nancyterlouw

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Media box xl

Probeer nieuwe media box xl te installeren krijg helaas steeds de foutmelding cs 1004 in beeld. En op media box melding err sp 0.1.6. Al een uur bezig. Wat te doen?? Gr Nancy

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@nancyterlouw De nieuwe kabel heeft, als het goed is een rode rand aan de kant voor je modem.

Je kunt die kant met de rode rand over de aansluiting op het modem schuiven tot je niet verder kunt, over het schroefdraad van de modemaansluiting.

De nieuwe kabels hebben geen schroefdraad meer, maar werken wet klemranden.

Bekijk in context

10 Reacties 10
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?


En eventueel ook een foto van een andere wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

nancyterlouw
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

0E156C66-C82B-4E57-986C-6EDF70BE47D2.jpeg

nancyterlouw
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

653015E9-BF4B-4A6B-A4CB-0065B3597E90.jpeg

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

3 mogelijke oorzaken:

 

1. Een niet afgeschermde stekker die allerlei storingen doorlaat van 4G 5G Digitenne enz.

Kijk ook even de andere kant na van de kabel.

 

2. Een oude splitter op een 3. oude UMU-01 splitter, mogelijk kan de mediabox de Ziggo servers niet eens bereiken doordat ze niet retour geschikt zijn.

 

1111.png

 

Je kunt die UMU-01 iets naar links draaien en van de wandcontactdoos afhalen en de groene kabel in de wandcontactdoos steken, mogelijk dat dan de mediabox XL gaat werken.

 

Ziggo kan je gratis een nieuwe splitter met nieuwe kabel naar je modem toesturen.

Hoe lang is kabel 1 waar de witte rechthoekige stekker op zit?

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @nancyterlouw! Allereerst een warm welkom hier op de Ziggo Community. Leuk dat je ons hier hebt weten te vinden, al is de reden waarom je hier bent natuurlijk wat minder leuk. Erg jammer dat je nieuwe mediabox niet door de installatie heen komt 😞

Ik verwacht dat de installatie niet lukt vanwege de splitter(s) die je gebruikt. Ik heb zojuist een nieuwe vervangende splitter voor je besteld inclusief een nieuwe modemkabel. Sluit deze materialen aan zodra je ze in huis hebt en probeer het dan opnieuw. Je UMU-01 splitter haal je eraf door deze naar links te draaien zoals @Bert al aangaf. Als je hier nog vragen over hebt horen we dat uiteraard graag hier!

nancyterlouw
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

bedankt voor de heldere uitleg, ik ga dit straks als ik thuis ben uitproberen 

nancyterlouw
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Erik,  de nieuwe modemkabel past niet op mijn modem. Hij is al heel oud model

CC74A6DF-B271-4032-B858-2BE80205D780.jpeg

882943A9-4B44-4839-B7BE-87883A95E0F2.jpeg

5B3E88D0-B3A3-4F7D-BB72-8725D7689C78.jpeg

heeft een andere toegang. Het wil allemaal niet lukken. Wordt hier erg ongelukkig van. Kan ik misschien een gratis monteur ontvangen?! Zie het niet meer zitten, kom er niet uit. Hoor graag van je?! Stuur foto’s naar je van mijn oude modem. Vriendelijke gr. Nancy

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@nancyterlouw De nieuwe kabel heeft, als het goed is een rode rand aan de kant voor je modem.

Je kunt die kant met de rode rand over de aansluiting op het modem schuiven tot je niet verder kunt, over het schroefdraad van de modemaansluiting.

De nieuwe kabels hebben geen schroefdraad meer, maar werken wet klemranden.

nancyterlouw
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
  • Hoi Bert, bedankt voor alle tips. Hij doet het . 
Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@nancyterlouw, zo zie je maar weer: de leden op deze Community zijn goud waard 😉

Top dat het allemaal werkt, geniet ervan! 

Uitgelicht topic