Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Optimale modem instellingen voor Connectbox/Giga Connectbox

Met deze instellingen stel je je modem optimaal in.

Login op je modem: http://192.168.178.1 

Vul je modem wachtwoord in dat op jou modem kaartje staat.

(Zit in je modem geschoven)

Voorbeeld:

tempsnip.png

Haal je modem 1 minuut van stroom.

Binnen 10 minuten word het 5ghz netwerk zichtbaar.

Verbind alle 5ghz geschikte apparaten met het 5ghz netwerk.

149 Reacties 149
Martin1807

Level 9
  • 316Posts
  • 0Oplossingen
  • 51Likes

Even vraag tussendoor

Heb namelijk op de ps5 de dns van clouflare genomen ipv Google.

Betreft de ipv6 instellingen zoals in dit artikel is dat aan te raden of juist niet?

 

 

@Bert @Jacob 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Martin1807 Geen idee wat betreft de ps5 de dns van clouflare genomen ipv Google.

Martin1807

Level 9
  • 316Posts
  • 0Oplossingen
  • 51Likes

Oke maak niet uit😊 bedankt voor de reactie 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Martin1807 ik moet eerlijk toegeven dat dit ook niet mijn vakgebied is, maar wie weet heeft @anoniemforum nog een handige tip? 

Martin1807

Level 9
  • 316Posts
  • 0Oplossingen
  • 51Likes

Geen probleem heb wel gezocht op Google.blijkt omdat Google Dns veel gebruikt wordt daarom ook trager is. En Clouflare is sneller. Heb overigens ipv6 aangezet in de modem omdat de ps5 ipv6 ook ondersteund.

Martin1807

Level 9
  • 316Posts
  • 0Oplossingen
  • 51Likes

Ik hen even wat foto's toegevoegd ivm aantal errors. Is dat een probleem of valt het mee? Deze downstream en upstream is net gemaakt.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

de errors van mee,

Fouten na RS moeten zo dicht mogelijk bij de 0 blijven maar als dat geleidelijk maar een beetje oploopt en je merkt het verders niet dat is het niet erg,

wel is de downstream aan de hoge kant, zit de kabel van het modem rechtstreeks op het aop ?

Clouflare is een prima DNS

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Martin1807

Kun je nog antwoord geven op de laatste vraag van @anoniemforum zodat hoge downstream mogelijk geduid kan worden?

Martin1807

Level 9
  • 316Posts
  • 0Oplossingen
  • 51Likes

Ik merk vooral na de storing gisteren dat het internet erg traag en instabiel is. Ja klopt de kabel zit rechtstreeks op de aop oftewel aansluiting 

Martin1807

Level 9
  • 316Posts
  • 0Oplossingen
  • 51Likes

Ja die zit rechtstreeks op de aop.

Valt op dat na de storing gisteren de downstream nu nog hoger is

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

je zou kunnen testen of de verbinding beter wordt met een demper er tussen

https://www.coaxkabelwinkel.nl/product/gereedschap/braun-at-6/

 

anders lijkt het mijn verstandig dat een monteur het signaal controleert

Martin1807

Level 9
  • 316Posts
  • 0Oplossingen
  • 51Likes

Dat heb ik al heb zowel 6db als 10db getest. Kwa prestaties niet beter helaas 

Martin1807

Level 9
  • 316Posts
  • 0Oplossingen
  • 51Likes

Hier foto's van de meterkast.

Moer bij zeggen dat het huis is opgedeeld in 3 appartementen.

Valt jullie iets op? 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

heb je ook al een andere tap geprobeerd ?

is dit door een Ziggo monteur aangelegd of door de woningbouw/huurbaas ?

Martin1807

Level 9
  • 316Posts
  • 0Oplossingen
  • 51Likes

Nee helaas niet, er is maar 1 aansluiting 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

top

een moderator komt binnen 2 a 3 werkdagen langs het topic zij kunnen de verbinding monitoren en indien nodig een monteur inplannen

Martin1807

Level 9
  • 316Posts
  • 0Oplossingen
  • 51Likes

Bedankt voor je hulp dan wacht ik het af

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Martin1807 dankje voor de update. 

Even voor mijn beeldvorming, bij je profiel staan twee huisnummers, of een toevoeging? Misschien een idee om even je klantnummer tussen haakjes achter je adres te zetten, want dan kan ik gericht zoeken naar de stand van zaken. 

En er is veel geschreven en gedeeld, wat top is. Maar even voor de eindconclusie tot dusver: je merkt nog steeds dezelfde problemen, op alle apparaten, zowel bedraad als draadloos? 

Martin1807

Level 9
  • 316Posts
  • 0Oplossingen
  • 51Likes

Ja dat klopt ik heb de klantnummer erbij gezet. 

Ik merk vooral trage gameplay op de ps5. Internet werkt wel gewoon maar is heel erg instabiel. Heb het getest zowel kabel als wifi. Maar waar mij om gaat is dat ik de ps5 altijd aan kabel heb dus hoop dat die problemen kan worden verholpen. Alvast bedankt 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Martin1807 dankje, gevonden.

Het signaal is niet helemaal lekker. Dat kan wel eens aan de versterker liggen. Gezien de foto's komt dit allemaal binnen in een (gezamelijke?) meterkast, maar gaat het vanuit daar direct je woning in? Je hebt nergens een 'eigen' aansluitpunt, waar bijvoorbeeld je Ziggo modem op aangesloten zit? Kan je daar dan eens een foto van sturen? 

Uitgelicht topic