Daan2008

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

NPO Start app

Ik heb de npo start app op mijn telefoon om de laatste seizoenen van een serie te kijken. Nu wil ik dit graag op een of andere maniet via mijn tv kijken (smart tv met ziggo horizon box) maar ik kan hier geen app van vinden. Vind dat er zoiezo weinig apps beschikbaar zijn..
Hoe kan ik npo start plus op mijn tv krijgen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Hi Daan2008,
NPO Start (Plus) is inderdaad geen app op de Mediabox XL/Horizon Box. Op sommige Smart-tv's (na 2014 gemaakt) kun je de NPO Start-app installeren.
Andere mogelijkheden om op je TV wel NPO Start (Plus) te kijken zijn:

  • Op PC/laptop afspelen via npostart.nl en je computer aansluiten op de TV met een HDMI-kabel (dit doe ik zelf)
  • Via de NPO-app voor tablet en telefoon kun je uitzendingen naar je televisie streamen. Hiervoor heb je wel een Chromecast of Apple TV nodig. (even gekopieerd van hier)

Bekijk in context

15 Reacties 15
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Hi Daan2008,
NPO Start (Plus) is inderdaad geen app op de Mediabox XL/Horizon Box. Op sommige Smart-tv's (na 2014 gemaakt) kun je de NPO Start-app installeren.
Andere mogelijkheden om op je TV wel NPO Start (Plus) te kijken zijn:

  • Op PC/laptop afspelen via npostart.nl en je computer aansluiten op de TV met een HDMI-kabel (dit doe ik zelf)
  • Via de NPO-app voor tablet en telefoon kun je uitzendingen naar je televisie streamen. Hiervoor heb je wel een Chromecast of Apple TV nodig. (even gekopieerd van hier)
Daan2008
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt voor je reactie alex
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Daan2008 welkom op onze Community.

Alex heeft je al wat mooie suggesties gegeven. Heb je al een leuke oplossing bedacht? 🙂
mh35B

Level 4
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Wel jammer! Want nu dien je de diverse NPO/RTL/SBS-programma's / series zelf op te nemen en dan loop je tegen max opname capaciteit aan!

Cromecast ondersteund de (Philips Smart)TV hier niet en ik zie ouderen / niet zo tech handigen onder ons een laptop nog niet zomaar aansluiten en dan in optimale (tv) resolutie naar een video kijken. Nog allemaal niet zo handig, nog los van een langere en juiste kabel door de woonkamer(!)

Waarom wel de Netflix / Videloand / etc achtigen, en niet de NPO / RTL / KIJK apps van de NL-se aanbieders / omroepen? Ik zie op de Horizonbox onder apps wel de NOS, maar dat is dan enkel nieuws en sport en beperkt tot meest bekeken.

De nu aangeboden apps bieden niet de (gezochte) content die de NLse omroepen bieden(!), een gemiste kans om ze niet aan te bieden, imo.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
NPO Plus is een verdienmodel voor de Publieke Omroep.
Voor een NPO Plus App op de MediaBox XL is samenwerking nodig tussen Ziggo en NPO.
Er moet geinvesteerd worden in de ontwikkeling en Ziggo zal moeten betalen aan de NPO voor de afname van de Content, als die zomaar beschikbaar zou worden gesteld, zonder dat je een betaald Account hebt bij de NPO.
Dat soort dingen gaan niet soepeltjes.
Etc.
Gr Han
mh35B

Level 4
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Hoe zo? De NPO-Plus (net als die van RTL en SBS) zijn inderdaad abonnee-apps, maar dat is toch net als bij Netflix / Videoland en diverse sport kanalen: de gebruiker dus de kijker dient zich toch te abonneren, niet Ziggo zelf voor de content? Ziggo dient het enkel beschikbaar te stellen en dan kan de kijker een abonnement aan gaan cq ondemand huren?
Mogelijk dat Ziggo wel de huurkosten int en afdraagt (en en korting krijgt dus betaald wordt door NPO etc voor deze incassos).
Waar een wil is..
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
mh35B
Snap je standpunt goed. Je zou dus verwachten ..... voor ons in NL.
Net als bij NetFlix, dus.
Waarom zoiets niet snel tot stand wordt gebracht? Geen idee. Is Ziggo of NPO de dwarsliggende partij?
Je weet waarschijnlijk ook wel van NPO Start apps op smart TV's die ineens niet meer worden ondersteund.
De wonderlijke wereld van It icm Video Content Delivery (om het maar eens in goed Nederlands op te schrijven:wink:). Het blijft giswerk, waarom je niet aan een voor de hand liggend gemak kunt komen. Met je eens dus.
Han
mh35B

Level 4
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
tsja... ergens onbegrijpelijk: npo.nl (en plus) via internet lukt wel, dat hebben ze dan ook geheel in eigen beheer (regie).

Tis mooi dat NPO zijn apps onderhoud en mooier/beter maakt, nu nog kunnen updaten in de box cq de tv's zelf, dat zou het een stuk makkelijker maken: net als op de telefoon.. dat gaat toch ook goed? Waarom geven ze dat niet vrij?

Dan wel kleine moeite om de updates van NPO en enkele anderen uit het "Hilverdorp" bij te houden / mee te laten gaan met de eigen updates?
Er is zelfs mee te verdienen..
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
mh35B
Deze eerdere suggestie van AlexHelpt gezien?

  • Via de NPO-app voor tablet en telefoon kun je uitzendingen naar je televisie streamen. Hiervoor heb je wel een Chromecast of Apple TV nodig. (even gekopieerd van hier)
mh35B

Level 4
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Inderdaad dat zei ik reeds: dan heb je een chromecast tv nodig. Maar waarom moeilijk doen via nog een extern apparaat als je al een mediabox hebt waar een app prima 'in' past en dat dat gewoon de eenvoudigste oplossing is? Dus Ziggo..?
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
mh35B wrote:
Inderdaad dat zei ik reeds: dan heb je een chromecast tv nodig. Maar waarom moeilijk doen via nog een extern apparaat als je al een mediabox hebt waar een app prima 'in' past en dat dat gewoon de eenvoudigste oplossing is? Dus Ziggo..?


Dus de 'eenvoudigste oplossing' is dat wij vanaf de grond af aan een nieuwe app gaan ontwikkelen? :thinking: Het zou voor jou als klant wel de meest voordelige optie zijn, misschien bedoel je dat? De meest simpele en snelste oplossing blijft het aanschaffen van een Chromecast, dat werkt fantastisch en binnen enkele minuten 🙂

Een mediabox app is gebaseerd op andere software dan een app voor Android, iOS of een smart TV. Dat is niet een kwestie van kopiëren en plakken. De software wordt in samenwerking met de leveranciers (Netflix, YouTube, etc.) op maat gemaakt voor onze mediaboxen. Wij hebben geen samenwerking met NPO op het gebied van app ontwikkeling.
DirkWillem

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Met de Mediabox kan je tot 7 dagen uitzendingen terug kijken. Wil je meer terugkijken, b.v. hele seizoenen van series dan ben je aangewezen op diensten als NPO Start Plus (NPO content), Videoland (RTL content) en Kijk of NLZiet (mix van content). Dit zijn allemaal commerciële diensten waar je via een abonnement voor betaald. Dus eigenlijk vergelijkbaar met Netflix e.d. Maar dan moet je wel de Appjes hebben. Videoland voor RTL content wordt wel ondersteunt maar NPO Start Plus helaas niet. Je moet overigens NPO Start niet verwarren met NPO Start Plus. De eerste is gratis en biedt beperkte uitzending gemist functionaliteit en de tweede is een betaalde dienst waarmee je b.v. hele seizoenen van series kunt kijken. Erg leuk. Ik begrijp ook niet waarom Ziggo NPO Start Plus niet met een Appje ondersteunt en Netflix en Videoland wel. Aan het marktaandeel van Ziggo kan het niet liggen, meer dan de helft van de huishoudens in Nederland kijkt TV via Ziggo dus dat is wel de moeite waard om Appjes te ontwikkelen zou je zeggen. En een oplossing als Apple TV of Google Chromecast met Laptop/Tablet/Smartphone is leuk en werkt wel maar je maakt mensen echt blij met een Appje zodat je een geïntegreerde oplossing hebt waarmee je met 1 simpele device n.l. je afstandsbediening alle content kunt bekijken. En ik weet zeker dat een grote groep gebruikers afhaakt bij een oplossing waar je een Apple TV of Chromecast en een Laptop/Tablet/Smartphone bij nodig hebt. Ik zou zeggen Ziggo: denk klant gericht en stel voor de meest voorkomende diensten Appjes beschikbaar, zoveel zijn dat er niet.
Bozz

Level 7
  • 131Posts
  • 8Oplossingen
  • 74Likes
DirkWillem wrote:
Ik zou zeggen Ziggo: denk klant gericht en stel voor de meest voorkomende diensten Appjes beschikbaar, zoveel zijn dat er niet.


Mooi omschreven! De NPO Start app is voor mij (heb er een abo op) het grootste gemis op de Next! Omwegen bewandelen zoals een Chromecast zijn niet vriendelijk. Werk aan de winkel dus voor de NPO en Ziggo!
Donald D.

Level 1
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Geldt ook  voor Disney+

Voor mij een reden om geen abonnement te nemen. 

Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes

Hallo @Donald D. er zijn andere topics met een suggestie voor Disney+ 😉 dit topic gaat over NPO Start. Graag je feedback vooral door blijven geven! Maar daarbij graag ook on-topic blijven.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic