Het zou mooi zijn om een instelbare sleeptimer te hebben. Wanneer de timer afloopt gaan zowel de tv als de media box next (mini) uit. Op dit moment is dit de enige reden om nog de afstandsbediening van de tv te moeten gebruiken. Ik denk dat dit beter werkt dan de huidige automatische timer die de box alleen na 4 uur in stand-by zet. Beetje zonde van de energie om zo lang te wachten en waarbij de tv aan blijft.
In de vorige situatie had ik een CI+ module en kon de tv worden ingesteld om bijvoorbeeld na een half uur uit te gaan. Als ik dat nu instel blijft de mini aan.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Veel tv's gaan ook gewoon uit als er een tijdje geen signaal is of gebruik van de AB. Sommigen gaan uit binnen 5 min nadat er geen signaal is
Dat zou een reden kunnen zijn om terug te gaan naar een CI-module en smartcard.
Ik verwacht dat deze mogelijkheid er nooit gaat komen. En inderdaad wat Template schrijft klopt.
Even voor de achterliggende gedachte van deze vraag is dat omdat u in bed TV kijkt en dan in slaap valt?
Het punt is juist dat de mediabox geen sleeptimer heeft en dus heel lang aanblijft en dus heel lang een signaal blijft geven. Dat de tv automatisch uit gaat na x minuten (wat die van mij overigens ook niet doet), zou dan ook pas heel laat gebeuren. Daar komt bij dat ik die zelf niet kan instellen.
Als ik de tv instel op de sleeptimer, dan heb ik nog steeds 2 afstandsbedieningen nodig en de mediabox blijft veel langer aan dan gewenst.
Ik heb de mediabox mini, omdat ik daar apps op heb die de “smart”-tv niet meer ondersteunt. Terug gaan naar CI+ is voor mij geen optie.
Ik gebruik de tv op de kamer om makkelijker in slaap te komen (lang verhaal), maar als ik slaap en de tv blijft aan, dan wordt ik er uiteindelijk weer wakker door. Nu heb ik toch weer de afstandsbediening van de tv nodig om die in ieder geval op sleep te zetten, maar de mediabox blijft dan wel aan.
Kun je aangeven waarom je denkt dat dit er nooit gaat komen? Dit lijkt me een relatief kleine feature om te maken (of ik moet iets over het hoofd zien) en gezien andere verzoeken over de timers lijkt me dit eentje die meer mensen blij maakt.
@SjonnyF schreef:
Kun je aangeven waarom je denkt dat dit er nooit gaat komen? Dit lijkt me een relatief kleine feature om te maken (of ik moet iets over het hoofd zien) en gezien andere verzoeken over de timers lijkt me dit eentje die meer mensen blij maakt.
1. Omdat deze mogelijkheid er dan al was.
2. doet bij mijn weten de box niks met HDMI-CEC. Al zou er een korte 'sleeptimer komen zal de Mini een aangesloten apparaat zo nooit uitschakelen.
@SjonnyF schreef:
....
Hallo,
Waarom? Omdat Ziggo daaraan geen geld wil uitgeven. Dus hebben de Ziggo apparaten alleen maar die opties, die absoluut noodzakelijk zijn nog redelijk te kunnen functioneren.
Een timer ( welk b.v. vele tv's wel hebben ) is voor Ziggo blijkbaar een te grote investeringen en wat u als klant wenst, dat zal Ziggo m.i. geheel niet interessant vinden.
Veel tv's hebben inderdaad een sleeptimer, waarbij men kan instellen over hoeveel tijd de tv uit moet gaan. Moderne tv's hebben vaak ook nog een 'auto-off' systeem, waarbij gecontroleerd wordt hoelang het geleden is, dat men iets op de afstandsbediening heeft en dan de tv uitschakelt.
@SjonnyF . Als ziggo al de gewenste opties die de klanten er graag bij zouden willen op de next, zouden de kosten weer omhoog gaan, met als gevolg dat het abboprijs ook weer gaat stijgen. En dan staat weer een ander deel van de klanten op z'n achterste benen weet ik nu al. Dus het probleem is misschien niet dat ziggo er geen geld aan wil uitgeven, zoals pasi vaak suggereert, maar dat ziggo de prijs van het abbo niet te veel wenst op te drijven.
Heb al jaren geleden geopperd om ipv de minst aantal uren van 4 uur ook bijv 2 en 1 uur in de sleeptimer te zetten.... maar dat is denk ik te moeilijk voor de techneuten 🤣🤣, want het bleek niet mogelijk of was te moeilijk. Het zit wel in de LG Ziggo Go app 🤣🫣
@Hatolex schreef:...Als ziggo al de gewenste opties die de klanten er graag bij zouden willen op de next, zouden de kosten weer omhoog gaan, met als gevolg dat het abboprijs ook weer gaat stijgen. En dan staat weer een ander deel van de klanten op z'n achterste benen weet ik nu al. Dus het probleem is misschien niet dat ziggo er geen geld aan wil uitgeven, zoals pasi vaak suggereert, maar dat ziggo de prijs van het abbo niet te veel wenst op te drijven.
Ik denk dat Ziggo's prijs verhogingen door heel wat andere zaken worden veroorzaakt.
Extra software ( in dit geval een sleeptimer ) moet natuurlijk gemaakt worden en zeg, dat Ziggo's software afdeling ( = externe bedrijf ) daarvoor €25.000 vraagt ( veel te veel, maar dit rekent makkelijk ), dan is dat per klant ( 25000 / 3000000 ) 8 cent. Als die software dan goed ( ! ) gemaakt is, dan is er daarna verder ook niets meer nodig.
Dus qua kosten zal dit m.i. peanuts zijn, maar Ziggo heeft gewoon andere belangen dan ( extra ) service voor haar klanten leveren. Namelijk de aandeelhouders ( o.a. Liberty Global ), die jaarlijks vele ( tientallen ? ) miljoenen willen ontvangen en zo dus steeds de Ziggo kas leegzuigen.
@Pasi , dit heet bij ons thuis speculatie.
@Hatolex schreef:@Pasi , dit heet bij ons thuis speculatie.
Ach, dan dit ook :
@Hatolex schreef:...Dus het probleem is misschien niet dat ziggo er geen geld aan wil uitgeven...
Maar onderstaand voorbeeld, is een prima voorbeeld wat de kosten zouden kunnen zijn en ( niet vergeten ! ) die 8 cent is dan ook nog een eenmalig bedrag.
@Pasi schreef:...
Extra software ( in dit geval een sleeptimer ) moet natuurlijk gemaakt worden en zeg, dat Ziggo's software afdeling ( = externe bedrijf ) daarvoor €25.000 vraagt ( veel te veel, maar dit rekent makkelijk ), dan is dat per klant ( 25000 / 3000000 ) 8 cent. Als die software dan goed ( ! ) gemaakt is, dan is er daarna verder ook niets meer nodig.
...
Maar daar heeft @SjonnyF natuurlijk niets aan, want die slaaptimer komt er bij Ziggo nooit !
@Pasi , ach in ongeveer elke bijdrage die je levert is er wel een speculatief deel over het vermeende verdienmodel van ziggo. Ook in dit geval weer, dus ik laat het hier maar bij. Fijne dag nog gewenst.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.