Sam van Wijk

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Mediabox XL afschrijven

Graag zou ik willen zien dat een apparaat zoals de Mediabox XL afgeschreven gaat worden. Deze technologie is al zo oud wat in dit apparaat zit. 

Veel te groot

Te veel stroom verbruik

Vele poorten die nooit gebruikt worden

Heel veel lawaai (zonder grappen kan hem horen als de tv zacht staat)

Sloom

 

Daarnaast vind ik dat je meer mag verwachten van een bedrijf dat zicht pretendeerd als de beste en graag zijn klanten voorop stelt maar zulke achterhaalde technologie aanbied bij hun abonnementen. En helaas een onderscheid maakt tussen wat je krijgt bij welk abonnement. Terwijl 65 euro en meer toch al een stevige prijs is voor een abandonment.  

 

Ziggo heeft dus de juiste apparatuur in huis alleen vanwege bijzonder omstandigheden wil men deze niet aan iedereen aanbieden…..

Voor de beste ervaring voor jullie klanten kan ik dit toch wel van harte aanraden. Aangezien jullie nu ruim onderdoen qua apparatuur vergeleken. 

 

Met vriendelijke groet

 

Sam van Wijk

53 Reacties 53
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes
hanh wrote:

Er zijn best goede inhoudelijke argumenten dat je nog wel wat performance uit het beestje kunt persen...

Zo klinkt een beetje het verhaal van iemand die een oude Volkswagen kever wil opknappen. Daar is best wel eer aan te behalen.
Ik vind het aan die Horizon XL al best knap dat die ventilator het nog doet.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Zo klinkt een beetje het verhaal van iemand die een oude Volkswagen kever wil opknappen. Daar is best wel eer aan te behalen.
Ik vind het aan die Horizon XL al best knap dat die ventilator het nog doet.

Denk je echt dat ik iets anders dan jij bedoel in mijn reaktie?
Ik noem het MBXL Project met zoveel woorden een Mission impossible.
Moet het nog duidelijker?

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes
hanh wrote:

Er zijn best goede inhoudelijke argumenten dat je nog wel wat performance uit het beestje kunt persen, bij weglating van onnodige functies en uitschakeling/verwijdering van hardware die niet meer nodig is. Bedenk ook dat er naast een Hard disk, bv nog een Modem/Router/Wifi setje in zit voor gebruik van het kastje voor je Internetverbinding.

Nou, ik weet niet hoe ik dit anders moet lezen: “Er zijn best goede inhoudelijke argumenten...” Sorry, maar dan vraag ik mezelf wel een beetje af welke goede inhoudelijke argumenten er te verzinnen zijn om van dit acht jaar oude kastje een MBXL 2.0 te maken. Oh, om de onnodige functionaliteit eruit te halen en dan stel je voor om tot uiterlijk 31 december (dit jaar) te wachten totdat die uitgeklede Horizon het levenslicht ziet? En als het dit jaar niet lukt, geloof je echt niet meer dat er nog iets fraais uit dit project kan komen.

Ik weet niet precies wat ik verkeerd heb begrepen, maar ik geloof nu al niet dat er uit dit barrel nog iets zinnigs te verwachten valt.

Frans T

Level 1
  • 48Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Goedeavond, 

ik ga niet alle reacties lezen maar ben het eens met Sam van Wijk. 

Die mediabox XL kan echt niet meer. Het is de sloomste meest bewerkelijke box die er bestaat. De uitrol van de update voor deze box, zodat de beleving dichter bij de next box komt, zou halverwege dit jaar klaar zijn, alleen weet niemand er iets van. 

Vandaag heb ik nog voorgesteld om mijn media XL box om te ruilen voor een next omdat ik steeds drop-outs heb op de tv. 

Was helaas geen optie voor Ziggo. 

En omdat ze de prijs verhogen kon ik meteen opzeggen gelukkig.  

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Tsja @Frans T op een gegeven moment is de koek gewoon op. Ik hoop dat je een betere plek vindt bij een andere provider.

Frans T

Level 1
  • 48Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Dat is niet zo moeilijk WimC. 

Oude slecht werkende rotzooi in bruikleen geven voor een behoorlijk hoge prijs, en dan dropOuts als je tv kijkt en een slechte klanten service op de koop toe. 

En dan schrijf jij “op een gegeven moment is de koek gewoon op” 

beste Wim, er is nooit “koek” geweest!!!

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Frans T je hebt gelijk. Met ‘koek’ bedoelde ik eigenlijk ‘geduld’. Stoer dat je gaat overstappen wat betekent dat je waarschijnlijk weer alle bekabeling opnieuw moet aanleggen.

Frans T

Level 1
  • 48Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Valt mee Wim, 

ik was overgestapt van XS4all /KPN naar Ziggo voor de snelheid. Maar ik ben er alleen op achteruit gegaan met de mediabox XL. 3 april ben ik aangesloten en per 1 juli ben ik weer weg. Dan heb ik het met al het gezeik nog 3 maanden volgehouden en ze alle kans geboden om het op te lossen. Was de arrogantie nu wel zat  

Alle kabels liggen er gelukkig nog, de nieuwe Fritzbox kan er zo weer op en de kleine snelle TV ontvanger heb ik zo weer gekoppeld. 

 

Frans T

Level 1
  • 48Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Met Gierende banden terug. ?

Jan020

Level 2
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

@Frans T - Wat is dat voor een kleine snelle TV ontvanger? Ook iets voor Ziggo misschien?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
Jan020 wrote:

@Frans T - Wat is dat voor een kleine snelle TV ontvanger? Ook iets voor Ziggo misschien?

Vermoedelijk de Arris VIP 5202, niet veel beter dan de Next die ervaring zal per gebruiker verschillen. Wat ik zo lees mag ik me gelukkig prijzen dat ik een Humax heb gekregen. Niet de mediabox XL.

 

Frans T wrote:

Was de arrogantie nu wel zat  

En we weten allemaal dat KPN geen arrogantie vertoond in hun reclame uitingen ?

Jan020

Level 2
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Frans T had een Mediabox XL, geen Next. En kiest blijkbaar voor "een kleine snelle ontvanger".

Net als RoWi heb ik ook een Humax, maar die is inmiddels wel bijna 7,5 jaar oud en ik begin me af te vragen wat de meest geschikte, betaalbare opvolger is, waarmee ik er ook echt op vooruit ga. De XL trekt me niet zo aan. De Next vereist een flink duurder abonnement. Over de volgende versie van de XL (diskless) is nog maar weinig concreets. Zou die niet deze lente komen? Dat is dan nog 3 weken… 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Klopt dat las ik ook dat Frans de XL heeft, de 5202 is de nieuwste UHD versie die KPN nu standaard uitreikt aan nieuwe klanten vandaar dat ik de Next noem wat ook een UHD ontvanger is.

Bij KPN is er geen keuze wat betreft de ontvangers!! Bij Ziggo is het blijkbaar afhankelijk van het abonnement, en het gebied hier is dus enigzins keuze, of nog beter helemaal geen extra kastje dat had ik beter moeten onderzoeken.

Van mij mag de Humax(5300C) retour voor een C+ module die op mijn postcode genoeg blijkt te zijn ook voor het Movies en series XL aanbod, begrijp ik uit een ander topic.

Frans T

Level 1
  • 48Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Had ik ook moeten doen RoWi. 

Beter moeten kijken wat voor ontvanger ik kreeg van Ziggo. Beetje recensies over de XL box lezen en je wist genoeg. Ik kwam via een vriend bij Ziggo, maar dat had toen de mogelijkheid om voor € 2,- per maand meer de Next box te nemen. Ik ben er blind vanuit gegaan dat ze die ouwe rommel (XL boxen) niet meer in de markt zetten bij nieuwe klanten  

Als je op de XL box op een knop drukt kun je ondertussen koffie gaan halen, als je terug komt staat het gewenste programma op. En dan heb ik het nog niets eens over de drop-outs iedere avond. 

 

Ik krijg nu inderdaad de 5202 van XS4all

Frans T

Level 1
  • 48Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Achteraf gezien wordt je bij ziggo niet netjes behandeld. ( ik voel me bedonderd in elk geval ) oude apparatuur aan nieuwe klanten “verhuren” voor een stevige prijs, wetende, en dat zeggen meerdere service medewerkers, dat de XL super traag en gedateerd is en het wachten is op de update die dan gevoelsmatig dichter bij de next box in de buurt moet komen. 

Het feit dat bijvoorbeeld YouTube die XL niet meer ondersteund zegt eigenlijk genoeg. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Frans T schreef: “Als je op de XL box op een knop drukt kun je ondertussen koffie gaan halen, als je terug komt staat het gewenste programma op. En dan heb ik het nog niets eens over de drop-outs iedere avond. “

Jammer dat je dit niet eerder hier op het forum hebt vermeld.
De Mediabox XL is een gevoelig ding, qua signaal, dat wel, maar met een aantal adviezen hier op het forum en/of hulp van Ziggo moderators komt het allergrootste deel van de Mediaboxen XL storingsloos de dag door.
Als alle 1,3 miljoen Mediaboxen XL deze storingen dagelijks zouden geven, dan zou het hier helemaal los gaan op het forum, en terecht.

Maar in ieder geval succes gewenst bij onze groene vrienden.

Frans T

Level 1
  • 48Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Jammer dat de medewerkers die je aan de telefoon krijgt dat dan niet weten Be rt. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Frans T 

Frans T wrote:

Jammer dat de medewerkers die je aan de telefoon krijgt dat dan niet weten Be rt. 

Daar ben ik het helemaal mee eens.

Jan020

Level 2
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

KPN scoort hoger dan Ziggo, vooral v.w.b. kwaliteit televisie. Je zou hopen dat Ziggo snel in actie komt, anders gaat het meer klanten kosten. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
Jan020 wrote:

KPN scoort hoger dan Ziggo, vooral v.w.b. kwaliteit televisie. Je zou hopen dat Ziggo snel in actie komt, anders gaat het meer klanten kosten. 

Mijn persoonlijke ervaring is dat de compressie die KPN hanteert juist beroerder is. Enkel via glasvezel  heb je 10 kanalen die een beetje in de buurt komen van wat je acceptabel mag noemen. Kijkt iemand geen DVB-c beeld dus enkel analoog dan klopt het ten dele.

Het Telfort glasvezel TV signaal via glashart media beeld was stukken beter dan het KPN signaal wat je met DSL klanten deelt. Als je niet beter weet kunnen ze goed scoren, bij een flink deel klanten zal dat anders liggen.

 

Even inhoudelijk wat betreft het start topic, de economische levensduur en de technische levensduur lopen vaak uiteen. De vraag is dus wat geld voor de Mediabox XL? Ik lees wel valide redenen dat het model technisch minder goed is of nieuwe software daarvoor uitkomst bied ik betwijfel het.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic