Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Teun wrote:
Hallo N.N.
Het filter heb ik via een andere weg. Ik heb nog wel een liggen. Deze kan ik wel even bekijken en de nummers noteren. Volgens mij heeft een leverancier van expert ze gewoon op voorraad.
Als je wilt wil ik dus wel even voor je kijken.
Teun
grizzler wrote:
Dat geeft niet N.N. Alle hulp is welkom. En als we mekaar kunnen helpen dan is dat super. https://www.bol.com/nl/p/braun-telecom-retourband-sperfilter-m-hpf-85/9200000079731211/ dat is de sperfilter die je moet hebben trouwens. Ik ga eens proberen die storing op te wekken. Maakt het nog uit of het WIFI verkeer is of LAN verkeer?
N.N. wrote:Teun wrote:
Hallo N.N.
Het filter heb ik via een andere weg. Ik heb nog wel een liggen. Deze kan ik wel even bekijken en de nummers noteren. Volgens mij heeft een leverancier van expert ze gewoon op voorraad.
Als je wilt wil ik dus wel even voor je kijken.
Teun
Hallo Teun,
Het filter is type M-HPF-85, heb ik binnen dit topic weggehaald en met dat nummer bij Expert Apeldoorn op wc De Mheen besteld.
Ik kreeg vandaag ook een tevredenheidsonderzoek van Expert en daar heb ik ook aangegeven dat het filter door de leverancier van Expert niet te leveren zou zijn omdat ze het filter niet kenden.
Ik kan het filter zo halen bij het lokale onderdelenhuis of bij de lokale gespecialiseerde elektronica onderdelenzaak, maar ik gunde het de lokale Expert-winkel omdat ze mij ook netjes met de tv geholpen hebben. In eerste instantie boden ze aan een eigen monteur te sturen om e.e.a. door te meten, toen ik via dit topic wijzer werd heb ik de afspraak afgezegd en het filter besteld, wat ik zelf op kan lossen probeer ik zelf op te lossen. Misschien dat jij intern met de winkel in Apeldoorn hierover kunt communiceren. Ik hoor het wel.
Bedankt vast voor de moeite.
P.S. in mijn type Sony TV zit geen LNA-functie die ik uit kan zetten.
Teun wrote:N.N. wrote:Teun wrote:
Hallo N.N.
Het filter heb ik via een andere weg. Ik heb nog wel een liggen. Deze kan ik wel even bekijken en de nummers noteren. Volgens mij heeft een leverancier van expert ze gewoon op voorraad.
Als je wilt wil ik dus wel even voor je kijken.
Teun
Hallo Teun,
Het filter is type M-HPF-85, heb ik binnen dit topic weggehaald en met dat nummer bij Expert Apeldoorn op wc De Mheen besteld.
Ik kreeg vandaag ook een tevredenheidsonderzoek van Expert en daar heb ik ook aangegeven dat het filter door de leverancier van Expert niet te leveren zou zijn omdat ze het filter niet kenden.
Ik kan het filter zo halen bij het lokale onderdelenhuis of bij de lokale gespecialiseerde elektronica onderdelenzaak, maar ik gunde het de lokale Expert-winkel omdat ze mij ook netjes met de tv geholpen hebben. In eerste instantie boden ze aan een eigen monteur te sturen om e.e.a. door te meten, toen ik via dit topic wijzer werd heb ik de afspraak afgezegd en het filter besteld, wat ik zelf op kan lossen probeer ik zelf op te lossen. Misschien dat jij intern met de winkel in Apeldoorn hierover kunt communiceren. Ik hoor het wel.
Bedankt vast voor de moeite.
P.S. in mijn type Sony TV zit geen LNA-functie die ik uit kan zetten.
Hallo N.N.
De expert winkels werken onderling niet zo veel samen, omdat men allemaal zelfstandig is. Ik heb toevallig goede contacten met de monteurs in onze regio, waarbij wij veel info uitwisselen.
Weet niet of Expert Apeldoorn veel met ziggo doet?? Wij dus wel en soms wel eens te veel!!
Teun
grizzler wrote:
Ik was gisteren programma's aan het terug kijken via de Horizonbox en zelfs met replay tv had ik af en toe blokken in beeld. Hebben jullie dit ook gehad?
grizzler wrote:
Ik was gisteren programma's aan het terug kijken via de Horizonbox en zelfs met replay tv had ik af en toe blokken in beeld. Hebben jullie dit ook gehad?
grizzler wrote:
Hij zit op de eerste poort en die heeft geen versterking. Het lijkt mij overigens raar dat als ik de Horizon box anders ga dempen het beeld via de CI+ module beter wordt.
grizzler wrote:
Ik heb een Sony KD55A1 en LNA uitgezet maar heb helaas elk uur blokken in beeld. Probleem is al sinds augustus vorig jaar. 4 keer een ziggo monteur bij geweest maar helaas geen oplossing. Morgen de zaak bij de geschillencommissie omdat er toch een oplossing moet komen. Heb van alles al zelf geprobeerd maar niks werkt.
Als iemand nog tips heeft dan sta ik daar voor open. Sony zegt het ligt aan Ziggo en Ziggo zegt ik weet het niet meer. Begrip voor alle partijen maar ik heb nog steeds blokken in beeld.
N.N. wrote:grizzler wrote:
Ik heb een Sony KD55A1 en LNA uitgezet maar heb helaas elk uur blokken in beeld. Probleem is al sinds augustus vorig jaar. 4 keer een ziggo monteur bij geweest maar helaas geen oplossing. Morgen de zaak bij de geschillencommissie omdat er toch een oplossing moet komen. Heb van alles al zelf geprobeerd maar niks werkt.
Als iemand nog tips heeft dan sta ik daar voor open. Sony zegt het ligt aan Ziggo en Ziggo zegt ik weet het niet meer. Begrip voor alle partijen maar ik heb nog steeds blokken in beeld.
Hallo grizzler,
Hoe is het bij de geschillencommissie afgelopen?
Be rt wrote:
grizzler Dat kan je altijd proberen, het is soms even zoeken voordat de Mediabox XL lekker loopt.
Als het signaal maar ergens in goed staat.
Een demper kan één probleem hebben, dat ook je retour signaal gedempt wordt.
Maar dat kun je zien in je Mediabox XL: een computer/laptop met een UTP kabel aansluiten aan je Mediabox XL en met je browser inloggen op: http://192.168.192.1 admin/admin en dan op upstream klikken, als daar de waarden allemaal op 51 staan is het niet goed en kan de Mediabox XL de Ziggo servers niet goed bereiken.
Je zou, in 2e instantie, ook kunnen proberen om vanaf de AOP te splitten en rechtstreeks je Mediabox XL aan te sluiten.
Ik hoor graag de resultaten.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.