Template

Level 16
  • 2185Posts
  • 48Oplossingen
  • 654Likes

Streaming diensten als kanaal verwijderen

Suggestie om alle streaming diensten te verwijderen als kanaal nummer, dus ook die van oa Film1. Dit is alleen maar hinderlijk, de streaming diensten zitten ook in het App menu, waar ze thuis horen. 

22 Reacties 22
Pineapple

Level 16
  • 1465Posts
  • 168Oplossingen
  • 535Likes

Nee, dit moet gewoon beschikbaar blijven als kanaalnummer. Niet iedereen maakt of wil gebruik maken van een app. 

Steefb

Level 19
  • 14857Posts
  • 2849Oplossingen
  • 6523Likes

Film 1 Is natuurlijk niet alleen een streaming dienst, maar ook gewoon een lineaire zender.

Voor de overige streamers ben ik het met je eens, die kanaalnummers zijn overbodig en starten gewoon de app op.

MR_CHIP

Level 18
  • 9295Posts
  • 119Oplossingen
  • 3203Likes

je kan ook een favoriete zenderlijst maken en die daar niet in zetten 

pvdh14

Level 6
  • 123Posts
  • 3Oplossingen
  • 48Likes

Nee, dit moet gewoon beschikbaar blijven als kanaalnummer.

Template
Topicstarter
Level 16
  • 2185Posts
  • 48Oplossingen
  • 654Likes

@Pineapple  @pvdh14 @Deze moeten helemaal niet beschikbaar zijn, streaming diensten zijn een streaming dienst en geen lineaire tv. Dit is alleen maar onnodige overlast, een favorieten lijst maken is geen oplossing

Dit is ook geen service van Ziggo om deze streaming diensten in de kanalen lijst te plaatsen. 

Het is vrij normaal dat Apps van streaming diensten apart opgeroepen moeten worden. 

@Steefb Ik nam Film1 alleen als voorbeeld voor diens streaming dienst dat in de lijst voorkomt, uiteraard niet voor de lineaire kanalen. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 7704Posts
  • 2279Oplossingen
  • 3623Likes

Hi allen, 

Persoonlijke voorkeuren maken behoorlijk wat los hier bij iedereen! Het is duidelijk dat iedereen hier een andere mening over heeft en laten we deze respecteren met zijn allen. Ik heb enkele berichten verwijderd die in strijd zijn met onze huisregels. Laten we het hier gezellig houden en houd de huisregels in acht bij het plaatsen van je bericht. 

pvdh14

Level 6
  • 123Posts
  • 3Oplossingen
  • 48Likes

Sommige gebruiken ook voice opdrachten. Dan is een kanaalnummer snel te zeggen en te switchen binnen de apps. 

Pineapple

Level 16
  • 1465Posts
  • 168Oplossingen
  • 535Likes

Bedankt @Cecilia ! 

Template
Topicstarter
Level 16
  • 2185Posts
  • 48Oplossingen
  • 654Likes

@pvdh14 Het is makkelijker om Netflix, Prime etc te zeggen. De voice command is dan ook geen reden om het als kanaal nummer te houden. 

pvdh14

Level 6
  • 123Posts
  • 3Oplossingen
  • 48Likes

@Template Ik respecteer je mening, maar jammer dat je geen rekening houdt met andere klanten die hier wel gebruik van (willen) maken.

We zullen afwachten of er iets met jou suggestie gedaan wordt door Ziggo.

Misschien kan Ziggo een uitleg geven wat hun gedachten gang is om een app (wel) aan een kanaal te koppelen.

Garihd

Level 12
  • 721Posts
  • 25Oplossingen
  • 356Likes

@pvdh14  schreef:

We zullen afwachten of er iets met jou suggestie gedaan wordt door Ziggo.

Misschien kan Ziggo een uitleg geven wat hun gedachten gang is om een app (wel) aan een kanaal te koppelen.

