SaschaM68

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Mediabox schakelt niet door bij reminder

Ik begrijp dat meer mensen met een Mediabox Next ‘last’ hebben van reminders die niet doorschakelen naar de gevraagde zender. Je krijgt alleen een melding op je tv te zien dat je een reminder had ingesteld. Als je niet oplet mis je de start van het programma. Is dit iets wat aangepast gaat worden in de toekomst? En zo ja, gaat dat dan automatisch met een software update? 

Hoop dat deze optie gauw in de Mediabox beschikbaar is. Ik mis ‘m erg!
Sascha 

9 Reacties 9
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7280Likes

Goedemiddag @SaschaM68 en welkom op de Community, 

Goed dat je met deze feedback een topic bent gestart. Het klopt dat je bij de opname herinnering op de Next nu een pop-up notificatie te zien krijgt om naar de zender waarvoor je de herinnering hebt ingesteld.
De Next schakelt niet automatisch naar de zender, er is bewust voor gekozen om dit door middel van een bevestigingsvraag (pop-up) te doen. Ik vind je suggestie in ieder geval heel goed en ik geef dit door 
aan de ontwikkelaars. Wellicht dat dit een optie is die toegevoegd kan worden. 
 

SaschaM68
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank voor je reactie Paul. Ik hoop van harte dat de ontwikkelaars er iets mee doen. Zeker in deze multimedia-tijd waarin niet iedereen 100% van de tijd naar 1 scherm kijkt . En het lijkt zo dubbel om een pop-up te moeten bevestigen nadat je het overschakelen bewust aangevraagd hebt. Dus tja, I’ll keep my fingers crossed!

Arnold1310

Level 14
  • 1006Posts
  • 51Oplossingen
  • 260Likes

Dit zal net zo snel aangepast worden als de pincode op 18+ zenders...

SaschaM68
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

En dat betekent dat het ‘geen issue’ is? Lijkt me overigens ook een wenselijke optie, met die 18+ zenders 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Ik meng me hier ook even in! 

De meningen over een dergelijke optie zijn heel erg verschillend, merk ik alleen al onder onze collega's. Daar is het ook zo'n beetje 50-50. Ik zou het persoonlijk heel irritant vinden wanneer de tv bij een reminder automatisch overschakelt. Ik vind de melding voldoende om zo zelf te kiezen of ik wel/niet overschakel. 

Dan zou ik dus nog eerder voorstellen dat in te stellen is hoe deze optie werkt. Zodat er voor beide “kampen” een fijne manier is. 

Maar goed. Of dit ingesteld gaat worden en zo ja, wanneer, dat blijft natuurlijk de vraag. De suggestie is in elk geval doorgezet. 

SaschaM68
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ook een prima voorstel hoor! Kan ik mee leven. Hoop dat het opgepakt gaat worden.

Dank voor je antwoord!

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Onze Humax heeft ook enkel een  reminder, deze klik je weg en dan moet je als nog zelf overschakelen.

Het punt waarom je de reminder in stelt is omdat je dit programma wil zien. Waarom stel je anders een reminder in? 

Ik weet niet hoe dat bij de Next werkt, schakelt deze  over als je op ok klikt of iets het enkel een kennisgeving?

Ik heb ooit een tv ontvanger gehad die telde af als je op de  huidige zender iets wou afkijken moest je op nee of cancel klikken anders schakelde deze over. Dat beviel ons best goed, de optie voor een melding die xxx aantal seconden in beeld blijft of reageert op een actie klinkt zinvol.

 

meijboom63

Level 7
  • 142Posts
  • 2Oplossingen
  • 75Likes

@Lycke hoi Lycke, ook wij missen deze mogelijkheid terwijl de Humax die wij hadden wel direct doorschakelde .  Reminder stel je in omdat je dat programma wil kijken toch? Best vervelend als door het te woord staan van de aanbellende buren de reminder gemist wordt. Dit was doorgegeven begreep ik, al iets bekend?

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hey @meijboom63. De wens is inderdaad bekend en is doorgegeven aan de ontwikkelaars. Helaas kan ik niet garanderen of het wordt geïmplementeerd en zo ja, op welke termijn. Op het moment van schrijven is daarover helaas niets bekend. 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic