Cropduster

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Password voor Ziggo account en Ziggo-go app zijn gelijk

In deze moderne tijd van automatisering is het password van de Ziggo-GO app gekoppelt aan het password van de Ziggo account en daarmee ook de Ziggo email.
De Ziggo-GO app moet beschikbaar zijn voor alle leden van het huishouden, maar daarmee heeft ook iedereen access to de mail en account details. Dit is een zeer onwenselijke situatie, en zelfs een security lek. Dit is in 2019 al eens "beantwoordt" met de opmerking dat dit 'helaas' de situatie is.
Dit is nu, 2022, nog steeds de situatie, en uiteraard, zeer onwenselijk. Wanneer wordt dit opgelost?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Je kunt voor Mijn Ziggo een extra beveiligingscode naar je mobiel krijgen, zodat niet iedereen in je Mijn Ziggo kan.

Mijn Ziggo => Gegevens => naar beneden scrollen naar Logingegevens Mijn Ziggo en klik daar op  Ga naar Mijn Account => Account extra beveiligen => Beveiliging met code aanzetten en mobiel nummer invoeren.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Cropduster 

Je schreef: “..maar daarmee heeft ook iedereen access to de mail en account details.”

Bij het inlogscherm staat in inderdaad je e-mailadres, maar je wachtwoord is toch afgeschermd met  •••••••• ?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Je kunt voor Mijn Ziggo een extra beveiligingscode naar je mobiel krijgen, zodat niet iedereen in je Mijn Ziggo kan.

Mijn Ziggo => Gegevens => naar beneden scrollen naar Logingegevens Mijn Ziggo en klik daar op  Ga naar Mijn Account => Account extra beveiligen => Beveiliging met code aanzetten en mobiel nummer invoeren.

Cropduster
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Zekers, maar als iemand wil inloggen op Ziggo-GO app zal ik toch mijn wachtwoord moeten doorgeven. Zelf invoeren is niet altijd mogelijk, daarnaast, het apparaat van de ander zal het wachtwoord onthouden en is dus beschikbaar aan de handige gebruiker.
Het ziggo account is specifiek van de account eigenaar, maar het gebruik van Ziggo-GO app kan veel breder liggen, bij gezinsleden inclusief kinderen. Dit gegeven wordt door Ziggo niet onderkent.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Cropduster "Zekers, maar als iemand wil inloggen op Ziggo-GO app zal ik toch mijn wachtwoord moeten doorgeven."

Als je de extra beveiliging op je mobiel instelt voor je Mijn Ziggo, zoals hierboven beschreven, kan iemand met de inlog gegevens loginnaam en wachtwoord niet meer in Mijn Ziggo, zonder de code die je op je mobiel krijgt.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Bovendien heb je het over gezinsleden. Ik mag er toch vanuitgaan dat je gezinsleden niet zullen proberen je e-mailaccount te hacken. Daarnaast lijkt me dat je e-mailaccount een ander wachtwoord heeft dan je Ziggo-account?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic