Mediabox XL afschrijven

Graag zou ik willen zien dat een apparaat zoals de Mediabox XL afgeschreven gaat worden. Deze technologie is al zo oud wat in dit apparaat zit. 

Veel te groot

Te veel stroom verbruik

Vele poorten die nooit gebruikt worden

Heel veel lawaai (zonder grappen kan hem horen als de tv zacht staat)

Sloom

 

Daarnaast vind ik dat je meer mag verwachten van een bedrijf dat zicht pretendeerd als de beste en graag zijn klanten voorop stelt maar zulke achterhaalde technologie aanbied bij hun abonnementen. En helaas een onderscheid maakt tussen wat je krijgt bij welk abonnement. Terwijl 65 euro en meer toch al een stevige prijs is voor een abandonment.  

 

Ziggo heeft dus de juiste apparatuur in huis alleen vanwege bijzonder omstandigheden wil men deze niet aan iedereen aanbieden…..

Voor de beste ervaring voor jullie klanten kan ik dit toch wel van harte aanraden. Aangezien jullie nu ruim onderdoen qua apparatuur vergeleken. 

 

Met vriendelijke groet

 

Sam van Wijk

Sam van Wijk
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
1 Geaccepteerde oplossing

De beschikbaarheid van alternatieven en het in gebruik houden van bestaande apparatuur zijn twee verschillende zaken. Er zijn meer dan 1,2 miljoen mediaboxen XL in gebruik. Die in een klap vervangen is een kostbare operatie. Ziggo heeft aangekondigd, en dat is ook in deze community gecommuniceerd, te werken aan een upgrade van de huidige mediabox XL, waardoor de gebruikersbeleving dichter bij het gebruik van de mediabox Next komt. In dit kader verwacht ik niet dat vervanging op korte termijn aan de orde is.

Bekijk in context

Jan F.
Super Expert
Super Expert
  • 16291Reacties
  • 1294Oplossingen
  • 2751Likes
53 Reacties 53

Waarom veronderstelt u dat Ziggo de gebruikte apparatuur niet zou afschrijven? Zelfs Ziggo weet dat technische apparaten niet een mensenleven lang meegaan. Ziggo zal ongetwijfeld plannen hebben of die gaan ontwikkelen om op termijn de mediabox XL te vervangen. Deze plannen worden echter nooit via deze community bekend gemaakt. Daarvoor gebruikt Ziggo andere communicatiekanalen.

Jan F.
Super Expert
Super Expert
  • 16291Reacties
  • 1294Oplossingen
  • 2751Likes

Beste heer,

Ik veronderstel dit omdat dit apparaat nog steeds volop door Ziggo wordt gebruikt. Dat verbaasd mij.

Vandaar dat ik graag in de suggesties en tips dit voorstel doe. Omdat ik hoop dat ze naar d ze community luisteren omdat hier hun gebruikers zitten.

Wetende dat ze de juiste apparatuur eigenlijk in huis hebben. Dit maakt het voor mij nog frappanter eigenlijk dat het nog steeds niet is afgeschreven.

 Ik hoop via deze weg dit duidelijke te maken. Vandaar bij tips en suggesties. Ik neem aan dat dit de goeie topic hiervoor is? Zo niet hoor ik graag waar ik dit mag delen

 

Dank u

Sam van Wijk
topicstarter
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

De beschikbaarheid van alternatieven en het in gebruik houden van bestaande apparatuur zijn twee verschillende zaken. Er zijn meer dan 1,2 miljoen mediaboxen XL in gebruik. Die in een klap vervangen is een kostbare operatie. Ziggo heeft aangekondigd, en dat is ook in deze community gecommuniceerd, te werken aan een upgrade van de huidige mediabox XL, waardoor de gebruikersbeleving dichter bij het gebruik van de mediabox Next komt. In dit kader verwacht ik niet dat vervanging op korte termijn aan de orde is.

Bekijk in context

Jan F.
Super Expert
Super Expert
  • 16291Reacties
  • 1294Oplossingen
  • 2751Likes

https://www.grc.com/default.htm

nmap mijn-IP -Pn -sU -p 161 --script=snmp-info

kunt u deze tests ook even proberen?

nmap vindt u hier: https://nmap.org/download.html

Als de mediabox XL ook een control poort open heeft staan, dan kan die beter afgeschreven worden.

hw31
Gedreven Liefhebber
  • 35Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Jan F. wrote:

Ziggo heeft aangekondigd, en dat is ook in deze community gecommuniceerd, te werken aan een upgrade van de huidige mediabox XL, waardoor de gebruikersbeleving dichter bij het gebruik van de mediabox Next komt. In dit kader verwacht ik niet dat vervanging op korte termijn aan de orde is.

Dag @Jan F. ik heb even geprobeerd te zoeken op deze community waar Ziggo precies gecommuniceerd heeft dat ze proberen te werken aan een upgrade van de Horizon XL, maar ik heb het niet kunnen vinden. Heb je ook een linkje van dat bericht?

Een quote uit tweakers.net:

Om de Mediabox XL min of meer op hetzelfde niveau als de Mediabox Next krijgen, komt Ziggo naar verwachting in de eerste helft van 2020 met een update voor de Mediabox XL. Deze update zit momenteel nog in een testfase. Volgens Den Heijer is die update bedoeld om klanten zoveel mogelijk de kijkervaring van de Mediabox Next te bieden. Daarbij noemt hij vooral de cloudfuncties en het eenvoudiger opnemen van programma's; die functies zouden na de update vergelijkbaar met deze functies van de Mediabox Next moeten zijn.”

 

Wim C.
Raadgever
  • 191Reacties
  • 1Oplossingen
  • 32Likes

Sam van Wijk wrote:

Graag zou ik willen zien dat een apparaat zoals de Mediabox XL afgeschreven gaat worden. Deze technologie is al zo oud wat in dit apparaat zit. 

Veel te groot

Te veel stroom verbruik

Vele poorten die nooit gebruikt worden

Heel veel lawaai (zonder grappen kan hem horen als de tv zacht staat)

Sloom


 

Jan F. wrote:

De beschikbaarheid van alternatieven en het in gebruik houden van bestaande apparatuur zijn twee verschillende zaken. Er zijn meer dan 1,2 miljoen mediaboxen XL in gebruik. Die in een klap vervangen is een kostbare operatie. Ziggo heeft aangekondigd, en dat is ook in deze community gecommuniceerd, te werken aan een upgrade van de huidige mediabox XL, waardoor de gebruikersbeleving dichter bij het gebruik van de mediabox Next komt. In dit kader verwacht ik niet dat vervanging op korte termijn aan de orde is.

 

De vraag en het beste antwoord vergelijken.

Veel te groot → niet aan te passen met een software upgrade

Te veel stroom verbruik → iets aan te passen met een software upgrade

Vele poorten die nooit gebruikt worden →  aan te passen met een software upgrade

Heel veel lawaai… → niet aan te passen met een software upgrade

Sloom → misschien iets aan te passen met een software upgrade



Het enige wat Ziggo echt zou kunnen aanpassen aan de Mediabox XL m.b.v. een software upgrade, is de menu structuur en misschien het opslaan van opnames in de cloud ( = “...gebruikersbeleving...”  ).
Maar dan blijft u ‘zitten’ met een apparaat wat vergeleken met de huidige technieken erg veel stroom verbruikt, daardoor gauw te heet wordt, wat weer snel de ventilator activeert en in het geheel niet veel sneller zal reageren dan nu het geval is.

Eigenlijk is de vraag van de TS ( “... Graag zou ik willen zien dat een apparaat zoals de Mediabox XL afgeschreven gaat worden...” ) niet meer dan terecht. De Mediabox XL is járen oud en waarschijnlijk verwacht hij ( net als ik ) dat Ziggo geen wonderen kan verrichten.

Ziggo zegt continue te werken aan een zo best mogelijke internet en tv ervaring. Echter blijkt Ziggo vergeten te zijn, dat tegenwoordig met een DAF en/of een 2CV de race niet te winnen is. Ondanks dat beide misschien in hun tijd, best een overwinning waard was. Maar dat is al jaren geleden.

Pasi
Expert
Expert
  • 2927Reacties
  • 161Oplossingen
  • 970Likes

Ook ik heb weinig vertrouwen in de Uplift van de MBXL tot Cloud Box.
Maar ja, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.  

Hij zal bovendien ongetwijfeld gaan leunen tegen het Video Platform dat de Next gebruikt. Dan denk ik meteen aan de bekende problemen met Opnames/EPG en Ondertitels (gewoon en voor slechthorenden).
En zullen andere bekende Next akkefietjes als je pech hebt, je bespaard blijven? (Aan- en uitschakelen, koppelen Apparatuur, lip-sync problemen bij sommige manieren van aansluiten).

De ambities zijn hoog. Het waar kunnen maken, gaat bewezen wat minder.

Brrrr.

hanh
Oud Community-lid
  • 17054Reacties
  • 660Oplossingen
  • 3441Likes

Wat @Pasi schrijft klopt ongeveer wel: een Mediabox XL upgraden in de mate zoals wordt gehoopt kan helemaal niet. Natuurlijk kun je dat ding wel verbinden met de Cloud en kun je de menustructuur wat aanpassen, maar hij zal stinkend traag blijven.
Een update heeft te maken met het besturingssysteem en als je een Mediabox XL een upgrade wil geven, dan zul je de hardware moeten vervangen.
Eigenlijk is het niet heel veel anders dan met een computer: op een gegeven moment is het uit met de pret en zul je een nieuwe computer moeten kopen.

Wim C.
Raadgever
  • 191Reacties
  • 1Oplossingen
  • 32Likes

“Cloud en kun je de menustructuur wat aanpassen, maar hij zal stinkend traag blijven.”

Dat is te bezien, ik ben ook benieuwd.

Als je nu een PC uit de tijd van en met Windows Vista vergelijkt met dezelfde PC met nu Linux erop, is het snelheidsverschil zeer aanzienlijk.

Be rt
Super Expert
Super Expert
  • 40016Reacties
  • 2240Oplossingen
  • 8278Likes

Be rt wrote:

“Cloud en kun je de menustructuur wat aanpassen, maar hij zal stinkend traag blijven.”

Dat is te bezien, ik ben ook benieuwd.

Als je nu een PC uit de tijd van en met Windows Vista vergelijkt met dezelfde PC met nu Linux erop, is het snelheidsverschil zeer aanzienlijk.

Dat klopt, maar de mediabox draait al op een Linux-variant, dus daar is denk ik weinig te halen. Ik houd mijn hart vast, als dit ding een tweede leven moet gaan krijgen. En hoe langer het duurt, hoe meer verouderd de hardware wordt, en hoe minder zinvol het wordt om die software nu nog onder handen te nemen. Dat had al jaren eerder gemoeten, schrijf hem nu maar af wat mij betreft, en zie dat er een goede vervanger komt. Als ik alles hier lees is de Next dat nog net niet.

efok
Expert
Expert
  • 2946Reacties
  • 151Oplossingen
  • 933Likes

Be rt wrote:

“Cloud en kun je de menustructuur wat aanpassen, maar hij zal stinkend traag blijven.”

Dat is te bezien, ik ben ook benieuwd.

Als je nu een PC uit de tijd van en met Windows Vista vergelijkt met dezelfde PC met nu Linux erop, is het snelheidsverschil zeer aanzienlijk.


Maar zoals al vaker gezegd/geschreven, de Mediabox werkt niet op Windows. Dus gaat die vergelijking gewoon mank. De kans dat ze op de Mediabox een ander en/of sneller OS zetten is 0%.

Misschien kan men de huidige software wat stroomlijnen, waardoor het iets sneller gaat. Maar veel meer wordt het niet.

Edit: ik zie nu pas dat Efok ook al gereageerd heeft.

Pasi
Expert
Expert
  • 2927Reacties
  • 161Oplossingen
  • 970Likes

Dag @Pasi,

Ik lees in je onderschrift dat je vooral geen Ziggo box wilt hebben; ook al is die gratis. De door Ziggo verstrekte mediaboxen zijn nooit gratis. Er is altijd iemand die opdraait voor gratis en in dit geval betaalt de Ziggo-klant gewoon alle kosten van welke mediabox dan ook.

  

Wim C.
Raadgever
  • 191Reacties
  • 1Oplossingen
  • 32Likes

“Maar zoals al vaker gezegd/geschreven, de Mediabox werkt niet op Windows. Dus gaat die vergelijking gewoon mank.”

Een vergelijking gaat nooit over exact dezelfde apparaten met dezelfde software, anders is het geen vergelijking.

“Dat is te bezien, ik ben ook benieuwd.”

Be rt
Super Expert
Super Expert
  • 40016Reacties
  • 2240Oplossingen
  • 8278Likes

Wim C. wrote:

Dag @Pasi,

….De door Ziggo verstrekte mediaboxen zijn nooit gratis. Er is altijd iemand die opdraait voor gratis en in dit geval betaalt de Ziggo-klant gewoon alle kosten van welke mediabox dan ook.

Natuurlijk weet ik dat. Laat ik het dan anders formuleren: in dit geval betaal ik zelf graag wat extra, want dan heb ik een product dat zeker weten goed werkt.

Pasi
Expert
Expert
  • 2927Reacties
  • 161Oplossingen
  • 970Likes

Be rt wrote:

….Een vergelijking gaat nooit over exact dezelfde apparaten met dezelfde software, anders is het geen vergelijking...

Waarom deze vergelijking dan steeds weer gebruiken, terwijl we ( allebei ? ) weten dat deze geheel niet van toepassing is?

Eigenlijk is het valse hoop wekken bij diegene die niet technisch zijn en dat heeft altijd negatieve gevolgen.

Pasi
Expert
Expert
  • 2927Reacties
  • 161Oplossingen
  • 970Likes

@Pasi schreef: “Waarom deze vergelijking dan steeds weer gebruiken, terwijl we ( allebei ? ) weten dat deze geheel niet van toepassing is?”

Ik schrijf wat mijn mening is, met hieronder mijn onderbouwing en jij schrijft wat jou mening en ben benieuwd naar de onderbouwing.

“Eigenlijk is het valse hoop wekken bij diegene die niet technisch zijn en dat heeft altijd negatieve gevolgen.”

Die conclusie is geheel en al jou mening, ik heb een andere.

Ik ga uit van een aanzienlijke verbetering door nieuwe systeemsoftware met de look en feel van de Next ten opzichte van de huidige software en werkwijze van de Mediabox XL, zoals het uitschakeling van een deel van de Mediabox XL, onder andere de harde schijf en de processortijd die daar voor nodig is als er een aantal programma's tegelijk worden opgenomen en er ook nog wordt afgespeeld, hierdoor zal ook het stroomverbruik aanzienlijk gaan dalen en de reactiesnelheid verhoogd worden, doordat er veel minder gebruik gemaakt wordt van de processor.

Be rt
Super Expert
Super Expert
  • 40016Reacties
  • 2240Oplossingen
  • 8278Likes

Tussendoor even een vraagje.

Hoe oud is die Mediabox Horizon eigenlijk; een jaartje of acht? En sinds de naamsverandering van ‘Mediabox Horizon’ naar ‘Mediabox XL’ is het nog wel steeds hetzelfde apparaat gebleven en heeft alleen de naam een upgrade gekregen?
Eerlijk gezegd wordt ik wel razend nieuwsgierig hoe Ziggo deze oude doos wil oplappen en naar 2020 wil trekken. De garantie is in elk geval al een tijdje verlopen.

Wim C.
Raadgever
  • 191Reacties
  • 1Oplossingen
  • 32Likes

Er zijn best goede inhoudelijke argumenten dat je nog wel wat performance uit het beestje kunt persen, bij weglating van onnodige functies en uitschakeling/verwijdering van hardware die niet meer nodig is. Bedenk ook dat er naast een Hard disk, bv nog een Modem/Router/Wifi setje in zit voor gebruik van het kastje voor je Internetverbinding.
Dat gebeurt nog steeds in voormalig UPC gebied- nimmer in Ziggo gebied.
Verder is er nog Moca support (Ethernet via coax) en wat niet nog meer in deze bijzondere en daardoor (te?) complexe hardware (icm met de originele firmware).

Toch blijft mijn mening dat het een Mission impossible is. Ik ga dit niet onderbouwen omdat het vooral educated gut feeling is. Speculatie, dus.

Er zit bovendien een hele vreemde kant aan het op een lager pitje zetten van de Next en een oppoetsbeurt van de MBXL uit de hoge hoed. Daarover valt ook aardig wat te speculeren. Was het paniekvoetbal of een bewust geplande aktie? Wie het weet, mag het zeggen.

We kunnen speculeren wat we willen. Laten we het zo afspreken. We wachten tot de uitrol om samen te bekijken hoe de MBXL 2.0 in werkelijkheid zal zijn. Uiterlijk tot 31 dec- hij zou dit voorjaar op de markt moeten komen. Als het dit jaar niet lukt, geloof ik echt niet meer dat er nog iets fraais uit dit project kan komen.
Ziggo/Liberty Global krijgen van mij nog het voordeel van de (grote) twijfel.

 

hanh
Oud Community-lid
  • 17054Reacties
  • 660Oplossingen
  • 3441Likes

Be rt wrote:

 

Ik ga uit van een aanzienlijke verbetering door nieuwe systeemsoftware met de look en feel van de Next ten opzichte van de huidige software en werkwijze van de Mediabox XL, zoals het uitschakeling van een deel van de Mediabox XL, onder andere de harde schijf en de processortijd die daar voor nodig is als er een aantal programma's tegelijk worden opgenomen en er ook nog wordt afgespeeld, hierdoor zal ook het stroomverbruik aanzienlijk gaan dalen en de reactiesnelheid verhoogd worden, doordat er veel minder gebruik gemaakt wordt van de processor.

Ik moet het nog zien eerlijk gezegd. Die horizonbox is dacht ik in 2012 geïntroduceerd. In 8 jaar tijd is er nooit een software-release geweest die de bekende problemen echt heeft aangepakt. En dan nu aan het einde van de levensduur van dit apparaat komt er opeens een totaal nieuwe software release die het allemaal wel fikst en verbetert? Ik denk er het mijne van.

efok
Expert
Expert
  • 2946Reacties
  • 151Oplossingen
  • 933Likes

hanh wrote:

Er zijn best goede inhoudelijke argumenten dat je nog wel wat performance uit het beestje kunt persen...

Zo klinkt een beetje het verhaal van iemand die een oude Volkswagen kever wil opknappen. Daar is best wel eer aan te behalen.
Ik vind het aan die Horizon XL al best knap dat die ventilator het nog doet.

Wim C.
Raadgever
  • 191Reacties
  • 1Oplossingen
  • 32Likes

Zo klinkt een beetje het verhaal van iemand die een oude Volkswagen kever wil opknappen. Daar is best wel eer aan te behalen.
Ik vind het aan die Horizon XL al best knap dat die ventilator het nog doet.

Denk je echt dat ik iets anders dan jij bedoel in mijn reaktie?
Ik noem het MBXL Project met zoveel woorden een Mission impossible.
Moet het nog duidelijker?

hanh
Oud Community-lid
  • 17054Reacties
  • 660Oplossingen
  • 3441Likes

hanh wrote:

Er zijn best goede inhoudelijke argumenten dat je nog wel wat performance uit het beestje kunt persen, bij weglating van onnodige functies en uitschakeling/verwijdering van hardware die niet meer nodig is. Bedenk ook dat er naast een Hard disk, bv nog een Modem/Router/Wifi setje in zit voor gebruik van het kastje voor je Internetverbinding.

Nou, ik weet niet hoe ik dit anders moet lezen: “Er zijn best goede inhoudelijke argumenten...” Sorry, maar dan vraag ik mezelf wel een beetje af welke goede inhoudelijke argumenten er te verzinnen zijn om van dit acht jaar oude kastje een MBXL 2.0 te maken. Oh, om de onnodige functionaliteit eruit te halen en dan stel je voor om tot uiterlijk 31 december (dit jaar) te wachten totdat die uitgeklede Horizon het levenslicht ziet? En als het dit jaar niet lukt, geloof je echt niet meer dat er nog iets fraais uit dit project kan komen.

Ik weet niet precies wat ik verkeerd heb begrepen, maar ik geloof nu al niet dat er uit dit barrel nog iets zinnigs te verwachten valt.

Wim C.
Raadgever
  • 191Reacties
  • 1Oplossingen
  • 32Likes

Goedeavond, 

ik ga niet alle reacties lezen maar ben het eens met Sam van Wijk. 

Die mediabox XL kan echt niet meer. Het is de sloomste meest bewerkelijke box die er bestaat. De uitrol van de update voor deze box, zodat de beleving dichter bij de next box komt, zou halverwege dit jaar klaar zijn, alleen weet niemand er iets van. 

Vandaag heb ik nog voorgesteld om mijn media XL box om te ruilen voor een next omdat ik steeds drop-outs heb op de tv. 

Was helaas geen optie voor Ziggo. 

En omdat ze de prijs verhogen kon ik meteen opzeggen gelukkig.  

Frans T
Stamgast
  • 48Reacties
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Tsja @Frans T op een gegeven moment is de koek gewoon op. Ik hoop dat je een betere plek vindt bij een andere provider.

Wim C.
Raadgever
  • 191Reacties
  • 1Oplossingen
  • 32Likes

Dat is niet zo moeilijk WimC. 

Oude slecht werkende rotzooi in bruikleen geven voor een behoorlijk hoge prijs, en dan dropOuts als je tv kijkt en een slechte klanten service op de koop toe. 

En dan schrijf jij “op een gegeven moment is de koek gewoon op” 

beste Wim, er is nooit “koek” geweest!!!

Frans T
Stamgast
  • 48Reacties
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

@Frans T je hebt gelijk. Met ‘koek’ bedoelde ik eigenlijk ‘geduld’. Stoer dat je gaat overstappen wat betekent dat je waarschijnlijk weer alle bekabeling opnieuw moet aanleggen.

Wim C.
Raadgever
  • 191Reacties
  • 1Oplossingen
  • 32Likes

Valt mee Wim, 

ik was overgestapt van XS4all /KPN naar Ziggo voor de snelheid. Maar ik ben er alleen op achteruit gegaan met de mediabox XL. 3 april ben ik aangesloten en per 1 juli ben ik weer weg. Dan heb ik het met al het gezeik nog 3 maanden volgehouden en ze alle kans geboden om het op te lossen. Was de arrogantie nu wel zat  

Alle kabels liggen er gelukkig nog, de nieuwe Fritzbox kan er zo weer op en de kleine snelle TV ontvanger heb ik zo weer gekoppeld. 

 

Frans T
Stamgast
  • 48Reacties
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Met Gierende banden terug. ?

Frans T
Stamgast
  • 48Reacties
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

@Frans T - Wat is dat voor een kleine snelle TV ontvanger? Ook iets voor Ziggo misschien?

Jan020
Liefhebber
  • 26Reacties
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Jan020 wrote:

@Frans T - Wat is dat voor een kleine snelle TV ontvanger? Ook iets voor Ziggo misschien?

Vermoedelijk de Arris VIP 5202, niet veel beter dan de Next die ervaring zal per gebruiker verschillen. Wat ik zo lees mag ik me gelukkig prijzen dat ik een Humax heb gekregen. Niet de mediabox XL.

 

Frans T wrote:

Was de arrogantie nu wel zat  

En we weten allemaal dat KPN geen arrogantie vertoond in hun reclame uitingen ?

RoWi.
Expert
Expert
  • 4613Reacties
  • 196Oplossingen
  • 1127Likes

Frans T had een Mediabox XL, geen Next. En kiest blijkbaar voor "een kleine snelle ontvanger".

Net als RoWi heb ik ook een Humax, maar die is inmiddels wel bijna 7,5 jaar oud en ik begin me af te vragen wat de meest geschikte, betaalbare opvolger is, waarmee ik er ook echt op vooruit ga. De XL trekt me niet zo aan. De Next vereist een flink duurder abonnement. Over de volgende versie van de XL (diskless) is nog maar weinig concreets. Zou die niet deze lente komen? Dat is dan nog 3 weken… 

Jan020
Liefhebber
  • 26Reacties
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Klopt dat las ik ook dat Frans de XL heeft, de 5202 is de nieuwste UHD versie die KPN nu standaard uitreikt aan nieuwe klanten vandaar dat ik de Next noem wat ook een UHD ontvanger is.

Bij KPN is er geen keuze wat betreft de ontvangers!! Bij Ziggo is het blijkbaar afhankelijk van het abonnement, en het gebied hier is dus enigzins keuze, of nog beter helemaal geen extra kastje dat had ik beter moeten onderzoeken.

Van mij mag de Humax(5300C) retour voor een C+ module die op mijn postcode genoeg blijkt te zijn ook voor het Movies en series XL aanbod, begrijp ik uit een ander topic.

RoWi.
Expert
Expert
  • 4613Reacties
  • 196Oplossingen
  • 1127Likes

Had ik ook moeten doen RoWi. 

Beter moeten kijken wat voor ontvanger ik kreeg van Ziggo. Beetje recensies over de XL box lezen en je wist genoeg. Ik kwam via een vriend bij Ziggo, maar dat had toen de mogelijkheid om voor € 2,- per maand meer de Next box te nemen. Ik ben er blind vanuit gegaan dat ze die ouwe rommel (XL boxen) niet meer in de markt zetten bij nieuwe klanten  

Als je op de XL box op een knop drukt kun je ondertussen koffie gaan halen, als je terug komt staat het gewenste programma op. En dan heb ik het nog niets eens over de drop-outs iedere avond. 

 

Ik krijg nu inderdaad de 5202 van XS4all

Frans T
Stamgast
  • 48Reacties
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Achteraf gezien wordt je bij ziggo niet netjes behandeld. ( ik voel me bedonderd in elk geval ) oude apparatuur aan nieuwe klanten “verhuren” voor een stevige prijs, wetende, en dat zeggen meerdere service medewerkers, dat de XL super traag en gedateerd is en het wachten is op de update die dan gevoelsmatig dichter bij de next box in de buurt moet komen. 

Het feit dat bijvoorbeeld YouTube die XL niet meer ondersteund zegt eigenlijk genoeg. 

Frans T
Stamgast
  • 48Reacties
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

@Frans T schreef: “Als je op de XL box op een knop drukt kun je ondertussen koffie gaan halen, als je terug komt staat het gewenste programma op. En dan heb ik het nog niets eens over de drop-outs iedere avond. “

Jammer dat je dit niet eerder hier op het forum hebt vermeld.
De Mediabox XL is een gevoelig ding, qua signaal, dat wel, maar met een aantal adviezen hier op het forum en/of hulp van Ziggo moderators komt het allergrootste deel van de Mediaboxen XL storingsloos de dag door.
Als alle 1,3 miljoen Mediaboxen XL deze storingen dagelijks zouden geven, dan zou het hier helemaal los gaan op het forum, en terecht.

Maar in ieder geval succes gewenst bij onze groene vrienden.

Be rt
Super Expert
Super Expert
  • 40016Reacties
  • 2240Oplossingen
  • 8278Likes

Jammer dat de medewerkers die je aan de telefoon krijgt dat dan niet weten Be rt. 

Frans T
Stamgast
  • 48Reacties
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

@Frans T 

Frans T wrote:

Jammer dat de medewerkers die je aan de telefoon krijgt dat dan niet weten Be rt. 

Daar ben ik het helemaal mee eens.

Be rt
Super Expert
Super Expert
  • 40016Reacties
  • 2240Oplossingen
  • 8278Likes

KPN scoort hoger dan Ziggo, vooral v.w.b. kwaliteit televisie. Je zou hopen dat Ziggo snel in actie komt, anders gaat het meer klanten kosten. 

Jan020
Liefhebber
  • 26Reacties
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Jan020 wrote:

KPN scoort hoger dan Ziggo, vooral v.w.b. kwaliteit televisie. Je zou hopen dat Ziggo snel in actie komt, anders gaat het meer klanten kosten. 

Mijn persoonlijke ervaring is dat de compressie die KPN hanteert juist beroerder is. Enkel via glasvezel  heb je 10 kanalen die een beetje in de buurt komen van wat je acceptabel mag noemen. Kijkt iemand geen DVB-c beeld dus enkel analoog dan klopt het ten dele.

Het Telfort glasvezel TV signaal via glashart media beeld was stukken beter dan het KPN signaal wat je met DSL klanten deelt. Als je niet beter weet kunnen ze goed scoren, bij een flink deel klanten zal dat anders liggen.

 

Even inhoudelijk wat betreft het start topic, de economische levensduur en de technische levensduur lopen vaak uiteen. De vraag is dus wat geld voor de Mediabox XL? Ik lees wel valide redenen dat het model technisch minder goed is of nieuwe software daarvoor uitkomst bied ik betwijfel het.

RoWi.
Expert
Expert
  • 4613Reacties
  • 196Oplossingen
  • 1127Likes