TV Signaal valt om de haverklap weg met Next en Ziggo Go

Hallo,

Sinds gisteren (19-01-21) valt hier plots regelmatig het signaal weg. Soms direct bij het aanzetten van de Next, dan zie je heel even live tv en dan valt het weg naar “geen verbinding, kijk je kabels na enz.”.

Soms gaat het 45 min tot een uur goed, dan opeens valt het weer weg met zelfde melding.
Om te testen of het misschien van de Next zelf komt, hebben we het met Ziggo Go geprobeerd op mobiele telefoons en pc's. Zelfde verhaal.

Hebben anderen hier ook recent last van?


Het gebeurt op alle apparaten, dus zal niet aan de Next moeten liggen, maar aan wat Ziggo signaal doorgeeft?

Wij hebben de Connect Box en hebben recent niets gewijzigd aan instellingen of wat dan ook: https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem-inloggen#/connectbox/connectbox/

AnnieB
Gedreven Liefhebber
  • 36Reacties
  • 0Oplossingen
  • 20Likes
2 Reacties 2

Nu uur later, hebben we de next een van stroom gehaald en 5 minuten gewacht.

Nu gaat niks meer aan op TV…..

 

Op PC kan ik echter wel gewoon Ziggo go en bewaard en dergelijke bekijken.

Is het dan toch iets met de Next??

AnnieB
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 36Reacties
  • 0Oplossingen
  • 20Likes

UPDATE:

 

Ondertussen contact gehad met Ziggo support.

Advies opgevolgd om zowel in de Next alle kabels (stroom, coax en ethernetkabel) uit te halen en die in de muur (waar Ziggo binnenkomt in woning, internetkabel dus en de coax kabel) uit te halen en twee minuten te wachten, dan terug insteken, 10 minuten wachten eer alles weer opgestart was, heeft gewerkt.

Nu tweede dag dat we weer gewoon zonder onderbreking kunnen kijken.
Wie weet heeft iemand hier wat aan, dus post het maar!

AnnieB
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 36Reacties
  • 0Oplossingen
  • 20Likes