Jan F Kommer

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Radio via Mediabox Next moeilijk te vinden

Laatst wilde ik RADIO luisteren op TV met m'n Mediabox Next.
Voor de duidelijkheid: ik kan goed omgaan met digitale middelen.
Desondanks heb ik RADIO pas na vele uren gevonden.
Om plotselinge domheid uit te sluiten heb ik wat handige vrienden ook naar Radio laten zoeken. Die hadden na een uur ook niets gevonden.
Gevraagd onder welke koppen ze hadden gezocht. Welnu;
Natuurlijk niet onder ONTDEK, MOVIES & SERIES, OPNAMES, INSTELLINGEN EN PROFIELEN. Ondenkbaar dat iemand RADIO daar zou verstoppen.
Dus onder TV & REPLAY en TV APPS maar daar werd dus na veel scrollwerk niets gevonden.
Toen ik verklapte dat RADIO in ONTDEK staat waren de reacties niet vleiend voor Ziggo.
En inderdaad wie zet zoiets nou vrijwel onderaan op zo ongeveer de meest ondenkbare plek.
RADIO hoort zelfs niet onder TV & REPLAY of TV APPS maar ergens op een prominente plaats bij de GIDS.
Ik zou zeggen; Ziggo doe er iets mee.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Met de stem opdrachten is het nog makkelijker: radio

Of direct naar: radio Omroep Brabant of radio 1 enz. enz. enz.

 

Stembesturing met de Voice Afstandsbediening | Klantenservice | Ziggo

Bekijk in context

6 Reacties 6
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Met de stem opdrachten is het nog makkelijker: radio

Of direct naar: radio Omroep Brabant of radio 1 enz. enz. enz.

 

Stembesturing met de Voice Afstandsbediening | Klantenservice | Ziggo

Jan F Kommer
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dat is geen antwoord op mijn vraag. Die stembesturing ken ik al lang maar ik signaleer dat Radio op een plek staat waar nooit iemand zou zoeken.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Jan F Kommer  schreef:

Dat is geen antwoord op mijn vraag. Die stembesturing ken ik al lang maar ik signaleer dat Radio op een plek staat waar nooit iemand zou zoeken.


Eigenlijk zou "Radio" in het hoofdmenu genoemd moeten worden, maar soms zijn de Ziggo techneuten niet zo slim 😉 😮.
Grote kans dat diegene die e.e.a. hebben ontworpen, nog nooit zo'n apparaat in handen hebben gehad !

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@Pasi Die opmerking lijkt thuis te horen in de categorie: ik roep maar wat, want ik moet iets negatiefs schrijven? 😉🤔

 

De Ziggo techneuten bepalen niet de plaats van de verschillende functies op de Next.

Dat zal deels marketing zijn en deels de wensen van de klant en men kan zien welke functies het meest gebruikt worden.

De techneuten voeren opdrachten uit en proberen vorm te geven, wat de wensen zijn van de beslissers.

 

Diverse discussies gezien in het verleden op het forum, als radio bovenaan staat, is de vraag waar is verder kijken en laatst gebruikte apps, radio wordt mogelijk minder gebruikt dan verder kijken en apps.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Bert  schreef:

@Pasi Die opmerking lijkt thuis te horen in de categorie: ik roep maar wat, want ik moet iets negatiefs schrijven?...


Nee hoor.


@Pasi  schreef:

...Eigenlijk zou "Radio" in het hoofdmenu genoemd moeten worden, maar soms zijn de Ziggo techneuten niet zo slim 😉 😮.
Grote kans dat diegene die e.e.a. hebben ontworpen, nog nooit zo'n apparaat in handen hebben gehad !


De eerste zin geeft aan dat @Jan F Kommer 100% gelijk heeft en dat 'men' bij Ziggo soms niet bijster slim is.

De tweede zin, zal ( verwacht ik ) verdacht dicht bij de waarheid zitten.

 


Misschien had ik 'techneut', door 'men' moeten vervangen. Maar dan was er wel weer een andere reactie geweest. Als ik 'managers' had geschreven, dan was het waarschijnlijk ook niet goed geweest. Maar oké, de techneuten hebben inderdaad weinig invloed.


Terug naar waar het om gaat : @Jan F Kommer heeft 100% gelijk. De radio optie hoort beslist NIET in 'Ontdek'!!

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dit is allemaal puur door Liberty Global bepaald!! Met een minimale VodafoneZiggo inbreng.

 

Als men naar de wens van de klant zou luisteren konden we gewoon de kanaalnummers invoeren. Of zat er zoals bij de Humax en de Arris van mijn provider een knop TV/radio op de afstandsbediening.

 

Verder kijken hoort in een sub menu onder  TV kijken thuis het is wel duidelijk dat radio/muziek bij Ziggo van ondergeschikt belang lijkt te zijn.

 

On topic is de radio functie verplaatst of heeft dat altijd al daar gezeten?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic