emiliovisser

Level 9
  • 331Posts
  • 30Oplossingen
  • 94Likes

Mediabox XL radio luisteren na nieuwe software

Beste Ziggo,

 

Kunnen jullie de oude radiozenders structuur terugzetten.

Dus dat je gewoon 801 intypt en er een radiozender voor krijgt. ( zoals de oude software)

 

 

Nu analoog wordt afgeschakeld en de decoder op een stereoset/versterker aangesloten is het nu erg omslachtig en vele onnodige handelingen die nodig zijn om een radiozender op te zetten/zoeken.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Tof dat je die kennissen zo helpt, Emilio! 
Over de kanaalnummering op de Mediabox XL is geen nieuws te melden. Al is het nu wel mogelijk om een gratis voice afstandsbediening bij een winkel van ons op te halen als je de nieuwste software van de Mediabox XL hebt.
Via deze pagina kun je dit in gang zetten 🙂

Bekijk in context

9 Reacties 9
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat is inderdaad een stuk gebruiksvriendelijker, juist door dat nieuwe systeem waardeer ik mijn Humax 5300C des te meer. Er wordt dan wel geschreven bestel de nieuwe spraakgestuurde afstandsbediening. 

De QE 317 is dat geval een intressante optie hoewel een onnodige aankoop, gewoon de DVB radio kanalen beschikbaar maken ook voor de Next is handiger.

Het signaal komt overal binnen waarom dat niet benutten?

emiliovisser
Topicstarter
Level 9
  • 331Posts
  • 30Oplossingen
  • 94Likes

Nog even een aanvulling.. ik vraag dit niet voor mijzelf.  Ik was het aan het uitproberen bij kennissen.

Verder is de interface wel mooier en loopt iets soepeler dan oude.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Goedemorgen!

 

Ah, deze vraag heb ik al vaker langs zien komen. Vooralsnog zijn er geen concrete plannen om de radiozenders terug te zetten via de kanaalnummers, helaas. Maar ik heb de wens wederom doorgegeven :-). 

Een alternatief om te gebruiken is trouwens de voice control. Hiermee kan je direct een radiostation "kiezen" door deze simpelweg in te spreken. Misschien niet helemaal hetzelfde, maar alsnog een goede tussen optie? 🙂 

emiliovisser
Topicstarter
Level 9
  • 331Posts
  • 30Oplossingen
  • 94Likes

@Lycke

Jammer, hoop wel dat het gauw terug komt. Bedankt voor je antwoord.

Er zit standaard geen Voice afstandsbediening bij de MediaBox XL. (Dus vervalt deze optie)

(Ter info, Nogmaals ik vraag dit niet voor mijzelf, maar voor een kennis).

edjenny

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dus moeten wij als klant maar een nieuwe afstandsbediening kopen ,geloof ik,met voiceover.Omdat Ziggo de radiozenders maar even zeer onhandig heeft veranderd.Is daar bij Ziggo daar nou niet over nagedacht?? onbegrijpelijk!! Ook bij het zoeken naar de radio,krijg je bij het menu ,NU MEEST BEKEKEN ZENDERS,  ook onnodig niet interessant. En bij de tvgids dat kleine beeldje rechtonderin.ook onnodig.Enige voordeel is dat  die wat sneller is geworden.Maar de RADIO blijft zeer onhandig,waarom nou.Kom op Ziggo!!

emiliovisser
Topicstarter
Level 9
  • 331Posts
  • 30Oplossingen
  • 94Likes

Ik heb vandaag bij kennissen de Digitale radio ontvanger aangesloten en bekeken. En wat schets mijn verbazing..   

Radio zenders met nummering..  Zie gewoon 801  = Radio 1 .

En ze halen het bij de Mediabox XL uit de software weg...    🙈.

Goed bezig Ziggo.. Waar zijn we mee bezig!

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Tof dat je die kennissen zo helpt, Emilio! 
Over de kanaalnummering op de Mediabox XL is geen nieuws te melden. Al is het nu wel mogelijk om een gratis voice afstandsbediening bij een winkel van ons op te halen als je de nieuwste software van de Mediabox XL hebt.
Via deze pagina kun je dit in gang zetten 🙂

emiliovisser
Topicstarter
Level 9
  • 331Posts
  • 30Oplossingen
  • 94Likes

@Erik P , 

 

Die hebben inmiddels de voice afstandsbediening. 

Maar kunnen tot nog toe analoog radio nog gebruiken.

 

Maar blijf het gewoon zelf vreemd vinden iets uit de software halen. 
En dan een digitale ontvanger uitbrengen met gewoon nummeringen 801 etc.  ( Dit was trouwens weer bij andere kennissen die geen MediaBox XL hebben maar Tv module gebruiken).

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Helemaal mee eens, voor mij een teken aan de wand dat radio via DVB ooit gaat verdwijnen, zeker als een groot percentage klanten de vernieuwde Mediabox XL heeft.

Uitgelicht topic