Mediabox Next in huis.
mijn vragen hierboven zijn dus niet meer relevant.
Bert
Topicstarter
Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
sebe3835 Veel kijkplezier gewenst.:relaxed:
sebe3835

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Be rt

Dankjewel! ?
Ik zag net dat je nog gereageerd hebt op mijn vragen. Dank. Dat topic had ik ook al gelezen inderdaad. Maar heb de Next sinds vanochtend aan de praat, dus de ontdekkingstocht beginteerst weer opnieuw. ??
Bert
Topicstarter
Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
sebe3835 Mocht je vragen hebben over de Next, stel ze gerust, er zijn een aantal mensen die hebben de Next al een flinke tijd thuis staan en zij weten er al flink wat van af.
lburg

Level 2
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hallo, mijn thuisnetwerk geeft ook weer storingen. Ik meen dat het een tijd goed gewerkt heeft. Begrijp ik goed dat eigenlijk firmware updates ed maken dat je het opnieuw moet in stellen, of zorgt het sowieso voor storingen?
Heb nu de kabel eruit gehaald en dan is de storing lijkt het idd weg.
Eigenlijk mijn echte vraag: ik had het ingesteld omdat ik in de Ziggo app anders de mediabox niet kan vinden. Heb nu de stappen weer gevolgd en de box staat in gateway modus. Zie echter nog steeds de ip-adressen zoals ik ze eerst had ingesteld, én belangrijker: kan nog steed de box niet vinden in de Ziggo-Go app... En dan mis ik toch wel belangrijke functionaliteit als opnemen instellen op afstand ed...

Kan iemand dit nog eens voor mij verduidelijken?

Edit: helaas heb ik nu nog storingen iig met netflix, dus kabel eruit is niet voldoende, en de gateway modus ook niet...
Bert
Topicstarter
Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
lburg Het thuisnetwerk kan een tijdje goed draaien, maar het gaat geheid een keer mis.

Heb je alle stappen gevolgd zoals beschreven in het eerste bericht van dit topic?

Opnamen instellen op afstand kan in de Ziggo Go app, als het goed is, de app heeft het thuisnetwerk daar niet voor nodig.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic