Verwijderd account
Niet van toepassing

Provider moet e-mail half jaar na overstap blijven bieden

Lijkt me goed nieuws en hoop dat dit wetsvoorstel wordt aangenomen:

 

Klanten die van provider veranderen moeten nog een half jaar na de overstap toegang tot hun oude e-mailadres houden. Het kabinet heeft hierover afspraken gemaakt met de sector en komt met een wetsvoorstel.

 

Vanaf komende zomer moeten providers overgestapte klanten zes maanden toegang hun oude e-mailadres blijven bieden. Momenteel gebeurt dat één maand. Het is een van de afspraken die staatssecretaris Mona Keijzer (Economische Zaken) met de sector heeft gemaakt om het overstappen van provider makkelijker te maken.

Ook moeten aanbieders voorkomen dat de levering van internet, telefonie en televisie langer dan een werkdag wordt onderbroken. Uit een onderzoek in opdracht van het ministerie van EZK bleek dat veel consumenten bang zijn om bij een overstap tijdelijk geen internetverbinding te hebben.

 

bron:

https://www.bright.nl/nieuws/artikel/4995466/providers-moeten-na-overstap-half-jaar-e-mail-doorsture...

3 Reacties 3
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Ziggo laat voorzover ik weet nu al een Ziggo Email adres nog minstens 3 maanden bestaan.

Algemeen advies: neem het Email adres van een ISP niet in gebruik. Scheelt een hoop gedoe bij overstap. Ook al blijft het straks wettelijk nog een half jaar in de lucht. Denk ook aan clubs waarbij je Email adres als gebruikersnaam voor login wordt gebruikt.

Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing
hanh wrote:

Ziggo laat voorzover ik weet nu al een Ziggo Email adres nog minstens 3 maanden bestaan.

Algemeen advies: gebruik het Email adres van ISP niet.

 

Ik ben de boel al aan het overzetten, ik heb maar een DomeinOnly abbo afgesloten a €4, 50 per jaar

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Verstandig. Kan ook nog wat ander gezeur met Ziggo Email voorkomen, als je daar last van hebt of had. Geen details, hier. Is te off-topic.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic