Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Thuisnetwerk storing, werkt niet of niet te installeren op Mediabox XL

***Moderator: Weten hoe je de Mediabox XL uit het thuisnetwerk haalt? Check de video gemaakt door klanten, voor klanten.***

 

Er bestaat de mogelijkheid om de Mediabox XL op te nemen in een thuisnetwerk.

Helaas kan dit nu storingen opleveren of zelfs geheel niet werken door een bug in de software.

Mogelijke storingen:

* In het geheel niet kunnen installeren.
* Haperende verbindingen en uitvallend thuisnetwerk.
* Niet kunnen bereiken van andere apparaten in het thuisnetwerk.
* Haperingen van replay en apps zoals Netflix en Videoland.
* Haperend geluid.

Hoe deze storingen weer kwijt te raken:

* Haal de kabel tussen de Mediabox XL en het modem of andere apparaten af.

* De Mediabox XL uit het thuisnetwerk halen:
Ga naar Menu
Ga naar Opties
Ga naar Mijn Thuisnetwerk
Ga naar Instellen Thuisnetwerk
Kies Op de Mediabox
Kies Terug bij Mediabox bibliotheek samenstellen

Controleer daarna bij Thuisnetwerkmodus. Staat deze nu op Gateway Modus? Dan is het gelukt!

Het is aan te bevelen om de box na de verwijdering van de UTP kabel 30 seconden van de stroom te halen voor een verse netwerk startup van zijn eigen systeem en verbinding via de coax kabel. De box heeft een eigen IP adres via de coax kabel voor replay, on-demand, apps en de gids.

69 Reacties 69
Bert
Topicstarter
Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Het is langzaamaan nu heel duidelijk geworden wat de verschijnselen zijn van het thuisnetwerk, als ik nu ergens lees: replay haperingen en/of app haperingen blijken die bij 75% te komen door het thuisnetwerk.

Ook als het modem nieuwe software krijgt of de Mediabox XL of een reset van één van de twee, geeft het thuisnetwerk ineens storingen, het kan even goed werken na installatie, maar mijns inziens gaat het eens een keer fout.

Er komt een update of je hebt hem inmiddels al, maar daar is het thuisnetwerkprobleem niet in opgelost.
Lassy

Level 8
  • 204Posts
  • 4Oplossingen
  • 76Likes
Ik lees overigens vaak dat men een apparte switch gebruikt, omdat die van de box het niet meer zou doen, nadat je hem uit het thuisnetwerk hebt gehaald.
Bij mij staan diverse apparaten via de box aangesloten op het netwerk (TV/versterker/Mediaspeler). Ik heb alle UTP kabels na de bovenstaande stappen weer teruggeplaatst en de box geeft alles gewoon door, zonder dat de storingen terugkomen. Het enige wat niet meer kan is media bekijken op de box zelf, maar dat werkte bij mij toch al niet...
Bert
Topicstarter
Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Als het zo werkt, dan werkt het, een aparte switch weet ik niet, misschien nog iemand anders die hier voorbijkomt.
Succes gewenst.
Bert
Topicstarter
Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Verder nog de storing gezien Lassy?
Ik hoop het niet voor je.
Lassy

Level 8
  • 204Posts
  • 4Oplossingen
  • 76Likes
Gelukkig niet meer zoals voorheen. Replay TV doet het nu prima. Af en toe traag reageren op commando's, maar dat is op zich acceptabel. Ik heb zelfs nog gewoon wifi vanaf de box (2,4 en 5 ghz).

De youtube app leidt vaak z'n eigen leventje (je selecteert in " zoeken" een letter 1 keer, maar hij herhaalt het uit zich zelf 3 of 4 keer en soms crashed hij in z'n geheel), maar dat is waarschijnlijk off topic.
Bert
Topicstarter
Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
YouTube is een issue heb ik ook begrepen uit andere topics. Lassy
Men is aan het kijken of er een betere versie is te bereiken, voor zover ik begrepen heb.
keesie1972

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Ziggo is het probleem al opgelost bij mij werkt het nog steeds niet als ik hem in mijn netwerk zet krijg ik steeds storing geluid valt weg en het apparaat reageert slecht.
als hij op mediabox staat werkt hij wel goed maar kan ik hem niet meer bedienen met de Ziggo app
Wanneer wordt dit opgelost?
Jos1409

Level 9
  • 356Posts
  • 4Oplossingen
  • 87Likes
Eigenlijk toch jammer dat Ziggo dit probleem maar niet oplost of opgelost krijgt. De box wordt bijvoorbeeld wel geleverd met de mededeling dat je dan via Ziggo Go op afstand een opname kunt instellen. Als je hem niet in je thuisnetwerk kunt hangen gaat dit natuurlijk niet werken omdat de box niet via internet te bereiken is. Jammer Ziggo. Heel jammer!
Bert
Topicstarter
Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Jos1409

Met de Ziggo Go app kun je altijd een opname instellen.
Daarvoor hoeft de Mediabox XL niet op een thuisnetwerk aangesloten te zijn of met een UTP kabel aan het modem aangesloten te zijn.

Als je ingelogd bent in de Ziggo Go app heb je verbinding met de Ziggo servers voor de juiste gids van je abonnement, hier is ook je Mediabox XL op aangesloten via het IP adres via de coax kabel.

