Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Beste medewerkers van Ziggo,
Is het mogelijk om een Modem-Only device aan het standaard assortiment van keuzemogelijkheden voor klanten toe te voegen?
Ik merk dat veel ICT-ers en enthousiaste consumenten, niet zitten te wachten op Modem-Router-Wifi Combi's, maar graag alleen een Modem-Only device zouden willen hebben, ik weet dat er een zakelijk alternatief is die naast de modem functionaliteit alleen Wifi aanbied, maar een Modem-Only device zou een zeer welkome aanvulling zijn op het standaard assortiment van Ziggo en zou denk ik veel enthousiastelingen er van kunnen weerhouden om gebruik te maken van de vrije hardwarekeuze zoals deze nu door de EU er doorheen gedrukt is, dit zou een win-win situatie voor zowel Ziggo als de consument kunnen zijn, wel het professionele beheer van Ziggo, maar verder de ultieme vrijheid voor de consument, en daarbij voor Ziggo betere beheersbaarheid van het netwerk en de verschillende configuraties op hun netwerk, ik heb zelf al jaren een erg stabiele verbinding met Ziggo, dit komt mijn inziens ook door het feit dat ik gelukkig nog een oude CISCO modem heb die geen router- en wifi functionaliteit heeft, maar slechts functioneert om te Moduleren en Demoduleren, bij mensen die gecombineerde hardware hebben zie ik dat het beduidend minder stabiel is bij zwaardere belasting, ik ben me er van bewust dat wifi uitgeschakeld kan worden en de routerfunctionaliteit in bridgemode gezet kan worden, maar dat is mijn inziens verre van ideaal.
Wanneer Ziggo een Modem-only device zou aanbieden denk ik dat het voor velen die nu nog een eigen modem overwegen in het kader van vrije hardwarekeuze, dan mogelijk voor het Modem-Only alternatief van Ziggo zullen kiezen, dit verneem ik van verschillende mensen die ook werkzaam zijn in de ICT.
In het verleden heb ik net zoals @Chimichurri ook al eens gepleit voor een modem-only optie in het kader van volledige vrijheid.
https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Modem-Verzoek-Ubee/m-p/889415#M103581
Overigens ben ik op dit moment tevreden met mijn huidige situatie Ubee router zonder WiFi in bridge (dit benadert een modem-only situatie het meest).
Maar het blijft vreemd dat Ziggo de keuze niet aanbiedt.
het is niet vreemd ziggo gaat echt niet een compleet nieuw modem only apparaat kopen/ontwikkelen alleen maar omdat een paar klanten dat willen welke nu ook uit de voeten komen met een ziggo modem in bridge modus
@Chimichurri schreef:wel het professionele beheer van Ziggo,
Ik moest lachen.
Bij Ziggo denk ik vooral aan onderbetaalde Chinese programmeurs die zich niet aan standaarden houden om maar zo goedkoop mogelijk firmware te maken die in ca. 95% van de gevallen moet werken. Die laatste 5% van de gebruikers kun je namelijk beter wegpesten, dat is goedkoper.
@MR_CHIP het is niet vreemd ziggo gaat echt niet een compleet nieuw modem only apparaat kopen/ontwikkelen alleen maar omdat een paar klanten dat willen
Ik denk dat het aantal mensen dat een modem-only verkiest boven een Smart Wifi modem wel eens groter kan zijn dan je denkt als ik de reacties op het forum en andere fora zie.
Veel klanten hebben een duidelijke voorkeur voor netwerkapparatuur in eigenbeheer en dan is het vreemd dat je eerst van alles moet uit laten zetten om vervolgens eigen apparatuur goed te laten werken zonder interferentie.
Maar zoals je al aangeeft, ik denk ook dat Ziggo het zo wel goed vindt en een modem-only er voorlopig niet zal komen.
nouja ik ben zeer blij met mijn ubee zakelijk moden in bridge alles netjes in eigen beheer zonder die puma 6 issues
@Roos59, bedenk wel dat de mensen die tevreden zijn je hier niet ziet. Als je min of meer tevreden ben kom je dat hier niet melden. Alleen een handvol freaks, met alle respect, vraagt om zo’n modem, het over grote deel kan prima uit de voeten met het huidige modem aanbod van ziggo.
@Wlmpie schreef:
@Chimichurri schreef:
wel het professionele beheer van Ziggo,
Ik moest lachen.
Bij Ziggo denk ik vooral aan onderbetaalde Chinese programmeurs die zich niet aan standaarden houden om maar zo goedkoop mogelijk firmware te maken die in ca. 95% van de gevallen moet werken. Die laatste 5% van de gebruikers kun je namelijk beter wegpesten, dat is goedkoper.
@Wlmpie Het heeft niet te maken met de programmeurs, maar met de hardware.
Dat is hetzelfde met een PC/laptop, een consumenten PC/laptop is na een periode ook een stuk minder stabiel en gaat minder lang mee dan een zakelijke PC/laptop.
Zo is het ook met modems, een consumenten modem is weer iets anders dan een zakelijk modem.
En die 5% kan nu een eigen modem gaan gebruiken, althans in oud-Ziggo al wel, in oud-UPC binnenkort.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.