Sam van Wijk

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Mediabox XL afschrijven

Graag zou ik willen zien dat een apparaat zoals de Mediabox XL afgeschreven gaat worden. Deze technologie is al zo oud wat in dit apparaat zit. 

Veel te groot

Te veel stroom verbruik

Vele poorten die nooit gebruikt worden

Heel veel lawaai (zonder grappen kan hem horen als de tv zacht staat)

Sloom

 

Daarnaast vind ik dat je meer mag verwachten van een bedrijf dat zicht pretendeerd als de beste en graag zijn klanten voorop stelt maar zulke achterhaalde technologie aanbied bij hun abonnementen. En helaas een onderscheid maakt tussen wat je krijgt bij welk abonnement. Terwijl 65 euro en meer toch al een stevige prijs is voor een abandonment.  

 

Ziggo heeft dus de juiste apparatuur in huis alleen vanwege bijzonder omstandigheden wil men deze niet aan iedereen aanbieden…..

Voor de beste ervaring voor jullie klanten kan ik dit toch wel van harte aanraden. Aangezien jullie nu ruim onderdoen qua apparatuur vergeleken. 

 

Met vriendelijke groet

 

Sam van Wijk

53 Reacties 53
Jan020

Level 2
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

@RoWi. , ik doel op een overall peiling van 1Q2020, dus over alle boxen, abonnementen en regio's heen. Maar er kunnen altijd wel onderdelen zijn waar het andersom is.

Frans T

Level 1
  • 48Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Be rt

er zijn volgens de gegevens 5 locatie van de klantenservice met elk zo’n 300 medewerkers,

Kun je ongeveer nagaan wat er allemaal mis gaat als je zo’n 1500 medewerkers nodig hebt voor alleen de klachten.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
Frans T wrote:

Be rt

er zijn volgens de gegevens 5 locatie van de klantenservice met elk zo’n 300 medewerkers,

Kun je ongeveer nagaan wat er allemaal mis gaat als je zo’n 1500 medewerkers nodig hebt voor alleen de klachten.

Je kan het ook andersom benaderen, dat de wachttijden minimaal zijn als je hulp  nodig hebt. De klantenservice is voor meer dan alleen klachten.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Frans T wrote:

Be rt

er zijn volgens de gegevens 5 locatie van de klantenservice met elk zo’n 300 medewerkers,

Kun je ongeveer nagaan wat er allemaal mis gaat als je zo’n 1500 medewerkers nodig hebt voor alleen de klachten.

@Frans T Nog veel meer locaties en mensen met 4.000.000 klanten, dat is bij KPN vergelijkbaar.
Er komen ook ook mensen gillend terug naar Ziggo als ze op een locatie wonen waar de koperkabeltjes oud zijn en je tegelijk ook nog ver van de wijkcentrale afzit, zodat je niet verder komt dan13 down en 5 up tot een paar jaar terug hier en dat vlak naast het centrum van een middelgrote stad.
Vandaar dat vrijwel alles hier in de wijk op Ziggo zit.

Het is van beide niet goed als er niet adequaat genoeg gereageerd wordt op klachten, laten we het daar maar op houden.

Bollenkar

Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb me ook laten verleiden om mijn oude snelwerkende samsung recorder/decoder af te danken. Waar mijn schoonpa met hetzelfde abonnement wel een next kreeg, kreeg ik de horrorbox XL.
Niet vooruit te fikken dat ding.  Heel veel contact met Ziggo gehad om de boel te resetten enz enz. Daarna is de box vervangen en toen dat niets uithaalde gaven ze toe dat de box nu eenmaal traag is en erg heet wordt.

Slikken of stikken is het devies.
Echt vreselijk.  Ik heb al een aansluiting via multikabel vanaf 2014 en op een kapot modem na echt nooit problemen gehad. Ze laten je dus gewoon stikken.
Ik hoor blijkbaar dus bij die ene 1%


 

Frans T

Level 1
  • 48Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

@Bollenkar
ik voel met je mee!! het is inderdaad een drama waar je nog de hoofdprijs voor moet betalen ook. 
wat er hier ook beweerd wordt, ze hebben echt scheid aan die klachten (1%. ??? )
er komt geen oplossing er is geen empathie je kan barsten! 
De upgrade van de software (XL box) laat door Corona nog even op zich wachten. De nieuwe datum voor deze release is nog onbekend. Maaaaar ik weet wanneer deze wordt uitgerold. ……….. nl in sint juttemus. 

En dan blijkt dat een oud apparaat eigenlijk niet is op te lappen naar de eisen van deze tijd. 
laten we er voor de gebruikers het beste van hopen. 

Bollenkar

Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Precies. Ze maken het gewoon. Waar je bij multikabel wel een superservice kreeg, houdt het hier gewoon op.   “producteigenschap”

Dat is een ander woord voor barst maar.

