Markos1980

Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Smart wifi app ontoegankelijk voor mensen met visuele beperking

Goedemiddag,

Mijn idee was om onderstaand naar de Ziggo klantenservice te sturen, maar wellicht komt het in de community beter van pas.

Sinds enkele maanden is de nieuwe Smart Wifi app van Ziggo beschikbaar.
Zelf werk ik met een iPhone en vanwege mijn visuele beperking gebruik ik daarbij de ingebouwde voorleesfunctie "VoiceOver"
Helaas moet ik constateren dat de app niet voldoende toegankelijk is om deze met spraak uitvoer te bedienen. Dit is jammer, omdat Wifi een belangrijk onderdeel is in het dagelijks leven.
Het probleem is, dat er veel afbeeldingen staan, waardoor er helemaal niets te lezen valt doormiddel van spraak uitvoer. VoiceOver leest simpelweg de items niet voor, zoals dat bij een toegankelijke app wel gebeurd. Ook heb ik de meest recente versie van de smart wifi app geïnstalleerd, maar met het zelfde resultaat helaas.

Ongetwijfeld zullen er meer mensen zijn met een visuele beperking, die dit probleem ervaren, of gaan ervaren, zeker omdat Ziggo nu begonnen is met de verkoop van Wifi pods. Bij deze pods is de Smart wifi app essensieel.

Ik wil vragen, of het mogelijk is, om in contact te komen met de ontwikkelaars en te kijken wat er gedaan kan worden om dit probleem op te lossen.

Adviezen hoe ik dit het beste verder zou kunnen oppakken richting Ziggo zijn ook van harte welkom.

Alvast hartelijk dank voor een reactie.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Erik P
Community Moderator
Community Moderator
  • 3232Posts
  • 584Oplossingen
  • 768Likes

Goedemiddag @Markos1980,

Begrijpelijk en goed dat je vragen stelt hierover. Oprecht bedankt voor je feedback!

Rechtstreeks contact met ontwikkelaars hierover is alleen helaas niet mogelijk voor klanten. Wel hebben we dit topic en je vraag onder de aandacht gebracht bij hen. Op korte termijn is voor dit probleem echter geen oplossing mogelijk, maar ze geven aan dat hierover -met oog op de toekomst- vragen gesteld gaan worden richting ons app leverancier.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Bert

Level 21
Super Expert
  • 66882Posts
  • 4698Oplossingen
  • 18519Likes

Dit is al voldoende om door Ziggo opgepakt te worden.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic en alle opmerkingen en wensen bij de juiste afdelingen neerleggen.

anoniemforum

Level 18
Super Expert
  • 9015Posts
  • 561Oplossingen
  • 2294Likes

volgens is het een eenmalige installatie en zodra het werkt het heb de app niet meer nodig

in dat geval zou je het ook door een ander kunnen laten installeren of met hulp van een ander

zolang er (nog) geen oplossing is 

Erik P
Community Moderator
Community Moderator
  • 3232Posts
  • 584Oplossingen
  • 768Likes

Goedemiddag @Markos1980,

Begrijpelijk en goed dat je vragen stelt hierover. Oprecht bedankt voor je feedback!

Rechtstreeks contact met ontwikkelaars hierover is alleen helaas niet mogelijk voor klanten. Wel hebben we dit topic en je vraag onder de aandacht gebracht bij hen. Op korte termijn is voor dit probleem echter geen oplossing mogelijk, maar ze geven aan dat hierover -met oog op de toekomst- vragen gesteld gaan worden richting ons app leverancier.

Markos1980
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor deze reactie. Ik vind het erg jammer dat dit allemaal zo moeizaam gaat. Ik had eigenlijk verwacht dat er ook een testfase van de app zou zijn. Hierdoor had ik feedback kunnen geven wat de bruikbaarheid betreft.
Ik begrijp overigens wel dat als eea in de SmartWifi app is ingesteld, je er geen omkijken meer naar hebt, maar op deze manier ben ik en anderen uit onze doelgroep afhankelijk van een goed-ziend persoon. Wanneer de app toegankelijk was geweest, had ik wellicht de smartwifi pods aangeschaft, maar omdat ik niet weet of dit stabiel blijft werken en dus achteraf ook niks zelf kan configureren, zie ik daar voorlopig vanaf.

Ik hoop dat ik op de hoogte gehouden wordt over de voortgang.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.