Trippeltje

Level 5
  • 195Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Opnames langer dan 365 dagen bewaren

Ik zou graag een optie willen om opnames bij bewaard vast te pinnen zodat ze na 365 dagen niet worden gewist. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Garihd

Level 17
  • 3195Posts
  • 104Oplossingen
  • 1827Likes

@HBO Fan het punt is juist dat deze vraag helemaal nooit nodig was geweest Dit is juist het gevolg van vernieuwing.

Met alle oudere boxen had men een eigen harde schijf en was men heer en meester over de opnames. Ziggo had feitelijk niet moeten vernieuwen. 

Het gaat echt niet of het wel of niet mogelijk is, het gaat er om willen alle betrokken partijen dit!

Ik wil met alle plezier ' outside the box' denken en ik gun  alle klanten van elke provider de mogelijkheid om "opnames " langer dan 1 jaar terug te mogen kijken.

Feit blijft dat dit echt een geldkwestie blijft. Dus hoeveel mag dit gaan kosten? De vijf euro die nu wordt gerekend voor cloudopname's of beter gesteld uitgebreide terugkijk recht zal niet genoeg zijn.

Terzijde electrische auto's zijn er al meer dan 100 jaar bron

Elektrische fietsen bestaan ook al veel langer bron

Bekijk in context

29 Reacties 29
Meldingen
Aan Uit
amvih

Level 10
  • 476Posts
  • 11Oplossingen
  • 245Likes

Dat gaat hem denk ik niet worden, daar alles in de cloud wordt bewaard en dus niet bewaard wordt per gebruiker. Dit zou dan inhouden dat ze bijvb per gebruiker een opname moeten bewaren, kort gezegd zal dan alles bewaard moeten worden omdat er denk ik altijd wel iemand is die een programma bewaard wil zien. 

Kost teveel ruinte dus in de cloud.

Op eigen schijf zou dat heel anders zijn.

Kortom, verwacht weinig kans van slagen voor je wens.

HBO Fan

Level 14
  • 913Posts
  • 11Oplossingen
  • 700Likes

@amvih 

Niet denken in beperkingen maar in oplossingen 😊

Er zullen vele klanten blij zijn als dit tot de mogelijkheden zou behoren, dus zie daar ook een mooie business case. Kan je mooi als extra feature, dus extra verkoop mogelijkheid, aanbieden voor klanten die dat graag willen. Voordeel is: je hoeft het programma maar 1 keer op te slaan en kan je in potentie aan 3 miljoen mensen aanbieden tegen een bepaalde inkomsten.

Iets in mij zegt dat het wel gaat komen, zeker nu TV sterk op zijn retour is en alles via Streaming en cloud aanbieders gaat lopen.

Steefb

Level 20
  • 16699Posts
  • 3077Oplossingen
  • 7924Likes

Niet alleen ziggo gaat hier over, ook de content aanbieders hebben een vinger in de pap.

Kortom, gaat niet gebeuren.

HBO Fan

Level 14
  • 913Posts
  • 11Oplossingen
  • 700Likes

@Steefb  "Kortom, gaat niet gebeuren." en dat weet u of dat verwacht u?

Vanwaar toch al dat nadenken en stellingname namens content leveranciers.. U bent toch ook gewoon een klant? Mogelijk dat u het optie vind die u nooit zult gebruiken, maar andere klanten hebben hier wel behoefte aan. Mag dat?

Garihd

Level 17
  • 3195Posts
  • 104Oplossingen
  • 1827Likes

Juist omdat het om geld gaat lees distributie rechten zal deze optie er niet snel komen.

De zenders kopen de distributie rechten in voor een bepaalde periode en met bepaalde voorwaarden, daarom dat niet alles is terug te kijken of op te nemen of door te spoelen. Ziggo koopt de distributie rechten weer in bij de diverse zendergroepen. Dus uiteindelijk bepalen Talpa en consorten alles, zeggen deze nee dan gebeurt het niet. RTL en NPO zien liever dat men direct bij hun klant wordt of indirect via NLziet. 

Dat heeft weinig met in beperkingen denken, dit is realiteit de door de content eigenaren opgelegde beperkingen. Ziggo heeft niet voor niks lang na KPN deze cloud reservering optie dat is echt niet gedaan voor het gemak van de klanten. Wie klant is bij Ziggo en opnamen langer dan een  jaar wil bewaren kan beter een eigen dvb-c tuner kopen met opname functie.

Dat werkt zelfs voor de ongecodeerde KabelTV kanalen.

HBO Fan

Level 14
  • 913Posts
  • 11Oplossingen
  • 700Likes

Wat jammer om te lezen dat klanten die een bepaalde wens hebben door andere klanten worden geïnformeerd over alle blokkades waar een contentleverancier mogelijk tegen aan zal lopen. 

Denk eens out-of-the-box.. hoe denken jullie dat vernieuwing werkt? Door alleen maar te blijven hangen in onmogelijkheden of is het misschien zo dat als er maar genoeg vraag is het vanzelf wel gaat komen?

15 jaar geleden zag je geen elektrische fiets./scooter/auto.... niemand vroeg er om, toen waren er ineens een paar... en nu? Nu wordt dat toch echt een groot deel van de toekomst.

Jammer dat een aantal klanten tegenargumenten opbrengen voor een misschien wel heel nuttig en vaak gevraagde functie....

Moet je je eens indenken als er straks een partij gaat komen die een max gaat eisen op downloadsnelheid. Je mag maximaal 100 mbps aanbieden.... is toch snel zat voor normaal internet gebruik, dus weg met al die pakketten boven de 100 mbps. Denk niet dat alle klanten dat zo leuk zouden vinden, en dan ga ik toch ook niet roepen: Ja maar... me zus en me zo.... 

Garihd

Level 17
  • 3195Posts
  • 104Oplossingen
  • 1827Likes

@HBO Fan het punt is juist dat deze vraag helemaal nooit nodig was geweest Dit is juist het gevolg van vernieuwing.

Met alle oudere boxen had men een eigen harde schijf en was men heer en meester over de opnames. Ziggo had feitelijk niet moeten vernieuwen. 

Het gaat echt niet of het wel of niet mogelijk is, het gaat er om willen alle betrokken partijen dit!

Ik wil met alle plezier ' outside the box' denken en ik gun  alle klanten van elke provider de mogelijkheid om "opnames " langer dan 1 jaar terug te mogen kijken.

Feit blijft dat dit echt een geldkwestie blijft. Dus hoeveel mag dit gaan kosten? De vijf euro die nu wordt gerekend voor cloudopname's of beter gesteld uitgebreide terugkijk recht zal niet genoeg zijn.

Terzijde electrische auto's zijn er al meer dan 100 jaar bron

Elektrische fietsen bestaan ook al veel langer bron

HBO Fan

Level 14
  • 913Posts
  • 11Oplossingen
  • 700Likes

@Garihd  "...deze vraag helemaal nooit nodig was geweest "

Het is altijd mogelijk geweest, de vernieuwing heeft het moeilijker gemaakt om bepaalde content lang(er) te bewaren. Dat zal best komen door kosten, maar dat neemt de wens niet weg.

Als er genoeg klanten zijn die dergelijke functie (1 GBPS download is zo'n voorbeeld) willen dan komt dat er echt wel. Door extra optie aan te schaffen, of door andere onderhandelingen.

Uiteindelijk wil Ziggo gewoon geld verdienen. Dit door klanten aan te trekken, sommige willen ze ook behouden, en zo veel mogelijk extra opties te laten aanschaffen.

Dus kenbaar maken is stap 1, vervolg zal vanuit marketing moeten komen.

Lijkt mij een gezonde manier van klantcontact op zo iets als dit forum. Wel fijn om eens een wens te zien een geen klachten.

Garihd

Level 17
  • 3195Posts
  • 104Oplossingen
  • 1827Likes

@HBO Fan  nogmaals Ziggo is enkel een  doorgeefluik dus zelfs als Ziggo zijn klanten deze mogelijkheid wil bieden moeten de content eigenaren hier aan mee willen werken.

En dat laatste punt daar zal deze verder logische en vaker gestelde vraag op stuk lopen. 

Het alternatief is zelf opnames maken met een DVB-C ontvanger 

edmondvs

Level 7
  • 157Posts
  • 2Oplossingen
  • 25Likes

@Trippeltje 

Koop een 2de hands een Humax 5200C . Kost geen drol (ik heb laatst er nog een gekocht op marktplaats voor 15 euri).

Dat ding heeft een ingebouwde schijf van 500GB en je kunt hem programmeren voor het opnemen van uitzendingen.

Maar let wel, alleen de vrije zenders kan je hiermee ontvangen.

JanAssen

Level 10
  • 398Posts
  • 3Oplossingen
  • 102Likes

Is een rechtenkwestie. 
Zodat je “gedewongen” wordt om bij een streaming’s dienst dit programma te kijken. Een voorbeeld is Grey’s Anatomy wat terug te kijken is op Disney.

Trippeltje
Topicstarter
Level 5
  • 195Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Met andere woorden, afgezien van een paar "vrije zenders" heb je er geen ruk aan. Bv. een concert uitgezonden door Veronica kun je niet opnemen.

edmondvs

Level 7
  • 157Posts
  • 2Oplossingen
  • 25Likes

@Trippeltje 

Die "ruk" val wel mee. Met de Humax kan je 66 zenders ontvangen, waar Veronica ook bij zit.

Trippeltje
Topicstarter
Level 5
  • 195Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Voor zover ik weet, heb je voor een Humax een insteek kaart nodig en deze worden door Ziggo niet meer uitgegeven.

Steefb

Level 20
  • 16699Posts
  • 3077Oplossingen
  • 7924Likes

@Trippeltje Het FTC aanbod is vrij groot, en veronica valt daar ook onder, alleen is het aantal HD zenders zeer beperkt. 

Bekijk het zenderoverzicht van Kabel TV bij Ziggo

. NPO 1 (HD) 1
. NPO 2 (HD) 2
. NPO 3 (HD) 3
. RTL 4 4 (928)
. RTL 5 5 (929)
. SBS6 6 (930)
. RTL 7 7 (931)
. Veronica / Disney XD 8 (932)
. Net5 9 (933)
. RTL 8 10 (934)
. FOX 11 (935)
. RTL Z 12 (975)
. Ziggo . 13 (978)
. Ziggo Sport 14 (976)
. Comedy Central 15 (936)
. Paramount Network (HD) 16 (979)
. Discovery 17 (938)
. National Geographic Channel 18 (939)
. Eurosport 1 20 (941)
. TLC 21 (942)
. MTV. 23 (944)
. Disney Channel 27 (982)
. Nickelodeon 29 (937)
. Regionale zenders 30-35
. Lokale zenders 36-49
. één 51 (948)
. Canvas 52 (949)
. Ketnet 53
. ARD 54 (950)
. ZDF 55 (951)
. WDR 56
. NDR 57
. BBC One 61
. BBC Two 62
. TV.5 MONDE 71
. CNN (HD) 503
. BBC World News (HD) 504
. Euronews 505
. Stingray Classica 613
. RTV. Noord 701
. Omrop Fryslân 702
. RTV. Drenthe 703
. RTV. Oost 704
. Omroep Gelderland 705
. Omroep Flevoland 706
. NH Nieuws 707
. RTV. Utrecht 708
. TV. West 709
. RTV. Rijnmond 710
. Omroep Zeeland 711
. Omroep Brabant 712
. L1NPO 1 (HD) 1
. NPO 2 (HD) 2
. NPO 3 (HD) 3
. RTL 4 4 (928)
. RTL 5 5 (929)
. SBS6 6 (930)
. RTL 7 7 (931)
. Veronica / Disney XD 8 (932)
. Net5 9 (933)
. RTL 8 10 (934)
. FOX 11 (935)
. RTL Z 12 (975)
. Ziggo . 13 (978)
. Ziggo Sport 14 (976)
. Comedy Central 15 (936)
. Paramount Network (HD) 16 (979)
. Discovery 17 (938)
. National Geographic Channel 18 (939)
. Eurosport 1 20 (941)
. TLC 21 (942)
. MTV. 23 (944)
. Disney Channel 27 (982)
. Nickelodeon 29 (937)
. Regionale zenders 30-35
. Lokale zenders 36-49
. één 51 (948)
. Canvas 52 (949)
. Ketnet 53
. ARD 54 (950)
. ZDF 55 (951)
. WDR 56
. NDR 57
. BBC One 61
. BBC Two 62
. TV.5 MONDE 71
. CNN (HD) 503
. BBC World News (HD) 504
. Euronews 505
. Stingray Classica 613
. RTV. Noord 701
. Omrop Fryslân 702
. RTV. Drenthe 703
. RTV. Oost 704
. Omroep Gelderland 705
. Omroep Flevoland 706
. NH Nieuws 707
. RTV. Utrecht 708
. TV. West 709
. RTV. Rijnmond 710
. Omroep Zeeland 711
. Omroep Brabant 712
. L1TV . 713
. AT5. 713

edmondvs

Level 7
  • 157Posts
  • 2Oplossingen
  • 25Likes

@Trippeltje 

Klopt dat die insteekkaart niet meer wordt geleverd. Maar zoals Steefb al schreef, ook zonder die kaart kan je een boel (66) zenders ontvangen, echter niet allemaal in HD kwaliteit. De zenders die ik mis zijn Arte en SBS9. Misschien een beetje jammer.  Maar aan de andere kant heb ik toch geen tijd om dat allemaal te bekijken, wie wel?

PS: Bij instellingen en zender zoeken wel de juiste netwerk-id opgeven (in 020 is dat 4444).

Trippeltje
Topicstarter
Level 5
  • 195Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Mijn vriendin heeft een Humax maar zonder kaart is alleen NPO1 te ontvangen.

edmondvs

Level 7
  • 157Posts
  • 2Oplossingen
  • 25Likes

@Trippeltje 

Dan is die Humax waarschijnlijk niet goed ingesteld (lees ook mijn PS in het vorige bericht).

Had uw vriendin soms in het verleden wel een geactiveerde insteekkaart en heeft zij na het deactiveren de instellingen niet aangepast? Dan zit vermoedelijk daar het probleem.

Steefb

Level 20
  • 16699Posts
  • 3077Oplossingen
  • 7924Likes

@Trippeltje  schreef:

Mijn vriendin heeft een Humax maar zonder kaart is alleen NPO1 te ontvangen.

Dat is niet zoals het hoort, waarschijnlijk verkeerde instellingen zoals @edmondvs ook al aangeeft.