junior

Level 10
  • 443Posts
  • 19Oplossingen
  • 99Likes

Stingray Music (web)app (Veranderd per 1 april 2019)

*** Ziggo Digitale Radio hebben we ook Stingray Music kanalen (863 t/m 906). Stingray presenteert zich op de website als een leverancier van muziekproducten aan o.a. contentproviders zoals Ziggo, KPN, T-Mobile etc. en heeft best veel gevarieerde muziekkanalen.

Ze hebben ook een app en een 'webapp', waar je als klant van Ziggo ook ('gratis') gebruik van kan maken. Nieuwsgierig als ik ben heb de app geïnstalleerd en op de website van Stingray een account aangemaakt, wat je vervolgens moet koppelen aan je Ziggo abonnement. Dat gaat overigens best wel geinig. Je moet de geïnstalleerde app 'laten luisteren naar een Stingray kanaal' ten bewijze dat je Stingray kan ontvangen (en dus een geldig abonnement hebt). Even met de iPhone voor de TV dus, doen ze leuk én 't werkt goed! Dit moet overigens iedere 180 dagen herhaald worden, ter controle of je nog een geldig abonnement hebt denk ik.

Hier kun je de apps vinden...
Apple App Store
Google Play Store



Zoals gezegd kun je Stingray Music ook via de browser benaderen, als je de accountkoppeling met Ziggo hebt gemaakt, en wel hier: webplayer.stingray.com



Veel luisterplezier enne, mocht dit topic al ergens staan (ik kon het zo snel niet vinden), mijn excuus... dan halen we dit gewoon weer weg! :sunglasses:
26 Reacties 26
Verwijderd account
Niet van toepassing
Goeie tip, koppelen is inderdaad geinig, heb de audiokwaliteit op hoog gezet, ga nog ff testen met airplay via mijn receiver
junior
Topicstarter
Level 10
  • 443Posts
  • 19Oplossingen
  • 99Likes
mguzz wrote:
Goeie tip, koppelen is inderdaad geinig, heb de audiokwaliteit op hoog gezet, ga nog ff testen met airplay via mijn receiver
Benieuwd naar je ervaring! Ben zelf niet zo'n audiofiel, maar vind het wel lekker om soms even de oordopjes in te doen en wat muziek te luisteren. Er zitten best wel leuke kanalen tussen zag ik in de gauwigheid. Moet nog even echt op onderzoek. Tot gisteren wist ik eigenlijk niet eens dat we zo veel radiokanalen via de Mediabox (op de TV) kunnen ontvangen. Nooit naar gekeken! Tja. :wink:
junior
Topicstarter
Level 10
  • 443Posts
  • 19Oplossingen
  • 99Likes
Ik heb het inmiddels allemaal een beetje bekeken en uitgezocht, ik blijf de Stingray app gebruiken. Vind het leuk!

Zelf eigenlijk nog nooit apps als Spotify enzo gebruikt, omdat het me de 10 euro p/maand niet waard is én omdat ik best wel een uitgebreide muziekcollectie heb. Kan het dus ook niet helemaal met elkaar vergelijken maar volgens mij loopt Stingray aardig in de pas met de andere muziekaanbieders (zoals Spotify, Deezer etc.). Ik vind de Stingray app heel intuïtief en prettig werken, je hebt het eigenlijk zo onder de knie en ook de muziekkanalen, muziekthema's enzo... het muziekaanbod is uitgebreid en zeer gevarieerd. Kortom, kan het van harte aanbevelen! :smiley:

Snap niet zo goed dat Ziggo voor dit soort aardigheidjes geen actieve reclame maakt. Of heb ik iets gemist? Dus ergens vermelden dat je ook buiten 'je Ziggo omgeving' Stingray kan gebruiken, zonder dat je daar nog eens een apart abonnement voor moet afsluiten (impliciet betaal je er natuurlijk al voor)... ik vind het in ieder geval een leuk extraatje op je digitale TV/Radio abonnement.

Beetje off topic, maar ik hoop ook dat T-mobile het snel in de 'Datavrije Muziek' bundel gaat opnemen. Kost het me ook geen Mb's als ik onderweg ben :wink: ... de status is 'In Behandeling' dus dat komt vast wel goed.
HaroldFrl

Level 11
  • 628Posts
  • 11Oplossingen
  • 76Likes
Volgens mij werkt het pas sinds een jaar, daarvoor heb ik het ook al eens geprobeerd, maar werkte nog niet in combinatie met Ziggo.
Ik moet maar eens een nieuwe smartphone kopen, deze batterij is zo leeg 😕
junior wrote:

Beetje off topic, maar ik hoop ook dat T-mobile het snel in de 'Datavrije Muziek' bundel gaat opnemen. Kost het me ook geen Mb's als ik onderweg ben :wink: ... de status is 'In Behandeling' dus dat komt vast wel goed.

