Couch

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ondertiteling uitschakelen

Ik wil graag Engelstalige programma's kijken zonder ondertiteling voor een prettige kijkervaring.

Uitschakelen kan echter niet, alleen bij History. 

Kunnen Ziggo en de omroepen ervoor zorgen dat de ondertiteling apart wordt uitgezonden zodat het op een eenvoudige manier kan worden uitgezet?

8 Reacties 8
Meldingen
Aan Uit
EnergieBoy

Level 19
  • 11435Posts
  • 578Oplossingen
  • 1888Likes

Hoi @Couch 
Dat is een hele goede vraag en leuk dat je die hier schrijft op de Community. Welkom op de klanten helpen klanten Community van Ziggo!

Een Ziggo Community medewerker zal dit oppakken en naar de juiste afdeling transporteren  . Die kunnen dan eens kijken of ze daar wat mee kunnen doen. Wie weet gaat dat wel lukken, zou toch mooi zijn.

Heb je ook al eens gekeken via www.ziggogo.tv of via de Ziggo GO app? Ik weet dat je daar ondertitels aan en uit kan zetten. Misschien helpt dit wel? https://community.ziggo.nl/support-video-s-272/ziggo-go-zo-stel-je-de-ondertiteling-in-51821

Kan ook zijn dat het niet werkt hoor, het is maar een gedachten. En daarom juist goed dat je vraag hier staat dan kan iemand hem van Ziggo naar de juiste afdeling brengen. TOP!

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5779Posts
  • 601Oplossingen
  • 3458Likes

Hey @Couch

Welkom hier op de Community! Dit is inderdaad een hele goede tip, ik snap dat je dit graag zou willen. Ik heb je topic verplaatst naar het forum 'Deel je tips en suggesties’. Ik kan je niets beloven maar wie weet zijn er meer Community leden die er hetzelfde over denken. Thanks voor je feedback hierover. 

Ome Joop

Level 5
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Couch wrote:

Ik wil graag Engelstalige programma's kijken zonder ondertiteling voor een prettige kijkervaring.

Uitschakelen kan echter niet, alleen bij History. 

Kunnen Ziggo en de omroepen ervoor zorgen dat de ondertiteling apart wordt uitgezonden zodat het op een eenvoudige manier kan worden uitgezet?

Als je de mediabox op Engels zet zou kunnen dat hij dan ondertitels automatisch weghaalt? 

Steefb

Level 20
  • 16908Posts
  • 3093Oplossingen
  • 8044Likes

Ondertitels van de Nederlandse zenders worden “hardcoded” uitgezonden. Dit wil zeggen dat ze in de videostream zitten en het niet kan worden uitgezet. Dit zou een heel andere aanpak vereisen van de Nederlandse zenders. Ook wordt het op sommige TV's dan onmogelijk met ondertitel te kijken.

Uitzondering is de slechthorenden ondertiteling, die is wel aan of uit te zetten.

https://www.apeaksoft.com/nl/video-editing/remove-subtitles-from-mkv-mp4-video.html

De hardgecodeerde ondertitels zijn al ingebed in de video's of films en zijn een deel van deze video's. De zachte ondertitels zijn de ondertitels die niet zijn ingesloten in de video's of films en kunnen door gebruikers worden toegevoegd. Je kunt ook gemakkelijk de zachte ondertitels van je video of film verwijderen, want het is een onafhankelijke stream en kan naar wens worden in- of uitgeschakeld.

Couch
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Steefb wrote:

Ondertitels van de Nederlandse zenders worden “hardcoded” uitgezonden. Dit wil zeggen dat ze in de videostream zitten en het niet kan worden uitgezet. Dit zou een heel andere aanpak vereisen van de Nederlandse zenders. Ook wordt het op sommige TV's dan onmogelijk met ondertitel te kijken.

Uitzondering is de slechthorenden ondertiteling, die is wel aan of uit te zetten.

https://www.apeaksoft.com/nl/video-editing/remove-subtitles-from-mkv-mp4-video.html

De hardgecodeerde ondertitels zijn al ingebed in de video's of films en zijn een deel van deze video's. De zachte ondertitels zijn de ondertitels die niet zijn ingesloten in de video's of films en kunnen door gebruikers worden toegevoegd. Je kunt ook gemakkelijk de zachte ondertitels van je video of film verwijderen, want het is een onafhankelijke stream en kan naar wens worden in- of uitgeschakeld.

Ja, jij snapt het, vandaar mijn vraag. 

Of is het een idee om alle ondertitels als slecht horende titels uit te zenden. 

Anders afwachten tot iedereen digitaal kijkt. 

Voor mij is dit best belangrijk, ondertitels zijn best irritant. 

Op History en dvd zet ik ze altijd uit. 

Steefb

Level 20
  • 16908Posts
  • 3093Oplossingen
  • 8044Likes

@Couch Ziggo is dan ook niet de plek om deze vraag te stellen, die moet het aanbod onbewerkt doorsturen. De Nederlandse zenders zijn hier het aanspreekpunt.

Couch
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bovendien moet het wel kunnen op de HD zenders want dat zijn aparte zenders. 

Als je die kunt ontvangen beschik je ook over de mogelijkheid om ze aan te zetten. 

Couch
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Steefb wrote:

@Couch Ziggo is dan ook niet de plek om deze vraag te stellen, die moet het aanbod onbewerkt doorsturen. De Nederlandse zenders zijn hier het aanspreekpunt.

Ik denk dat er wel enige samenwerking kan zijn, vandaar dat ik de omroepen ook noem in mijn vraag. 

En ik wil de discussie op gang brengen