RvS1962

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Stilstaand beeld Mediabox XL

Sinds december 2019 heb ik nog steeds problemen met regelmatig 1 seconde stilstaand beeld en geen geluid, daarna loopt alles weer gewoon door. Dit probleem komt met name voor op de commerciële zenders zoals Veronica, SBS6, RTL-7. Inmiddels is 3x een monteur langs geweest va Ziggo. Tevens 3x een nieuwe XL box gehad. Volgens monteurs zijn alle metingen en ontvangst goed. Alle kabels en wandcontact dozen zijn vervangen en ik heb zelf alle HDMI kabels vervangen voor de nieuwste versie. Tevens heb ik op aanraden van een Ziggo medewerker een keer geswitcht naar een andere HDMI poort op de TV. Maakt allemaal niets uit. 

Wie weet raad?

8 Reacties 8
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemiddag @RvS1962  en welkom op de Community,

Ontzettend vervelend dat je last hebt van storing op meerdere digitale tv kanalen! In de meeste gevallen wijst dit op een verstoring op 1 of meerdere frequenties. Het gevolg daarvan is dat je op 1 of meer zenders blokkerig, verstoord of geen beeld te zien krijgt. 

Ik raad aan met behulp van de stappen op deze pagina eerst een mogelijke oorzaak in de binnenhuisinstallatie uit te sluiten. Laat maar weten wat je bevindingen zijn nadat je dit hebt nagelopen.

RvS1962
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dit is allemaal al gecheckt. Gisteren de 4e monteur van Ziggo langs geweest. Heeft opnieuw alle wandcontactdozen en kabels gecontroleerd en de signaalsterkte gemeten. Alles is goed dus daar ligt het niet aan!

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Aan het signaal mag het dan inderdaad niet meer liggen, @RvS1962! We zijn inmiddels bijna een week verder en uit een notitie van mijn collega begrijp ik dat het probleem helaas nog steeds speelt ondanks het bezoek van de vierde monteur. Mijn collega heeft daarom een klachtencase aangemaakt voor je. Klachten zal contact opnemen met je om de huidige situatie te bespreken. Let wel dat zij het erg druk hebben en dat het langer kan duren dan gewoonlijk totdat je iets van hen hoort.

RvS1962
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik mag hopen dat het nu eindelijk tot een definitieve oplossing komt. Sinds december 2019 bestaan deze problemen en Ziggo heeft tot op heden geen oplossing kunnen bieden. Er is mij al vaker een Next box beloofd, maar is uiteindelijk nooit gebeurd! Best triest eigenlijk voor een trouwe vaste klant toch?

RvS1962
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Sinds kort een Next box gekregen. Echter ik kan het geluid van mijn LG tv (65LB730V) niet bedienen met de AB van de Nexct box. Via instellingen kan ik de TV prima koppelen en werkt de AB wel op het geluid. Zodra ik uit het menu ga werkt het niet meer? Al gebeld met Ziggo maar die begrijpen het ook niet. Iemand een idee?

 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @RvS1962

Wat vreemd dat de instelling alleen werkt binnen het menu. 
Als je het menu uitgaat en het werkt niet en je gaat daarna terug het menu in. Zie je dan de koppeling nog wel staan? 

RvS1962
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Probleem is inmiddels opgelost

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 796Posts
  • 91Oplossingen
  • 137Likes

Fijn om te lezen dat ht inmiddels is opgelost. Mocht je in de toekomst nog vragen of onze hulp nodig hebben, dan weet je ons te vinden.
Ik zal dit draadje sluiten. 

Uitgelicht topic