Lijkt me ook wel wat voor Vodafone(/Ziggo) 🙂
greensiam reens

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Geweldige app, gebruik hem elke dag in de bus naar mijn werk. Alle muziek stijlen en geen reclame of ander gelul tussendoor. Super!!!!!
Monique Coumans

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn Ziggo abonnement in de app op mijn gsm kan koppelen? Ik heb de app uit de Playstore gedownload en een account bij Stingray aangemaakt. Als ik me aanmeld krijg ik geen lijst met tv aanbieders te zien.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Je krijgt geen lijst met TV aanbieders te zien, je kunt de muziek afspelen vanuit muziek kanalen.
Klik op een kanaal, maak een keuze uit de soorten muziek en klik hier op, dan speelt de muziekstijl die je gekozen hebt.
Flodder

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Prima app, lijkt er op dat je niet meer na 180 dagen opnieuw moet autoriseren.
Bytes

Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Stingray-app verdwijnt!!!!
In de nieuwsbrief van Ziggo las ik over de nieuwe muziekdienst die Ziggo gaat introduceren ter vervanging van Stingray. Bij navraag bij de serviceafdeling hoorde ik dat dit inhield dat ook het gratis gebruik van de Stingray-app komt te vervallen. Op mijn vraag of er een andere app voor in de plaats zou komen gaf men aan dit dit waarschijnlijk niet het geval zou zijn. IK BAAL HIER ENORM VAN ZIGGO! Met het aanbod van de app had ik voor het eerst het gevoel dat Ziggo luisterde naar de klant: een gratis app met playlists en een uitstekende streaming via chromecast-audio.
Vind jij het ook jammer dat de app verdwijnt? Reageer dan op dit bericht en nodig anderen uit hetzelfde te doen. Wellicht dat Ziggo dan tot inzicht komt dat het nieuwe muziekaanbod voor velen als een verarming aanvoelt!
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Wellicht zou het handiger zijn als Stingray iets minder geld gaat vragen voor doorgifte zodat de providers niet afhaken?
Want ook KPN is er al mee gestopt.
Bytes

Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Oplossing: dan ontwikkelt Ziggo zelf een app (of ontwikkelt ZiggoGo door) zodat ze niet meer afhankelijk zijn en handhaven de gratis dienstverlening op dit terrein aan klanten!
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Zo werkt dat helaas niet. Ook via een zelfgemaakte app zou men dan Stingray doorgeven en dus moeten betalen. Gratis bestaat niet. Het is óf de gebruiker die betaalt, óf de provider (die dat dan vervolgens moet doorberekenen)
En aangezien Stingray geen reclameinkomsten heeft lijkt het mij dat ze een (te hoge?) vergoeding vragen aan providers die dat vervolgens gaan afzetten tegen het aantal mensen wat kijkt/luistert en dan de stekker eruit trekken.

Wellicht zou een eigen streamingdienst van Stingray tegen betaling een oplossing zijn. Dan betalen alleen de mensen die er gebruik van maken en ben je ook niet meer afhankelijk van onderhandelingen met providers.
Maar ik vrees dat als mensen zelf moeten gaan betalen voor de muziek, het overgrote deel net zo snel afhaakt als de providers.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Bytes wrote:
Oplossing: dan ontwikkelt Ziggo zelf een app (of ontwikkelt ZiggoGo door) zodat ze niet meer afhankelijk zijn en handhaven de gratis dienstverlening op dit terrein aan klanten!

Ziggo heeft nl. een muziekdienst gehad echter werd na 2jr de stekker er al uit getrokken wegens gebrek aan belangstelling , was trouwens niet gratis.



https://www.emerce.nl/nieuws/ziggo-stopt-muziekdienst
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Wat dacht je van de Stinggray app zelf te installeren op je eigen telefoon of tablet?
Kan je gewoon vinden in Apple Store of Google Play. Snap het probleem eigenlijk niet zo.

Of het een geld kwestie is, geen idee, ik zit niet op de stoel van die afdeling. Maar je kan gewoon nog blijven beluisteren via een app op je eigen device (niet die van Ziggo).
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
De app zal na enige tijd wel betaald moeten worden (edit: na 3 maanden lees ik net), of er komt een betaalde versie en een gratis versie met reclame.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
youriy wrote:
De app zal na enige tijd wel betaald moeten worden (edit: na 3 maanden lees ik net), of er komt een betaalde versie en een gratis versie met reclame.

En dat zal dus ook een reden zijn dat KPN en Ziggo zijn gestopt met deze dienst door te geven. Als ze daar dan ook meer geld voor vragen kan ik me voorstellen dat ze dan een ander alternatief gaan zoeken 🙂
emmalyanne

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Weet iemand of de stingray app gewoon gebruikt kan blijven worden nadat Ziggo stopt? En zijn hier kosten aan verbonden?
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
emmalyanne wrote:
Weet iemand of de stingray app gewoon gebruikt kan blijven worden nadat Ziggo stopt? En zijn hier kosten aan verbonden?

Volgens mij is daar nog helemaal niets zeker van (over de kosten).

Als je de app gaat installeren moet je aangeven dat je Ziggo hebt als provider. Dan krijg je de melding dat ze deze niet meer ondersteunen en dat je dan 3 maanden gratis Stingray krijgt. Dus waarschijnlijk moet je erna wel gaan betalen?!? Maar hoeveel en wat, dat heb ik nog nergens gelezen 😞
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Als ik naar andere landen kijk dan zal de app straks rond de 5 Euro per maand gaan kosten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic