1
Vraag
2
Reageer en help mee
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Meldingsfeed: Gelezen vs. niet gelezen

Net als iedereen krijg ik rechtsboven zo’n rood belletje om mij te vertellen dat er iemand is die gereageerd heeft op een topic waar ik aan deelneem. Dat is een mooie optie!

 


Links van de items komt er dan een verticaal oranje balkje bij items die ik nog niet heb gelezen en vaak heb ik een hele rij vol met van die balkjes. Maar (en nu komt-ie) als ik één van die ongelezen items aanklik en ik ga weer terug naar de pagina met de meldingsfeed dan zijn al mijn oranje balkjes weg en wordt het lastig om erachter te komen welke items ik al gelezen heb en welke niet.
💡 Zou het niet veel handiger zijn als alléén bij de gelezen items de balkjes verdwijnen en bij de ongelezen items de balkjes gewoon blijven staan?
Een beetje zoals bij e-mail: ongelezen berichten zijn vet en gelezen berichten niet.

 

Uitgelicht
Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Reacties
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Goedemiddag @Wim C.! Dankjewel voor het openen van een topic hierover en het delen van je suggestie. Deze suggestie is reeds doorgegeven aan de leverancier en hopelijk volgt in de toekomst een fix hiervoor.

18 Reacties 18
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Dit is een bekend item en er wordt hier zeker aan gewerkt en de Ziggo Medewerkers zijn hier van op de hoogte die die behandelen.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Goedemiddag @Wim C.! Dankjewel voor het openen van een topic hierover en het delen van je suggestie. Deze suggestie is reeds doorgegeven aan de leverancier en hopelijk volgt in de toekomst een fix hiervoor.

Wim C.
Topicstarter
Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Dave! schreef dat hier zeker aan gewerkt wordt, maar omdat ik elke keer weer tegen dit issue aanloop, vraag ik me af of er al enige voortgang is geboekt.

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Wim C.,

 

Helaas niet echt. We zien dat dit 'idee' (bug?) al meermaals is voorgelegd aan de ontwikkelaar van het platform, maar helaas zonder echte voortgang. Ondanks dat het zoiets simpels lijkt en ook totaal niet is wat je zou mogen verwachten van een notificatie feed. Ik ga er opnieuw achteraan, maar eerlijkheidshalve verwacht ik op korte termijn geen veranderingen.

Wim C.
Topicstarter
Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dank @Alex dank voor je update.

Ik begrijp het probleem, maar ik wil toch nog even aan de 🛎 trekken.

Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes

Dit is inderdaad een goed punt. Ik log net in en zie het volgende staan;  

 

Pineapple_0-1660895191719.png


Wil direct de topics doorlopen, maar weet nu al dat ik niet zal onthouden welke ik wel of nog niet gelezen heb. Heb last van een kort geheugen zeg maar 🙂

Als je inderdaad een van de ongelezen topics aanklikt en teruggaat naar het overzicht, dan zijn al de oranje balkjes weg. Zou handiger zijn om te kunnen zien waar je gebleven bent. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Goed punt, @Pineapple! Ik kan me heel goed voorstellen dat dit totaal niet handig werkt. Ik heb inmiddels navraag gedaan en laat weten als er nieuws is 🤞

Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes

Je bent geweldig @Alex  🤗

KAT

Level 10
  • 531Posts
  • 3Oplossingen
  • 232Likes

ja als ik nu naar meldingsfeed ga, zijn ze allemaal oranje, de ongelezen, zodra ik op de eerste geklikt heb, zijn ze ineens allemaal weg, dus je moet zelf bijhouden waar je gebleven bent

Wim C.
Topicstarter
Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Goed punt @KAT 

Blijkbaar is het nog knap lastig om dit aan te passen.

Wim C.
Topicstarter
Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Inmiddels is het zes maanden geleden dat ik dit topic ben gestart en is er geen oplossing om dit euvel te verhelpen. Het is niet wereldschokkend alleen maar vervelend. 
@Alex en @Erik S Dit topic mag van mij gearchiveerd worden. 

KAT

Level 10
  • 531Posts
  • 3Oplossingen
  • 232Likes

wel jammer idd

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik open elk topic in een nieuw venster dat is de enige omweg die voor mij werkt.

Ik ziet dit puur als een tekortkoming van de Khorossoftware.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

@Alex en @Erik S Dit topic mag van mij gearchiveerd worden. 

Het duurt al gigantisch lang, maar ik ben nog niet van het opgeven, dus ik laat hem nog even open 😉 Ik heb hier opnieuw aandacht voor gevraagd, ondanks dat dit als 'idea' wordt gezien en niet als bug. De huidige manier werkt gewoon erg onhandig voor regelmatige bezoekers en je zou verwachten dat het geen grootse ingrijpen hoeft te zijn om dit aan te passen.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Inmiddels zijn we weer een lange tijd verder. We hebben destijds gevonden dat we niet de enige Community waren die hier graag verandering in zagen, maar er zit zoals je merkt niet echt schot in de zaak. 

 

Vooralsnog staat het nu op de roadmap om de gehele feed in de toekomst aan te passen en dit hier in mee te nemen, maar een verwachte datum is er nog niet. Wat mij betreft houden we het topic nog steeds open voor het geval er iets wijzigt aan jullie kant, onze kant of informatie hierover.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Mooi om te weten @Alex 

 

Gaat nog steeds zo, maar ik werk altijd met 2 tabbladen 1 waar alle vinkjes staan en 1 meldings feet zo werk ik de topic's langs.

Hij geeft wel vaak oranje balk er zijn geen meldingen maar voor de rest weinig klachten.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Regelmatig komt ook dit in beeld. Blijkbaar kan de forum software niet bepalen wat voor een actie dit is ?

Meldingsfeed - Ziggo Community.png

 

Blijkbaar heeft dit te maken met, dat dit een 'Ziggo eigen' draadje is:

Introductie reclames op maat.png


Misschien is een Z ( Ziggo ) als actie-'icoontje' in dit geval een oplossing 😉.

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Dat kan beter inderdaad, @Pasi. Ik heb hem doorgezet, hopelijk hebben we nog een mooie Z of een krantje in de aanbieding 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic