SFAJG

Level 4
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Nieuwe apps op next box toevoegen, welke wil jij graag?

Zou het mogelijk zijn om meer apps aan de next box toe voegen via deze manier van software updates?
Zoals bijvoorbeeld
Internet app
Facebook app
Nederland fm app
Enzevoort
96 Reacties 96
SFAJG
Topicstarter
Level 4
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ik zou graag dat de next mini voorzien wordt van het platform Android 

Kpn experimenteerde hier ook al mee 

Dus waarom zou ziggo het ook niet doen

Next  en de next Mini voorzien van het Android besturingssysteem systeem 

Graag de Google Play Store app er op 

En andere apps 

Zoals i zenternet app 

Enzevoort 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9329Posts
  • 570Oplossingen
  • 2427Likes

ik gok de kans klein dat ziggo de next (mini) opnieuw gaat installeren met Android,

ook is de kans klein dat de Google Play Store aan het huidige besturingssysteem wordt toegevoegd wegens licentie overeenkomsten/licentie kosten 

Meneer C.

Level 14
  • 1033Posts
  • 13Oplossingen
  • 426Likes

Tja, als dat zou kunnen zeg.......😂👍

Pasi

Level 18
  • 8047Posts
  • 446Oplossingen
  • 4230Likes

"...Dus waarom zou ziggo het ook niet doen...".

Omdat Ziggo al jaren haar markt 100% afschermt, haar apparatuur geheel dicht timmert omdat ze bang is dat 'anderen' ermee vandaar gaan. Dat Ziggo zo een star systeem is geworden en ondertussen door haar concurrenten met b.v. Android-Tv voorbij wordt gestreefd, is een direct resultaat daarvan.

Meneer C.

Level 14
  • 1033Posts
  • 13Oplossingen
  • 426Likes

Begrijpelijk, maar in sommige opzichten een gemiste kans. Vooral voor de klant.

Buurman

Level 13
  • 758Posts
  • 40Oplossingen
  • 622Likes

De Open haard app mogen ze wel toevoegen aan de Next (mini).

Die app zit wel op mijn Samsung TV maar dan moet ik weer de TV AB gebruiken. 

Pasi

Level 18
  • 8047Posts
  • 446Oplossingen
  • 4230Likes

@Buurman  schreef:

De Open haard app mogen ze wel toevoegen aan de Next (mini)...

Ach, deze ( via de browser op je tv ) is ook mooi. Het geurt en rookt wat minder, maar met meer dan 100Wh per uur niet echt veel milieu vriendelijker !

Buurman

Level 13
  • 758Posts
  • 40Oplossingen
  • 622Likes

@Pasi  schreef:

@Buurman  schreef:

De Open haard app mogen ze wel toevoegen aan de Next (mini)...

Ach, deze ( via de browser op je tv ) is ook mooi. Het geurt en rookt wat minder, maar met meer dan 100Wh per uur niet echt veel milieu vriendelijker !

😉Gezellig toch met de komende donkere avonden…..met een 🍷 wijntje of 🍺 Herfstbokje en kaasplankje op de bank.   

Meneer C.

Level 14
  • 1033Posts
  • 13Oplossingen
  • 426Likes

Daarom, de warmte komt vanzelf. 😂

Garihd

Level 12
  • 720Posts
  • 25Oplossingen
  • 356Likes

@SFAJG  schreef:

Ik zou graag dat de next mini voorzien wordt van het platform Android 

Kpn experimenteerde hier ook al mee  

Hier wordt niet mee geëxperimenteerd dit is de standaard geleverde box voor alle nieuwe tv klanten.

Met de playstore hoeven er geen andere apps op die kan men dan zelf toevoegen.  Om hier genoemde redenen is de kans klein dat de huidige boxen veranderen. 

Nu er 3 andere providers zijn met een  op Android gebaseerde box bestaat de kans dat een  volgende box ook hiermee wordt uitgerust.

Meneer C.

Level 14
  • 1033Posts
  • 13Oplossingen
  • 426Likes

Tja en met een Android box komt F1TVPRO weer een stapje dichterbij 😜.......het zou allemaal zo mooi kunnen zijn. 😂

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 21887Posts
  • 992Oplossingen
  • 6856Likes

F1 TV PRO zal zekers niet op de Media Box verschijnen, platform is te zwaar en alle opslag kost heel veel geld, laat F1 TV Pro app lekker zoals het is bij Android TV, Android Chromecast TV en AppleTV

F1 TV Pro is al in handen van Liberty Media en als die hier mee akkoord zullen gaan dan zal er zekers een andere Mini Box gebouwd moeten worden die krachtiger is om te ondersteunen.

Internet Browser op de Media Box zal ook niet zo snel gebeuren, het is geen PC het is een Media Box, Apps toevoegen kan wel maar dan zal het wel het platform eerst van de Next moeten doorlopen en daarna de Mini, anders heb je er nog niks aan, en als het alleen een Next App betreft dan valt het meestal al af. Beide moeten als Media Box met de Apps overweg kunnen. Ziggo weet precies wat wel en niet kan.

Maar inbreng voor nieuwe Apps mag er zeker zijn - ieder zijn recht om het aan te geven hier.

MR_CHIP

Level 18
  • 9295Posts
  • 119Oplossingen
  • 3203Likes

ik zou spotify wel leuk vinden

RoWi.

Level 20
  • 17380Posts
  • 738Oplossingen
  • 5771Likes

Zelfs televisies hebben een internet browser kortom dat is een slecht argument.

Een app ontwikkelaar hoeft maar 1 software ontwikkelings kit aan te vragen.

Dat is het hele punt de maker van een app moet het zelf willen. F1TVPRO naast Viaplay aanbieden dat kan wel een rechten issue opleveren.

Meneer C.

Level 14
  • 1033Posts
  • 13Oplossingen
  • 426Likes

Ach, dan zeg ik zet dan een goeie box neer. Als een Android tv of simpele lowbudget telefoon F1TVPRO kan draaien dan lijkt dat me niet zo'n issue.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 21887Posts
  • 992Oplossingen
  • 6856Likes

@RoWi.  schreef:

Zelfs televisies hebben een internet browser kortom dat is een slecht argument.

Een app ontwikkelaar hoeft maar 1 software ontwikkelings kit aan te vragen.

Dat is het hele punt de maker van een app moet het zelf willen. F1TVPRO naast Viaplay aanbieden dat kan wel een rechten issue opleveren.

@RoWi. 

TV's (Smart) Hebben inderdaad een Browser voor het internet, dat hebben mijn TV's ook. De Media Boxen van Ziggo hebben nooit een Browser gehad omdat het geen Internet PC is, tevens is het Flash geheugen van de Next en de Mini beperkt en alleen gebouwd voor Apps. Is mij door Moderator verteld.

F1 TV Pro staat geheel los van Viaplay omdat F1 Pro van 100% van Liberty Media is en Via Play huurt de app en maken gebruik van hun eigen Studio en camera's en die zullen nooit dus nooit in handen komen van wie dan ook. Liberty Media is een onderdeel van Liberty Global moederbedrijf van o.a. Ziggo en nu ook Vodafone daarom hebben wij de App gratis kunnen kijken. en Wie weet mocht de F1 terug keren kan dat als nog of voor minder of het blijft apart. Dat zal de toekomst uitwijzen,

@MR_CHIP 

Spotify komt wel vaker voor dat men die wil op de Media Box, daarbij ben je niet de enige, veel mensen hebben wel oog voor de App.

RoWi.

Level 20
  • 17380Posts
  • 738Oplossingen
  • 5771Likes

Dat de opslagruimte (flash geheugen) beperkt is dat klopt. Dat is het enige relevante.

Verder kan er prima een eenvoudige browser voor de soc van de Next en de Mini worden ontwikkeld. Alleen zullen de meeste websites te zwaar zijn dat is een ander verhaal.

Dat F1TVPRO en Viaplay los van elkaar staan doet er niet toe.

Het punt is dat Liberty Media die app moet ontwikkelen en dat zullen ze niet doen. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.