mijndert

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes

Sony Bravia TV's, CI+ en storingen tegelijk met internet gebruik? Schakel LNA uit

Recent hebben wij een nieuwe TV gekocht, een 49 inch Sony Bravia met 4k, Android TV, alles erop en eraan. Het installeren van de CI+ module was wederom makkelijk en we konden tv kijken.

Al snel bleek dat we storing op het tv signaal kregen zodra het internet ook gebruikt werd.

Even onze situatie schetsen: oud appartement met een woonkamersplitter naar de tv en het modem.

Dit probleem hebben we al eerder gehad waarna de wandcontactdoos is vervangen; die was veel te oud om HD zenders te kunnen bekijken. Ik verdacht daarom of de kabels of de splitter. Na alles vervangen te hebben was het probleem nog steeds aanwezig. Het moest dus iets in de tv zijn. Nu las ik wel op internet dat Sony Bravia's een wat gevoelige tuner hebben. Gevoelig voor storingen in het signaal dus blijkbaar.

Ik ben dus op zoek gegaan naar een oplossing in de instellingen van de tv zelf en kwam op den duur op "LNA" of "Low Noise Amplifier". Dat leek mij helemaal geen goed idee, om een signaal met kleine storingen op te blazen naar meer signaal. Mijn vermoeden werd inderdaad bevestigt via de Wikipedia pagina voor LNA. LNA is namelijk helemaal niet handig met DVB-C; het is meer uitgevonden voor DVB-T.

LNA is te vinden in de Sony Bravia in het menu waar je zoekt naar nieuwe zenders: http://www.sony-asia.com/support/attachments/445365/1.jpg

Na LNA uitgeschakeld te hebben is het tv beeld kristalhelder. De storingen zijn weg!

Wellicht is dit nuttig voor anderen die ook storingen ondervinden met hun Sony Bravia en dit wellicht oplossen via versterkers en andere troep tussen het signaal.
130 Reacties 130
grizzler

Level 3
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Teun Heb je een voorbeeld hoe ik deze sperfilter moet plaatsen? Ik wil het graag in 1 keer goed doen zodat ik zeker weet dat dat gedeelte helemaal 100% in orde is.
Verwijderd account
Niet van toepassing
grizzler wrote:
Teun Heb je een voorbeeld hoe ik deze sperfilter moet plaatsen? Ik wil het graag in 1 keer goed doen zodat ik zeker weet dat dat gedeelte helemaal 100% in orde is.

Hallo grizzler en Teun,
daar ben ik ook wel benieuwd naar, ik las binnen dit topic dat je het filter bij de ingang van de versterker moet plaatsen en niet in een kabel naar de tv.???
grizzler

Level 3
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
N.N. wrote:
grizzler wrote:
Teun Heb je een voorbeeld hoe ik deze sperfilter moet plaatsen? Ik wil het graag in 1 keer goed doen zodat ik zeker weet dat dat gedeelte helemaal 100% in orde is.

Hallo grizzler en Teun,
daar ben ik ook wel benieuwd naar, ik las binnen dit topic dat je het filter bij de ingang van de versterker moet plaatsen en niet in een kabel naar de tv.???

Een foto ofzo zou enorm super zijn. Dan weet ik zeker dat het goed aangesloten is
Verwijderd account
Niet van toepassing
grizzler wrote:
N.N. wrote:
grizzler wrote:
Teun Heb je een voorbeeld hoe ik deze sperfilter moet plaatsen? Ik wil het graag in 1 keer goed doen zodat ik zeker weet dat dat gedeelte helemaal 100% in orde is.

Hallo grizzler en Teun,
daar ben ik ook wel benieuwd naar, ik las binnen dit topic dat je het filter bij de ingang van de versterker moet plaatsen en niet in een kabel naar de tv.???

Een foto of zo zou enorm super zijn. Dan weet ik zeker dat het goed aangesloten is

Meestal staat er wel een pijl of zo op zo'n ding voor de juiste richting, de uitgang naar de tv dus.
We zijn benieuwd naar het antwoord van Teun en een foto van het filter staat al binnen dit topic.
grizzler

Level 3
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
N.N. wrote:
grizzler wrote:
N.N. wrote:
grizzler wrote:
Teun Heb je een voorbeeld hoe ik deze sperfilter moet plaatsen? Ik wil het graag in 1 keer goed doen zodat ik zeker weet dat dat gedeelte helemaal 100% in orde is.

Hallo grizzler en Teun,
daar ben ik ook wel benieuwd naar, ik las binnen dit topic dat je het filter bij de ingang van de versterker moet plaatsen en niet in een kabel naar de tv.???

Een foto of zo zou enorm super zijn. Dan weet ik zeker dat het goed aangesloten is

Meestal staat er wel een pijl of zo op zo'n ding voor de juiste richting, de uitgang naar de tv dus.
We zijn benieuwd naar het antwoord van Teun en een foto van het filter staat al binnen dit topic.


Ik bedoelde een foto hoe dat het eruit ziet als hij goed geinstalleerd is. 1 foto zegt meer dan duizend woorden 😉
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Hallo

Een foto heb ik helaas niet maar op de versterker zit op de ingang een f connector aansluiting en daar moet hij op. Hij past maar op 1 manier. Connector van de ingang van de versterker losschroeven filter plaatsen op de versterker ingang en dan dan de kabel die los hebt geschroefd weer aansluiten.
Kan desnoods vanavond wel even een foto plaatsen. Ben nu nl op mijn werk.

vr gr Teun
grizzler

Level 3
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

En hij is er tussen geplaatst. In de bon van Ziggo stond trouwens een ander type versterker dan hier aan de wand zit of is het wel dezelfde als ik zei?
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Zo moet hij inderdaad zitten.

Nu maar afwachten dus!

Teun
grizzler

Level 3
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Teun wrote:
Zo moet hij inderdaad zitten.

Nu maar afwachten dus!

Teun

Nog steeds de irritante blokken in beeld helaas. LNA staat uit en sperfilter geplaatst. Zijn er nog meer opties?
grizzler

Level 3
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Nou Teun die sper filter bij de ingang is geen oplossing want nu werkt mijn Horizon niet meer. Sowieso werkte het niet want ik heb nog steeds blokken in beeld. Ik haal hem er tussen uit want wil toch graag af en toe mijn Horizon box gebruiken.
grizzler

Level 3
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Be rt wrote:
grizzler Dat kan je altijd proberen, het is soms even zoeken voordat de Mediabox XL lekker loopt.
Als het signaal maar ergens in goed staat.

Een demper kan één probleem hebben, dat ook je retour signaal gedempt wordt.
Maar dat kun je zien in je Mediabox XL: een computer/laptop met een UTP kabel aansluiten aan je Mediabox XL en met je browser inloggen op: http://192.168.192.1 admin/admin en dan op upstream klikken, als daar de waarden allemaal op 51 staan is het niet goed en kan de Mediabox XL de Ziggo servers niet goed bereiken.

Je zou, in 2e instantie, ook kunnen proberen om vanaf de AOP te splitten en rechtstreeks je Mediabox XL aan te sluiten.

Ik hoor graag de resultaten.


Demper werkt wel maar geeft geen resultaat. Nog steeds elk uur blokken in beeld. Idem met de CI+ module. Sperfilter helpt niet want als die er tussen zit werkt replay tv niet meer en daarvoor gebruik ik de Horizon
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
grizzler wrote:
Nou Teun die sper filter bij de ingang is geen oplossing want nu werkt mijn Horizon niet meer. Sowieso werkte het niet want ik heb nog steeds blokken in beeld. Ik haal hem er tussen uit want wil toch graag af en toe mijn Horizon box gebruiken.


Hallo.

dat is natuurlijk balen dat het niet lekker werkt. en wat als je de tv rechtstreeks aansluit, dus zonder versterker of wat dan ook en even je modem uitzetten?? kijk eens wat hij dan doet.

Teun
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74990Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes
En de sperfilter vlak voor de TV?
grizzler

Level 3
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Be rt wrote:
En de sperfilter vlak voor de TV?


Dan zou het al een beetje nut moeten hebben dat ik hem bij het begin van de kabel doe. En dat had het helaas ook niet. Mijn tv zit 1,5 meter van de hoofdaansluiting. Hoofdaansluiting zit in de woonkamer precies in de hoek waar de tv ook staat.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74990Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes
Ik bedoel na de versterker en voor de TV of had je die al geprobeerd?
Kon het zo snel niet terugvinden.
grizzler

Level 3
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Be rt wrote:
Ik bedoel na de versterker en voor de TV of had je die al geprobeerd?
Kon het zo snel niet terugvinden.
Be rt wrote:
Ik bedoel na de versterker en voor de TV of had je die al geprobeerd?
Kon het zo snel niet terugvinden.


Nee nog niet geprobeerd. Moet ook even kijken of dat past. Ik heb een Sony Bravia KD-55A1 en die heeft die rare voet.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Update:
vandaag filter ontvangen voor de Sony tv via Expert Apeldoorn.
Werkt perfect voor de 'gewone' tv-aansluiting, dus coax rechtstreeks op tv als je via CI+ kijkt.
Werkt niet in combinatie met Ziggo Mediabox XL, is met die combinatie dus niet nodig omdat er allerlei foutmeldingen optreden na montage van het filter.
grizzler

Level 3
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
N.N. wrote:
Update:
vandaag filter ontvangen voor de Sony tv via Expert Apeldoorn.
Werkt perfect voor de 'gewone' tv-aansluiting, dus coax rechtstreeks op tv als je via CI+ kijkt.
Werkt niet in combinatie met Ziggo Mediabox XL, is met die combinatie dus niet nodig omdat er allerlei foutmeldingen optreden na montage van het filter.


Heb je helemaal geen blokken meer? Met rechtstreeks bedoel je dat je er geen versterker tussen hebt?
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Hallo N.N.

Goed om te horen dat expert het voor je geregeld heeft. dus nu maar afwachten of het goed blijft!

Teun
grizzler

Level 3
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Be rt wrote:
Ik bedoel na de versterker en voor de TV of had je die al geprobeerd?
Kon het zo snel niet terugvinden.


Ook net geprobeerd maar nog steeds blokken helaas
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.