Wie wil ook dat Ziggo CNN in HD gaat doorgeven?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
En als er toch geknutseld wordt aan de doorgifte, wijzig dan ook even de regionale zenders naar HD en Formule 1 in 4K.
Dank voor het aanmaken van de Poll, ik was er juist mee bezig toen zag ik dat deze 24 minuten geleden is gemaakt
Hier is de tekst die ik er voor gemaakt had:
Het stoort mij nu al jaren dat CNN en andere nieuwszenders door Ziggo in waardeloze SD worden doorgegeven. De beeldkwaliteit is afschuwelijk en dat is behoorlijk zonde want volgens mij wordt er best wel wat nieuws gekeken, zeker in deze tijd.
Ik heb gekeken of dit onderwerp al vaker voorbij was gekomen en ja, een jaar geleden ook maar dat topic is gesloten en ondertussen is er natuurlijk niets gebeurd. Dus daarom maar even een poll gestart naar aanleiding van de suggestie die mij door @mguzz gedaan werd in dit draadje. Graag nodig ik iedereen uit om Ziggo te laten weten hoe dit forum erover denkt.
Allemaal in de hoop dat Ziggo in ieder geval CNN maar liefst ook BCC Worldnews en Euronews in HD gaat doorgeven.
Aanvulling hoe meer HD/4K des te liever.. Velen hebben nu wel een Full HD of 4K tv.. dan is DS toch wel een beetje uit de tijd nu… Ja maar zolang er bandbreedte etc etc….Ziggo stond vroeger met HD op nr 1 ..Is langzamerhand ingehaald door de concurrent. ( glasvezel dus meer ruimt welles waar ) Maar er is ruimte gekomen.. Er zijn meer zenders weg gegaan dan bij gekomen..
De dubbele doorgifte van SD zenders en HD zenders kan gestaakt worden wat mij betreft. Dan ontstaat er ook meer ruimte voor HD zenders.
Ziggo heeft zichzelf in een spagaat geplaatst door in het televisiepakket zonder smartcard, veel zenders in SD te plaatsen terwijl deze ook beschikbaar zijn in HD in het Ziggo aanbod.
Dan zit je echt onnodig dingen dubbel door te geven. Een losse ontvanger kan tegenwoordig probleemloos HD zenders weergeven, dus waarom Ziggo onnodig volhardt in het doorgeven van zowel SD als HD versies van zenders is mij een raadsel.
Ziggo staat de laatste tijd inderdaad een beetje stil met verbeteren van het zenderaanbod.
Graag meer opwaarderingen naar HD / 4K.
Kom op Ziggo! Laat je goeie kant zien ?
Omdat er dan eigenlijk geen onderscheid meer is tussen het ongecodeerde pakket “kabel TV” en het gecodeerde pakket “Start”.
iMark wrote:
Het idee van een poll is natuurlijk goed. Ik verwacht dat bijna iedereen hier CNN wel in HD wil zien. Persoonlijk kijk ik er nooit naar, maar ik vind wel dat het HD-gehalte bij Ziggo veel te laag is. Dus als u blij wordt van CNN in HD, dan is ook een mooie gelegenheid om het HD gehalte iets op te hogen ( het hoeft namelijk niet alleen ‘mijn’ zenders te zijn, die in HD moeten ).
Zoals gezegd is het idee goed, maar de paar mensen die hier gaan stemmen, zijn natuurlijk te verwaarlozen tegenover het aantal klanten van Ziggo.
Behalve dat er nu wat bekendheid aan wordt gegeven, zal het waarschijnlijk geen invloed hebben op diegene die hierover een beslissing kan/mag nemen.
Mijn persoonlijke mening; lekker belangrijk of CNN in HD op het scherm komt. Het gaat om het nieuws. En of die poppetjes dan iets scherper zijn of niet…...
Je raakt gewoon aan een minimale beeldkwaliteit gewend. Er is al zoveel Ultra HD via Netflix en Disney en Apple TV. Dan valt SD echt op als onaangenaam onscherp. Ik heb in de woonkamer een 75 inch 4K televisie en dan is SD echt een domper hoor.
In 2020 zou iedere zender minimaal in 1080P moeten zijn vind ik. Ook de interlaced versies mogen van mij in de prullenbak.
Naast CNN mogen ook zenders als WDR en NDR eens in HD. Regionalen staan bij mij onderaan.
Pasi wrote:
iMark wrote:
Het idee van een poll is natuurlijk goed. Ik verwacht dat bijna iedereen hier CNN wel in HD wil zien. Persoonlijk kijk ik er nooit naar, maar ik vind wel dat het HD-gehalte bij Ziggo veel te laag is. Dus als u blij wordt van CNN in HD, dan is ook een mooie gelegenheid om het HD gehalte iets op te hogen ( het hoeft namelijk niet alleen ‘mijn’ zenders te zijn, die in HD moeten ).
Zoals gezegd is het idee goed, maar de paar mensen die hier gaan stemmen, zijn natuurlijk te verwaarlozen tegenover het aantal klanten van Ziggo.
Behalve dat er nu wat bekendheid aan wordt gegeven, zal het waarschijnlijk geen invloed hebben op diegene die hierover een beslissing kan/mag nemen.
Ik begrijp wat je zegt, en ik vind ook dat er eigenlijk even een poll moet worden gestart waarin iedereen kan aangeven welk kanaal zij/hij het liefste in HD zou willen zien. Dat gezegd hebbende, er blijft even zo goed momenteel wel een apart argument om in ieder geval CNN per direct in HD weer te gaan geven. Het zijn tenslotte tijden waarin het nieuws voor menig een van levensbelang kan zijn.
Voor mij persoonlijk geld dat ik het nieuws in deze rare tijd graag wat intensiever wil volgen dan gewoonlijk en dan ook als het even kan minimaal in HD want zoals hierboven ook door @robbo aangegeven, een hoog-resolutie televisie laat echt wel heel duidelijk – te duidelijk – de tekortkomingen van SD zien.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.