Het is traag en als u iets beter wil, neemt u een duurder abonnement.

Volkomen flauwekul.  En het kan beter.

Hansspr

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook ik heb alleen maar ellende met deze antieke mediabox XL. Elk half jaar sturen ze er weer een gerepareerde op. Sinds gisteren valt deze steeds na een half uur uit of code 2020 of start zomaar opnieuw op.

Net als Windows xp is op een gegeven moment iets antiek dus zal er iets nieuws moeten komen. Eigenlijk belachelijk dat je iets wat in buikleen hebt (althans, je betaald gewoon huur) dat er geen vernieuwing komt. Ook een lease auto wordt vervangen na verloop van tijd.

Bollenkar

Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Doodzonde.
Alletwee mijn dochters gaan het huis uit en hebben een aansluiting nodig.
Het abonnement wat ze eigenlijk willen nemen ze maar niet. Ze wijken uit naar wat anders. Ik ben zelf met de KPN bezig. Al ben ik daar ook liever niet. Voor elke TV weer een ontvanger.  

Het frustreert me enorm dat ik eigenlijk vanaf 2004 een Ziggo/Multikabel gebruiker ben en jarenlang met mijn eigen mediabox heb gedaan. Door het zogenoemde afschaffen van de webspace en later ook de nieuwsgroepen, ben ik overstag gegaan.  Beide werken trouwens nog steeds, dus die voorwendselen waren ook al niet waar.
Nee, erg jammer dat Ziggo een trouwe klant op geen enkele manier wil bijstaan en mij elke keer als ik hoor “dat is nou het plezier van Ziggo” het bloed doet koken.
Inmiddels weet ik ook wie z'n plezier het is.   Het plezier is voor Zi€€o en niet voor de klant.

Kilroy

Level 7
  • 187Posts
  • 2Oplossingen
  • 48Likes

Ik gebruikte altijd een Samsung 7140, omdat in de tijd dat ik multikabel ging gebruiken, je nog geen decoder kreeg. Helaas is die er een paar weken geleden mee gestopt na al die jaren.

Bij ziggo kan ik een mediabox xl krijgen/huren, als ik dan meteen mijn abonnement vernieuw. Dat kost me al €5,- per maand extra en als ik een next 4k wil, wordt het nog duurder!

In deze tijden van energiebesparing ga ik toch geen mediabox nemen en in het kader van mijn eigen besparing ga ik toch niet ruim €20,- per maand meer betalen om een nextbox te krijgen.

Vreemde filosofie van ziggo. Gelukkig heb ik op marktplaats nog een Samsung 7140 op de kop kunnen tikken dus hoop ik weer een tijdje vooruit te kunnen, maar ik mag toch hopen dat ziggo zijn aparte strategie gaat aanpassen.....

RvS1962

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Triest om te lezen allemaal. Er zijn dus enorm veel klachten over de XL box net als ik heb. Via de consumentenbond vul ik maandelijks een enquete in over de kwaliteit van je provider. Ik kan jullie zeggen dat ik Ziggo maandelijks er goed van langs geef. Alles draait om geld en niet meer om de kwaliteit of service naar de klant.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
RvS1962 wrote:

Triest om te lezen allemaal. Er zijn dus enorm veel klachten over de XL box net als ik heb. Via de consumentenbond vul ik maandelijks een enquete in over de kwaliteit van je provider. Ik kan jullie zeggen dat ik Ziggo maandelijks er goed van langs geef. Alles draait om geld en niet meer om de kwaliteit of service naar de klant.

Maar je bent wel klant ?

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
RvS1962 wrote:

Triest om te lezen allemaal. Er zijn dus enorm veel klachten over de XL box net als ik heb. Via de consumentenbond vul ik maandelijks een enquete in over de kwaliteit van je provider. Ik kan jullie zeggen dat ik Ziggo maandelijks er goed van langs geef. Alles draait om geld en niet meer om de kwaliteit of service naar de klant.

als je problemen heb met de mediabox maak dan een topic aan zodat we je kunnen helpen met het oplossen inplaats van klagen bij de consumentenbond

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes
anoniemforum wrote:
RvS1962 wrote:

Triest om te lezen allemaal. Er zijn dus enorm veel klachten over de XL box net als ik heb. Via de consumentenbond vul ik maandelijks een enquete in over de kwaliteit van je provider. Ik kan jullie zeggen dat ik Ziggo maandelijks er goed van langs geef. Alles draait om geld en niet meer om de kwaliteit of service naar de klant.

als je problemen heb met de mediabox maak dan een topic aan zodat we je kunnen helpen met het oplossen inplaats van klagen bij de consumentenbond

Providers en klagen bij de consumentenbond zet inderdaad geen zoden aan de dijk. 

Consumentenbond klachten doen niet zoveel, misschien als het om de supermarkten gaat, maar verder 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic