Peter62

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Stream kwaliteit

Met de Ziggo Go app kun je de sream kwaliteit, en dus ook de beeld kwaliteit, instellen op:
Automatisch, laag, midden en hoog.
Echter dat werkt alleen maar op je telefoon, de app "ziet" waarschijnlijk dat je via een databundel streamt.
Op mijn laptop én tablet is deze keuze er niet, dan staat de app altijd op "hoog". (Zelfde app!)
Maar op vakantie stream ik via mijn telefoon met "mobiele hotspot"
Graag zo ik, en waarschijnlijk vele met mij, dat deze keuze er altijd is! En laat dus de app niet zelf beslissen.

Voor diegene die geïntereseert zijn in de diverse data verbuiks keuzes:
Laag ongeveer 300MB per uur
Midden ongeveer 700 MB per uur
Hoog ongeveer 3GB per uur

Dis het gaat op hoog nogal hard van je databundel!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @Peter62. Welkom op de Community. Top dat je een account aangemaakt hebt om je verzoek/idee te delen!

In dit topic ga ik hier ook op in. Ik ga het nogmaals intern doorzetten, in de hoop dat hier verandering in zal komen!

Bekijk in context

13 Reacties 13
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1872Likes
Hoi Peter62,

Is het niet zo dat je op je tablet dan via Wifi zit? Dan is het toch ook niet belangrijk of het nu hoog of laag kwaliteit is? Waarschijnlijk zie je het op je telefoon wel omdat je via 4G op internet zit en dan kan je kiezen hoe je deze wilt zien. Ga je met je tablet via je mobiel op internet dan ziet je tablet gewoon een Wifi spot en geen 4G, waarschijnlijk ligt het daar aan. Je telefoon ziet het dan wel maar je Tablet niet 🙂

Maar gelijk heb je, het is misschien wel handig om dit altijd zelf ik te kunnen stellen.
Peter62
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
EnergieBoy,

Dat is precies wat ik ook denk, dus de beweegreden van de programmeur van de app is logisch.
Thuis is er geen probleem, dan zit ik toch met snel wifi.
Maar, gelukkig, sinds kort kunnen we overal in Europa kijken, echter dan wel via 4G en dan is er dus wel een probleem. Formule 1 kijken kost dan zomaar ongeveer 12Gb aan data en dat is véél! Als ik dan ook de kwalificaties wil zien loop ik zomaar richting de 20Gb.
Vandaar deze topic, ik hoop dat de ontwikkel afdeling van Ziggo hier mee leest en met een (snelle) oplossing komt.
Het zou prettig zijn als ze in dit geval een tijdsbestek konden geven.
Ik wacht in spanning af.
:smirk:
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @Peter62. Welkom op de Community. Top dat je een account aangemaakt hebt om je verzoek/idee te delen!

In dit topic ga ik hier ook op in. Ik ga het nogmaals intern doorzetten, in de hoop dat hier verandering in zal komen!
masterm1nd

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wanneer komt hier eens verbetering in? Elke vakantie heb ik dit probleem. Dit moet toch simpel op te lossen zijn!? Zeer klantonvriendelijk om je klanten zo op kosten te jagen.
Peter62
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Op kosten jagen kan nog véél erger. Ikzelf zit bij Tele2 en bij die krijg ik via sms in het buitenland de mededeling dat ná 8Gb ik 6 cent per Mb moet betalen. Dan kost mij een F1 uitzending minimaal 60 euro! Hallo hééé!
Ik kijk nu op een 8 ich tablet en dan gebruik je ongeveer 1,2G per uur. Dan kan je net een F1 uitzending incl voor- en na bespreking kijken.
Kortom, Ziggo, doe er wat aan!
masterm1nd

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Echt schandalig, ik heb de afgelopen 3 dagen op vakantie een aantal voetbalwedstrijden gekeken en wat gestreamd. Ik zit bij Youfone en die rekenen doodleuk 10 cent per MB buiten de bundel, dat is 100 euro per fucking GB. Dit grapje heeft me de afgelopen dagen al minimaal €60 gekost. Ongelooflijk, Ziggo doe hier snel iets aan!
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1872Likes
Wat dacht je dan van Wifi?
Iedereen weet toch dat het dataverkeer slurpt.
Peter62
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
EnergieBoy:
Voor de duidelijkheid, ik heb een onbeperkt abonnement, maar zoals dus blijkt dus niet in het buitenland. Ze zeggen dat het een Europese regel is en dat dit bij elke provider zo is.
Ik heb voor dit abbo gekozen omdat ik geen gezeur wou hebben maar dat is dus valse hoop.
Afwachten maar of Ziggo er vóór komend seizoen iets aan doet. :rolling_eyes:
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1872Likes
Hoi Peter62
Onbeperkt internet abonnement is alleen geldig in Nederland!
Als je in het buitenland bent dan zitten er allemaal regeltjes aan vast en ben je niet onbeperkt niet. Kijk maar naar het abonnement van Vodafone, ik heb 20GB abonnement maar ik mag maar 10GB in het buitenland gebruiken en dat moet dan ook nog eens evenredig zijn met 4 of 6 maanden GB gebruik in Nederland.

Daar zitten zoveel regels aan je mobiel internet, zeker in het buitenland. Zou dan toch nog eens goed informeren bij je Mobiele Provider!

Ziggo Go kan je onbeperkt blijven bekijken, dat is het probleem niet 🙂
seninha

Level 1
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ben benieuwd of dit "probleem" al aangepakt is.

Ik heb in de auto een 4g verbinding die dan een Wifi Hotspot aanmaakt.

Mijn zoon heeft tijdens een rit gister vanin totaal 2 uur ruim 2gb verbruikt van de 10gb die ik heb.
Youtube en netflix hebben wel mogelijkheid om stream omlaag te brengen, zou met Ziggo ook moeten kunnen.

Ga aankomende vrijdag op vakantie dus dat wordt dus geen Ziggo go
DukenuKoen1821

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ha Ziggo,

Drie jaar later, al enige voortgang op dit punt? Bij KPN kon ik dit vrij eenvoudig instellen..

Vriendelijke groet,

Koen

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19177Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

Goedemorgen @DukenuKoen,

Zoals bekend is het op dit moment alleen mogelijk om in de Ziggo Go app (Android & iOS) onder de instellingen (Tandwiel) de Stream kwaliteit aan te passen naar Automatisch, Hoog, Medium of Laag. Zie hiervoor ook onderstaande screenshot uit de Ziggo Go App. De feedback om deze optie ook te implementeren voor bijvoorbeeld Ziggo Go via de laptop is intern doorgegeven aan de ontwikkelaars. 

Screenshot Ziggo Go - Instellingen - App voorkeuren (Android)

DukenuKoen1821

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ha Paul, 

 

Fijn dat het drie jaar geleden is doorgegeven aan de ontwikkelaars. Misschien dat het bij hen in de spambox is beland? De toeslagenaffaire wordt nog sneller afgehandeld dan dit. Maar zonder dollen, geen enkel probleem verder. In ieder geval handig dat dit via de Ziggo Go app ingesteld kan worden, zoals bekend, waarvan akte.

 

Voor degenen die hier nog mee worstelen, via Netlimiter kun je op de laptop per applicatie de maximale datasnelheid instellen. Als je dat doet voor Chrome kun je het dataslurpende Ziggo Go binnen de perken houden. 

 

Nogmaals dank je reactie Paul, ik heb het een duimpje gegeven. Een hele fijne dag gewenst!

Uitgelicht topic