basvvvmu

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Prime video op mediabox

Hallo,

Op de mediabox kan ik bijvoorbeeld Netflix en videoland openen, er komen steeds meer streaming diensten bij, waaronder bijvoorbeeld Amazon Prime Video, deze bevalt mij goed en het zou heel handig zijn als ik die app ook zou hebben op de mediabox. Mijn vraag is of dit in mogelijk is? Ik hoor graag van jullie 🙂

 

Met vriendelijke groeten,

 

Bas van Vlijmen

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2179Likes

Voor de liefhebbers met een Mediabox Next heb ik goed nieuws: vanaf vandaag heb je toegang tot Prime Video!

 

Lees hier het topic!

Bekijk in context

12 Reacties 12
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7272Likes

Goedemiddag @basvvvmu en welkom op de Community,
 

Goed dat je via dit kanaal de suggestie deelt om Amazon Prime toe te voegen aan het aanbod van TV apps op de Ziggo Mediabox XL en Next. N.a.v. eerder topic zoals hier terug te vinden is dit idee al doorgegeven aan de ontwikkelaars.
Helaas is hierover op dit moment verder niets bekend. Zodra hier meer duidelijkheid over is, laten we dat uiteraard via de bekende kanalen en onze digitale nieuwsbrief weten. 

Groeten,

Paul

Msloot

Level 8
  • 185Posts
  • 1Oplossingen
  • 50Likes

Ziggo doet de app er nirt op kost hun zelf de xtra kanaalen em moviexl ..(waar je geen ene moer aan hebt ) het is omdat ik bepalde kanaalen wil zien dus wordt je de rest in de strot gedoudt ..jammer van ziggo klanten zijn geen prio geld wel ..maar ja de next box is goed ?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Hmm Liberty Global/HBO van Warner Media vs Amazon Prime iets met concurrentie zal niet snel gebeuren. Ik hoop eerder dat Ziggo HBO Max gaat aanbieden of de gevolgen voor Ziggo als HBO Max eventueel naar Nederland komt.

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes
RoWi. wrote:

Hmm Liberty Global/HBO van Warner Media vs Amazon Prime iets met concurrentie zal niet snel gebeuren. Ik hoop eerder dat Ziggo HBO Max gaat aanbieden of de gevolgen voor Ziggo als HBO Max eventueel naar Nederland komt.

Ik hoop dat Ziggo dit inderdaad gaat doen. HBO Max met alle Warner content als Ziggo exclusive. Laat T-mobile en KPN het nakijken hebben. Nog mooier zou zijn als Ziggo ook nog zo'n deal met Sony sluit. 

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes
Msloot wrote:

Ziggo doet de app er nirt op kost hun zelf de xtra kanaalen em moviexl ..(waar je geen ene moer aan hebt ) het is omdat ik bepalde kanaalen wil zien dus wordt je de rest in de strot gedoudt ..jammer van ziggo klanten zijn geen prio geld wel ..maar ja de next box is goed ?

Sorry, ik begrijp er niks van. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Msloot wrote:

Ziggo doet de app er nirt op kost hun zelf de xtra kanaalen em moviexl ..(waar je geen ene moer aan hebt ) het is omdat ik bepalde kanaalen wil zien dus wordt je de rest in de strot gedoudt ..jammer van ziggo klanten zijn geen prio geld wel ..maar ja de next box is goed ?

@Msloot Hoezo, Netflix en Videoland die op de Next zitten, hebben toch ook bergen films en series?
Dat is toch hetzelfde als Amazon Prime Video, er staan veel dezelfde films op.

Losse kanalen wil Nederland niet, er was een bedrijf waar je lossen TV kanalen op kon nemen en die is roemloos ten onder gegaan vanwege de hoge kosten per zender, omdat je met 10 zenders al op de kosten zat, waar je bij Ziggo en KPN al 50+ zenders voor hebt.

De verbinding in stand houden met een persoonlijk abonnement systeem per persoon zijn al flink wat kosten en daar ging het mis.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
Be rt wrote:
Msloot wrote:

Ziggo doet de app er nirt op kost hun zelf de xtra kanaalen em moviexl ..(waar je geen ene moer aan hebt ) het is omdat ik bepalde kanaalen wil zien dus wordt je de rest in de strot gedoudt ..jammer van ziggo klanten zijn geen prio geld wel ..maar ja de next box is goed

@Msloot Hoezo, Netflix en Videoland die op de Next zitten, hebben toch ook bergen films en series?
Dat is toch hetzelfde als Amazon Prime Video, er staan veel dezelfde films op.

Het aanbod op films en series gebied verschilt dag en nacht bij deze drie. Videoland is het uithangbord voor RTL producties  en aangekocht materiaal, wie niet voor NLZiet kiest kan daar prima terecht.

Momenteel zijn er een paar series die zowel bij Amazon als bij Netflix te zien zijn lopen licenties af dan veranderd dit. Bij Netflix en Videoland heb je The Blacklist die beiden aanbieden waarbij Videoland middels RTL de eerste rechten heeft.

Daarnaast heb je de Originals die je nergens anders ziet. Netflix of Amazon Prime zullen vermoedelijk nooit de rechten voor Game Of Thrones of Westworld krijgen. Andersom zullen de echte Netflix of Amazon originals ook niet snel elders verschijnen. Het aanbod is zeker ruim te noemen ruimer dan het aanbod van Disney+ toch zal je of regelmatig moeten switchen van streamdienst of lid worden van meerdere wil je bepaalde series kunnen zien.

Knippr had het best goed voor elkaar, waarom mislukte dit, mede vanwege de mediawet met het verplicht stellen van 30 kanalen waarvan een aantal must carry zijn. 2 euro per kanaal was niks teveel, maar dan moest er echte keuzevrijheid zijn.  Niet verplicht de commerciele shizzle krijgen. Juist door de basisprijs voor de verplichte 30 aangevuld met xx aantal keuze werdt het best prijzig. Liever 10 kanalen voor € 20,00 die ik zelf kies dan het huidige systeem.

Je hebt inderdaad gelijk voor de providers en daarmee de klant is het afnemen van bundels voordeliger, hoewel kijk naar Canal Digital daar zul je nu Dplay erbij moeten nemen voor het Discovery aanbod wat daar toch is weggevallen.

Als NLziet te groot wordt 100.000 plus klanten krijgen ze ook met de mediawet wet te maken.

TMobile (Knippr) heeft het nog het beste voor elkaar met de thema pakketten.

De roep naar meer vrijheid wordt juist groter Knippr was er te vroeg.

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

@RoWi.@RoWi. Sorry om een of andere word de naam verdubbeld en krijg het niet weg.

De pakketten had fZiggo ook ooit. 

Mr Zapp had pakketten, TV home de opvolger ook, nam je alle pakketten dan kreeg je twee zenders extra. Het films bestellen hield op, ipv €18,50 per maand voor alle pakketten of losse kreeg je voor €9,95 alle zenders ter compensatie.

Essent kabelcom/@home introduceerde later de pakketten weer.

Ziggo als fZiggo had dit ook nog, toen hield het weer op en kreeg je weer alle zenders, toen weer pakketten, dit werd later weer afgeschaft en je had TVplus of TV-Extra, tot het moment dat de merknaam UPC in Nederland werd opgeheven.

 

Blijkbaar is het bij Ziggo en diens voorgangers nooit echt iets geworden. Want je hebt nu al jaren alleen Movies&Series XL als je die thema zenders wil die T-mobile los bied.

 

Wil je bij T-mobile alle thema pakketten met meerder tv aansluitingen in huis dan ben je bij Ziggo goedkoper uit met €11.95 en heb je ook nog Vodafone dan zit er nog extra Ziggo Sport Totaal bij zonder extra kosten. Kanaal 14 Ziggo Sport met content die niet op Ziggo Sport Totaal altijd te zien is, HBO content die geen andere providers hebben. Ben je fZiggo klant met Movies&SeriesXL plus Vodafone dan ben je als meerpersoons huishouden bij Ziggo voor TV dus voordeliger uit. Dan zit er voor elke huisgenoot wel iets tussen 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Template dat klopt je bent duurder uit als je alles wilt helemaal mee eens. Echter dat is dan je eigen keuze. Ik heb geen behoefte aan de muziekzenders of de kids zenders.

Zo zal elke kijker zijn of haar voorkeur hebben.

On topic.

Zelf heb ik geen behoefte aan al die apps op een TV ontvanger/Mediabox dat doet mijn TV beter. Toch snap ik dat klanten zonder een smart tv er wel behoefte aan hebben.

Frili

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
basvvvmu wrote:

Hallo,

Op de mediabox kan ik bijvoorbeeld Netflix en videoland openen, er komen steeds meer streaming diensten bij, waaronder bijvoorbeeld Amazon Prime Video, deze bevalt mij goed en het zou heel handig zijn als ik die app ook zou hebben op de mediabox. Mijn vraag is of dit in mogelijk is? Ik hoor graag van jullie 🙂

 

Met vriendelijke groeten,

 

Bas van Vlijmen

https://tweakers.net/nieuws/160650/amazon-prime-video-wordt-kanaal-in-tv-dienst-van-kpn-en-app-op-on...

caesar

Level 17
  • 4140Posts
  • 70Oplossingen
  • 1327Likes

Je kunt waarschijnlijk het beste een Google Chromecast Google TV kopen als ze in Nederland beschikbaar komen. Dan kun je daar Amazon Prime, maar ook NPO Start plus etc. op installeren, en iedere andere streamingdienst die je wilt. Dat ding draait op Android TV, dus daar kun je bijna iedere Android applicatie op zetten.

Ik heb wel eens begrepen dat Ziggo's toekomstige mediaspeler ook op Android draait, maar of dat waar is weet ik niet.

Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2179Likes

Voor de liefhebbers met een Mediabox Next heb ik goed nieuws: vanaf vandaag heb je toegang tot Prime Video!

 

Lees hier het topic!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic