mijndert

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes

Sony Bravia TV's, CI+ en storingen tegelijk met internet gebruik? Schakel LNA uit

Recent hebben wij een nieuwe TV gekocht, een 49 inch Sony Bravia met 4k, Android TV, alles erop en eraan. Het installeren van de CI+ module was wederom makkelijk en we konden tv kijken.

Al snel bleek dat we storing op het tv signaal kregen zodra het internet ook gebruikt werd.

Even onze situatie schetsen: oud appartement met een woonkamersplitter naar de tv en het modem.

Dit probleem hebben we al eerder gehad waarna de wandcontactdoos is vervangen; die was veel te oud om HD zenders te kunnen bekijken. Ik verdacht daarom of de kabels of de splitter. Na alles vervangen te hebben was het probleem nog steeds aanwezig. Het moest dus iets in de tv zijn. Nu las ik wel op internet dat Sony Bravia's een wat gevoelige tuner hebben. Gevoelig voor storingen in het signaal dus blijkbaar.

Ik ben dus op zoek gegaan naar een oplossing in de instellingen van de tv zelf en kwam op den duur op "LNA" of "Low Noise Amplifier". Dat leek mij helemaal geen goed idee, om een signaal met kleine storingen op te blazen naar meer signaal. Mijn vermoeden werd inderdaad bevestigt via de Wikipedia pagina voor LNA. LNA is namelijk helemaal niet handig met DVB-C; het is meer uitgevonden voor DVB-T.

LNA is te vinden in de Sony Bravia in het menu waar je zoekt naar nieuwe zenders: http://www.sony-asia.com/support/attachments/445365/1.jpg

Na LNA uitgeschakeld te hebben is het tv beeld kristalhelder. De storingen zijn weg!

Wellicht is dit nuttig voor anderen die ook storingen ondervinden met hun Sony Bravia en dit wellicht oplossen via versterkers en andere troep tussen het signaal.
130 Reacties 130
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
grizzler schreef: "Misschien is er nu een persoon van Ziggo die hierop kan reageren?? "

In de basis is dit een klant helpt klant forum en komen Ziggo moderators eens in de paar werkdagen langs in ieder topic.

Heb je al contact gehad met Ziggo hierover?

Misschien kan Lycke Ziggo even meekijken als ze vandaag nog tijd heeft.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Het filter M-HPF-85 werkt goed om blokjes van Sony tv's te laten verdwijnen, echter zo gauw als je van interactieve diensten via dezelfde tv gebruik wilt maken moet je het filter er tussenuit halen, want het filter houdt dan wel de blokjes tegen maar ook het retour-signaal en dat is jammer.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
grizzler Is er nog voortgang in de oplossing van je problemen?
grizzler

Level 3
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Be rt Dat is vandaag afwachten. Monteur 2 komt voor de tv nadat monteur 1 het probleem alleen maar erger gemaakt heeft. Andere monteurs zijn er al bij geweest en er werd gesproken over instraling en door vervanging van kabels is dat ook uitgesloten. 2de tv aangesloten en die heeft geen problemen. Dus dan ligt het aan de Sony tv. Maar wat nu de oplossing is geen idee. Na een periode van 10 maanden in de ellende is mijn tax bereikt zeg maar.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Zo, dat is balen, ik begrijp dat het een grens bereikt wordt. grizzler
Hoop voor je dat er nu een doorbraak komt.

Houdt ons SVP op de hoogte op dit forum, wij zijn altijd nieuwsgierig naar mogelijkheden of juist de onmogelijkheden en oorzaken.

Succes gewenst.
grizzler

Level 3
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Monteur van CE Repair zonet letterlijk de deur uit getrapt. Hij kwam alleen fotos maken en niet iets oplossen. Door iedereen is bevestigd dat het ligt aan de tv zelfs door Sony. MAAR CE Repair zegt dat het niet zo is. Als je dus een zekere Frans van CE Repair over de vloer krijgt met een gsm dan komt er geen oplossing!! Selectro heeft het probleem alleen maar erger gemaakt en CE Repair doet helemaal niks want volgens hun ligt het toch aan Ziggo. Ik heb zonet de MediaMarkt gebeld en Sony en gezegd dat er vandaag een oplossing moet komen na 10 maanden want de koek is op.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
grizzler
Dan heb je ruim de tijd en mogelijkheden gegeven om het probleem op te lossen aan de leveranciers.
Je hebt instraling ook uitgesloten, dus een nieuwe TV of geld terug.
grizzler

Level 3
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Bij deze dan de update. Ik was er gisteren pan klaar mee en ben met de tv naar de MediaMarkt gegaan. Daar gingen ze hem testen. En wat gebeurde er? Een en al blokken. Omdat ik iets teveel signaal binnen krijg waren de blokken bij mij niet continu aanwezig. Bij de MediaMarkt is het signaal precies goed. En een en al blokken niet normaal meer. Ik heb mijn geld terug gekregen en heb gelijk de nieuwste Samsung tv mee genomen. Ik kan nu eindelijk weer genieten van een mooi strak beeld zonder blokken.
Wat wel geinig is om te weten is dat ik zonet een email kreeg van CE Repair dat ze tijdens het huisbezoek hebben vast gesteld dat er niks mankeert aan de tv maar dat het ligt aan Ziggo.
Die heb ik gelijk duidelijk gemaakt dat ze even de tv moeten bekijken die bij de MediaMarkt ligt en dan weer een oordeel moeten geven. En dat noemt zich een reparatie bedrijf. Het is gewoon idioot dat zulke bedrijven stug blijven volhouden dat het niet aan de tv ligt ook al is er genoeg bewijs dat het daar wel aan ligt. Gewoon te idioot voor woorden.
Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes
Hoi, gelukkig heb je nu een goede TV. Veel kijkplezier. :tv: :tv: :tv:
grizzler

Level 3
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Beeblebrox wrote:
Hoi, gelukkig heb je nu een goede TV. Veel kijkplezier. :tv: :tv: :tv:


Bedankt. Dat gaat nu eindelijk na 10 maanden zeker lukken. Maar het laatste woord is hier nog niet over gesproken naar CE Repair en naar Sony toe. Je wordt gewoon neer gezet als een of ander mongooltje
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
grizzler Dat heb je goed aangepakt, daar het toch aan Sony blijkt te liggen en CE repair, zou ik daar zeker een compensatie aanvragen voor de tijd en de kosten.
Ben benieuwd hoe ze reageren.
grizzler

Level 3
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Be rt wrote:
grizzler Dat heb je goed aangepakt, daar het toch aan Sony blijkt te liggen en CE repair, zou ik daar zeker een compensatie aanvragen voor de tijd en de kosten.
Ben benieuwd hoe ze reageren.
Be rt wrote:
grizzler Dat heb je goed aangepakt, daar het toch aan Sony blijkt te liggen en CE repair, zou ik daar zeker een compensatie aanvragen voor de tijd en de kosten.
Ben benieuwd hoe ze reageren.


Sony hun antwoord is: Wanneer de televisie is ingeleverd bij de verkoper is het verkoopcontract met Sony beëindigd en vervallen al uw rechten
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Dat was een makkelijke afschuiver voor ze. grizzler
Geen goede reclame voor Sony service, dit akkefietje.

Heeft de Mediamarkt nog iets leuks gedaan voor je?

In ieder geval veel kijkplezier gewenst.:relaxed:
grizzler

Level 3
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Ja en nee Be rt Ik heb wel korting gekregen op de nieuwe tv. Maar dat staat totaal niet evenredig met het gezeik van 10 maanden lang.

Kijk plezier gaat nu zeker lukken.
Piettt

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Oplossing voor blokjes cq blokkerig beeld met de Sony Bravia Oled KD55AF8 met Ci+ Module.
Ik woon in voormalig UPC-gebied.
Ook bij mij was de oplossing het uit zetten van de " LNA (CH35) " .
LNA betekend waarschijnlijk Low Noise Amplifier dus waarschijnlijk een soort ingebouwde antenne-versterker die iets te enthousiast zijn best doet.
PC's etc. staan hier altijd aan en ik heb niet gekeken of dit er evt. nog invloed op had.
Mijn andere TV met mediabox had geen problemen dus de verdenking ging snel naar de Sony.

Een Belgische Sony-help-mevrouw wist niks, laat mij later terug bellen,
wilde mij de totale TV laten resetten en zou dat even in een e-mailtje zetten welke ik nooit heb ontvangen.
De medewerkers van Ziggo hadden ook geen idee (bijna een monteur laten komen) en bij de laatste heb ik geprobeerd om deze oplossing aan zijn verstand te peuteren (altijd handig voor andere Sony-klanten) maar hij drukte mijn geluid uit terwijl hij met z'n collega overlegde welke smoes hij straks moest vertellen omdat hij te laat was gearriveerd...

Home>>>>> Instellingen>Zender installatie>Digitaal Setup>Digitale afstemming>LNA(CH35) aan>uit.
Verwijderd account
Niet van toepassing
HalloPiettt,
Die optie is al eerder aangeboden binnen dit topic, niks nieuws dus, alleen niet alle Sony-tv's hebben een LNA die je uit kunt zetten, mijn Sony van 2018 in ieder geval niet en heb het opgelost met het eerder in dit topic besproken filter.
Het filter is alleen geschikt voor een simpele kabelaansluiting zonder interactieve diensten.
Piettt

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Te vroeg gejuicht.
Als ik m'n PC stevig aan het downloaden/uploaden is dan zijn er toch nog wat blokjes over
maar het is wel een stuk minder.
M. Irtes

Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Goedemiddag,
Ik heb een nieuwe Sony KD49Xf9005
Ci+ geïnstalleerd en het beeld was met de blokken en vast .
Vandaag een filter M-HPF-85 vanaf splitter naar tv gemonteerd . En de beeld is perfect ! internet werkt goed . Wat zware video bestanden gedownload en geupload . Helemaal geen probleem .
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
M. Irtes Dank voor je bericht, dit maakt het steeds duidelijker wat de juiste oplossing is.
Bijna Weekend

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb nu sinds kort op mijn Sony uitval van zenders. Krijg dan in beeld zender is gecodeerd. Controleer of het CL module en smartcard juist zijn ingevoerd. En zwart beeld.
Kreeg van Ziggo te horen dat een nieuwe Card kon worden gehuurd voor 2€ extra in maand. Dit ter vervanging en omdat de ziggo card ooit bij mediamarkt was gekocht en niet via Ziggo ?
Uiteindelijk heb ik dit verhaal weten uit te sluiten door card van mijn andere tv te gebruiken. Deze had nooit klachten maar ging op de nieuwe tv dezelfde klachten vertonen. Ziggo helpdesk geeft nu aan dat dit nu aan mijn nieuwe Sony A1 Bravia Oled ligt.
Vervolgens tv zaak gebeld die monteur stuurde. Deze gaf aan dat het mogelijk zou worden veroorzaakt door “on demand” functie. Deze heeft hij uitgezet. Herkent iemand dit verhaal of heeft dezelfde klacht en mogelijk andere oplossing?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic