Incendio

Level 4
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes

Mediabox Next Programmagids

Zou het niet ontzettend handig zijn als de programmagids van de Mediabox Next steeds één zender verspringt als met de pijltoets naar een boven- c.q. onderliggend zender wordt geschakeld?
Ook als de met de lijn gemarkeerde zender zich helemaal boven of onder in het zichtbare gedeelte van de programmagids bevindt.
Nu is het het zo dat als je onder of boven in de programmagids bent de complete reeks van 7 zichtbare zenders wordt vervangen door de volgende reeks van 7.
Ikzelf verlies hierdoor snel het overzicht doordat ik vaak ook de programmagegeven van zenders wil blijven zien die ten gevolge van één keer doorklikken helemaal verdwijnen.
Incendio

4 Reacties 4
Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Goede suggestie, @Incendio

Uiteraard blijft dit een voorkeur en kunnen andere klanten hier weer anders over denken. Ik houd het topic open voor eventuele andere geïnteresseerden. 

Wanneer je een profiel aanmaakt en daarin jouw favoriete zenders aangeeft, geeft deze de exact op jouw zenders afgestemde gids weer. Dit is wellicht, voor het overzicht, nog een handige tip 🙂
 

Incendio
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes

Dank voor je reactie @Jiri . Natuurlijk had ik al een profiel aangemaakt met mijn favoriete zenders (een mens kan eigenlijk niet zonder 😉).

Maar dan nog blijft het zo dat de zenders in de EPG van de Next Box steeds per zeven verspringen.

 

Ik heb het voorlopig zo opgelost: ik open de EPG in de Ziggo GO app op de iPad. Daarin kan ik wel één voor één door de zenders scrollen. 

Daarna bij het geselecteerde programma 'Op TV kijken' kiezen en ik heb eigenlijk precies wat ik bij de Next Box mis.

 

Het is allemaal wel iets omslachtiger, daarom zou ik nog steeds graag de suggestie in mijn oorspronkelijke bericht gerealiseerd zien worden.

 

Incendio

borry52

Level 15
  • 1200Posts
  • 18Oplossingen
  • 416Likes

Met de pijltjes toetsen verspringt hij naar de volgende pagina met 7 zenders. 

Als je in een pagina per zender wilt scrollen moet je op de ring rond de OK knop drukken, naar beneden of naar boven.

 

Incendio
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes

Dank @borry52 voor je suggestie. Er zitten inderdaad meer pijltoetsen op de AB.

 

Maar het scrollen naar boven of beneden deed ik al met de pijltoetsen boven en onder de OK knop.

Als je echter daarmee naar de onderste c.q. bovenste zenderpositie in de EPG hebt gescrold en je scrolt verder, zijn alle zeven zenders die je kon zien verdwenen en zie je de volgende groep van zeven zenders.

 

Nu zie je bijv. de zenders 1 t/m 7 in de EPG, als je dan verder naar beneden scrolt bij zender 7 zie je 8 t/m 14. Wat ik graag zou willen is dat in plaats daarvan 2 t/m 8 te zien zijn zodat het overzicht op die eerste groep niet helemaal verloren gaat. Dus scrollen per enkele zender en niet per groep van zeven zenders.

 

 

Uitgelicht topic