Heel simpel een kanaal nummer onthouden om de app te starten werkt veel sneller dan eerst naar een menu te moeten. Kortom dit is puur klant gemak. Met andere woorden dit is een service vanuit Liberty Global Ziggo heeft hier vrij weinig over te zeggen.

Template
Topicstarter
Level 16
  • 2185Posts
  • 48Oplossingen
  • 654Likes

@Garihd Dit is het tegengestelde van klantgemak. Het is verre van gemak. Het zit alleen maar in de weg. Een eigen favoriete lijst maken is ook geen oplossing.

Gio2903

Level 16
  • 2247Posts
  • 118Oplossingen
  • 1507Likes

ik ben het wel met template eens, je kunt niet zappen van 140 naar 201 omdat ie dan dus netflix opent op 150 etc etc. en een functie weghalen/laten staan hoeft niet he mensen. een instelling in het menu om het aan en uit te zetten zou ook gewoon mogelijk moeten zijn, (bijna) alles is programmeerbaar tegenwoordig.

apps openen dmv tv-kanaal: ja/nee. oid.

Template
Topicstarter
Level 16
  • 2185Posts
  • 48Oplossingen
  • 654Likes

@Gio2903 Inderdaad, ook als je dan uit bijvoorbeeld Netflix gaat, verloopt dat niet altijd vlekkeloos. 

Garihd

Level 12
  • 721Posts
  • 25Oplossingen
  • 356Likes

@Template  schreef:

@Garihd Dit is het tegengestelde van klantgemak. Het is verre van gemak. Het zit alleen maar in de weg. Een eigen favoriete lijst maken is ook geen oplossing.

Dat het in de weg kan zitten in het zenderoverzicht en vooral onhandig met het zappen daar ben ik het wel mee eens. Wat mij persoonlijk betreft horen apps van derden helemaal niet thuis op een TV ontvanger maar daar gaat het niet om.

Via de Next en Next Mini kan je de zendervolgorde toch aanpassen of kan dat alleen met de app en website?

MR_CHIP

Level 18
  • 9295Posts
  • 119Oplossingen
  • 3203Likes

de zendervolgorde aanpassen kan door een favorieten lijst te maken

Gio2903

Level 16
  • 2247Posts
  • 118Oplossingen
  • 1507Likes

ik ga toch geen profiel maken, met vervolgens alle zenders behalve de apps 😛

maargoed, het is een oplossing idd

Garihd

Level 12
  • 721Posts
  • 25Oplossingen
  • 356Likes

Vreemd in de app en via de website kan dat ook zonder een profiel. De kanaalnummers houden is natuurlijk ook mogelijk maar dan helemaal aan het eind na het laatste radiokanaal nummer dus vanaf 905. Ik vermoed dat ook dit niet wenselijk is voor de topic starter.

Het zal in ieder geval niet op korte termijn veranderen of er moeten duizenden klanten hierover klagen.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 21887Posts
  • 993Oplossingen
  • 6856Likes

Op zich op Film1 na waren er voorheen alleen Netflix en Videoland

Omdat de Media Box Next en Mini nu zo in elkaar zitten, weten sommige niet waar de Apps staan en kijken ze op internet zien ze zender 150 of 151 maar dan kan je de Apps als je de Media Box aanzet, meteen in je scherm zetten, je kan terug kijken, je hebt een overzicht, je kan een gids bekijken, allemaal dingen die mee spelen.

Ja aan de ene kant voor wie het gebruikelijk is de zenders gebruiken

Nee voor wie een extra handeling naar de Homeknop :ab_hoofdmenu: dan op tabblad Apps.

Denk dat het laatste omslachtig is en de zender sneller is. Zal een twee strijd zijn, wat de ene makkelijker vind als de ander, en ik geef men geen ongelijk ik snap je punt @Template  niet dat we elkaar niet begrijpen. Bedoel het goed 😉

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.