Roan71

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

TV stoort tijdens het gebruik van internet modem en CI+ aansluiting Sony OLED van 2018.

TV beeld en het geluid gaat steeds even storen bij Sony AF8 OLED 2018.

Dit alleen bij gelijktijdig gebruik van het ziggo internet modem.

De TV is direct aangesloten op de kabel met de CI+ kaart in de TV via de tv/modem splitter.

Bij een uitgeschakelde modem geen beeld en geluid storingen.

Ik heb het nodige gelezen om mogelijke oorzaken te kunnen achterhalen.
Ook kwam ik veel mensen op het web tegen die schreven over een soortgelijk probleem wat de reden is dat ik deze tip graag deel om een mogelijk probleem uit te sluiten.

In mijn geval gebeurd dit alleen bij de Sony TV. Een andere tv van 2018, ook met de nieuwste technieken had dit probleem niet.

In het verleden heb ik vaker ontvangst uitdagingen gehad met sony TV's.

Gevoelig beestje die sony? :smirk:

Ik heb ziggo niet afgewacht, al leveren ze prima service en namen ze direct actie. De nieuwe splitter die ze als eerste actie toe hebben gezonden moet ik nog ontvangen.

Ik heb gekozen een eenvoudige en goede CATV versterker te kopen die gemaakt is voor de eisen en ook de problemen...... en eisen van deze tijd, om op een redelijkerwijs best mogelijke manier het signaal te verdelen/splitten en te versterken voor de TV en het internet modem om zeker te zijn dat dit goed is.

Ik heb een Hirschman type ZVA 128 gekocht. (ziggo goedgekeurd). Verbruik slechts 1 watt.
Ziggo splitter vervangen voor deze splitter met versterker.
Speciaal 1 uitgang voor tv en 1 voor het modem en ook dat is niet zomaar.

Opgelost! :nerd: In mijn geval.

Weer een prima beeld en geluid, zonder storingen als het internet modem ook aan staat.
6 Reacties 6
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74990Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes
Dank je voor je oplossing, hier kunnen anderen ook weer verder mee.:relaxed:
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1962Likes
#LekkerBezig Roan71, een goede tip!
KingFox

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Roan,

Ik heb hetzelfde probleem, heb een samsung qled tv. Echter heb ik alleen deze storing op het ziggo sport kanaal, als ik het modem uitzet heb ik nergens last van. Qua aansluiting splitter etc heb ik hetzelfde als jij beschrijft. Had jij dit probleem bij alle zenders of ook slecht bij enkele?

Gr Erik
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo KingFox,
Ik heb het bij mijn Sony tv opgelost met een kabelfilter.
'google' binnen dit forum met als zoekwoord 'sony' en je komt een foto en het nummer van het filter tegen.

Mod-edit, dit topic: link naar post met foto en type filter

** Aangepast door moderator (Mark) **
linkje toegevoegd
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1962Likes
N.N. wrote:
Ik heb het bij mijn Sony tv opgelost met een kabelfilter.
'google' binnen dit forum met als zoekwoord 'sony' en je komt een foto en het nummer van het filter tegen.
Deze? Link naar post met desbetreffende filter
Verwijderd account
Niet van toepassing
Mark Ziggo wrote:
N.N. wrote:
Ik heb het bij mijn Sony tv opgelost met een kabelfilter.
'google' binnen dit forum met als zoekwoord 'sony' en je komt een foto en het nummer van het filter tegen.
Deze? Link naar post met desbetreffende filter

Hallo Mark Ziggo, die bedoel ik, bedankt, toe ik reageerde deed ik dat via de tablet en dan gaat het opzoeken mij minder goed af dan met een 'normale' pc.:relaxed:
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.