Kijk in de Ziggo Go app in instellingen > Mijn Mediaboxen.
Om op te nemen, ga naar de gids, neem een toekomstig programma, klik rechts onderin op de 3 grijze stipjes en hier kun je op de opdracht "opnemen" klikken.
Jos1409

Level 9
  • 356Posts
  • 4Oplossingen
  • 87Likes
OK, perfect. Dan heb ik dat thuisnetwerk ook nergens voor nodig. Er af gehaald en alle problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon. Blijft het me toch verbazen dat deze functie op de box zit als dat een dergelijk dramatische effect heeft op het functioneren. Vreemd!!
Bert
Topicstarter
Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Jos1409

Het bevreemd mij ook dat Ziggo niet op de website heeft staan dat er problemen zijn met het thuisnetwerk.

Goede voorlichting lijkt mij meer vertrouwen te brengen, dan het niet melden van deze mogelijke storingen.
Goede voorlichting lijkt mij veel beter, dan later vele boze klanten te hebben vanwege storingen, die niet nodig hadden hoeven zijn, als de storingen vermeld zouden zijn op de website waar deze mogelijkheid wordt beschreven.
apple50

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
dit is natuurlijk te gek voor woorden. Ik mag toch aannemen dat de apparatuur werkt. Ik betaal er een hoop geld voor, maar als ik dan netflix wil kijken krijg ik niet eens verbinding. Mijn ergernissenbox bij Ziggo loopt vol!
Savagegek

Level 1
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Het verbaast mij dat ik dit topic tegenkwam, nadat ik vanmiddag dezelfde problemen had bij het verbinden van de hzn met het thuisnetwerk, en nog steeds lopend bleek te zijn nadat ik ditzelfde probleem dus tegen kwam.

Vanmiddag kwam ik erachter dat er erg veel storing was op de wifi thuis,
na onderzoek bleken er 5 signalen in mijn eigen huis te worden ge-broadcast, dit dus aangepast,
en dacht als ik toch bezig ben gelijk de horizon verbinden met het netwerk zodat men de ziggo app als afstandsbediening kan gebruiken.
Dit was bedacht als een luxe, niets is helaas minder waar, het veroorzaakte het ramp voor zowel een zeer onstabiel thuisnetwerk als tv(mediabox) gedrag.

Nu de vraag, waarom het Ziggo zelf hier nog nooit op gereageerd?
Bert
Topicstarter
Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Savagegek schreef: "Nu de vraag, waarom het Ziggo zelf hier nog nooit op gereageerd?"

Lees dit bericht, dan wordt het je een stuk duidelijker.
https://community.ziggo.nl/ziggo-mediabox-xl-154/mediabox-xl-zeeeeer-slecht-22023/index3.html#post269104
peterpeter

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
echt een geweldig apparaat die mediabox, het houdt super users van de straat maar geeft ze blijkbaar een bevredigend gevoel. of krijgen ze van Ziggo nog iets.
Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes
peterpeter wrote:
echt een geweldig apparaat die mediabox, het houdt super users van de straat maar geeft ze blijkbaar een bevredigend gevoel. of krijgen ze van Ziggo nog iets.


Als je niks zinnigs te melden hebt, doe het dan niet.
Bert
Topicstarter
Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
peterpeter wrote:
echt een geweldig apparaat die mediabox, het houdt super users van de straat maar geeft ze blijkbaar een bevredigend gevoel. of krijgen ze van Ziggo nog iets.

peterpeter
Ik betaal de volle mep aan Ziggo, als je anderen wilt helpen om wat te krijgen, dan gaat het om het krijgen en niet om de onderbouwde oplossingen die je geeft en daar schiet niemand iets mee op.
Je doet het graag of je doet het niet.

Ben eigenlijk benieuwd wat jij aan onderbouwde inhoud te bieden hebt.
Dat mag kritisch of positief zijn, maar laat het wel onderbouwd en inhoudelijk zijn, anders is het zonde van je energie en is het van geen enkele waarde.
sjaakboot

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mezelf door de Mediabox laten verleiden om hem toe te voegen aan mijn thuisnetwerk en meteen begon het gedonder! Mijn complete netwerk één grote chaos. Dubbele IP adressen en de meeste apparaten niet meer te benaderen. Gelukkig kwam ik al snel dit topic tegen. stappen netjes doorlopen en weer een netwerk als een zonnetje! Bedankt Be rt!
Bert
Topicstarter
Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
sjaakboot Graag gedaan.:relaxed:
Mocht je nog issues tegenkomen of vragen hebben over wat dan ook, stel ze gerust, er is hier altijd wel iemand op dit forum die iets weet over de vraag die je hebt.
magnamaniac

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dag Be rt, zo te lezen heb je al vele mensen geholpen met dit topic. 1 ding is me nog niet duidelijk en ik wil nog niets veranderen of aan instellingen zitten voor ik dit weet. Ik heb dus ook veel storingen in de netflix-app, verder werkt alles (redelijk) goed. Mijn 1e idee was te zwak signaal, maar 1/3 in het "goed" blok schijnt normaal/voldoende te zijn. en toen kwam ik dit topic tegen. Mijn box zit wel in het netwerk, maar dan via wifi. Werkt je oplossing dan ook?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic